2024-08-05, 01:08
Medlem
Benny98s avatar
Skulle tro att hon är en Reinfeldtmoderat eftersom hennes syster varit riksdagsledamot för M. Om man inte kan se problemen idag har man något fel i huvudet.
Citera
2024-08-05, 01:31
Medlem
Hedenmo har varit en av de bättre utfrågarna på SVT sista decenniet. Påläst, tydlig och tuff när det behövs oavsett intervjuoffer. Vad hon efterlyser är ett konstruktivare klimat för politisk debatt. Även SD-anhängare insåg att Åkessons aggressiva rip off på Trump då han skulle försvara partiets trollande slog tillbaka mot SD. Anfall är inte bästa försvar.
Citera
2024-08-05, 02:46
Medlem
Skyggedanss avatar
Åh wow en boomerkärring som jobbat på SVT hela sin karriär hatar SD. Vilken överraskning.
Citera
2024-08-05, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Varför inte? Det är inte så att man är som konsvervativ är skyldig att solidarisera sig med Jimmie. Den här mentaliteten du uppvisar är EXAKT det jag pratar med. Hela den där jävla "välja sida"-skiten. Konservatismen har en lång och stolt historia, och Jimmie Åkesson är en piss i oceanen.

Personligen gillar jag Jimmie, men jag det är så jävla barnsligt att bli lack för att någon inte gör det.
Därför hennes ställningstagande handlar inte om verkligheten utan är ett politiskt utspel i syfte att hålla Reinfeldts nyliberala falang och politik vid liv, inte konservatism och inte baserat på ett rimligt ställningstagande utifrån hur situationen i landet faktiskt är där jag anser att Åkesson har den mest grundläggande och verklighetsbaserade synen på landet.

Hennes utspel bidrar ju bara till att omöjliggöra förändringar till det bättre vilket jag misstänker just är avsikten med hennes utspel i DN.
Citera
2024-08-05, 07:09
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brukstjack
Ja, politiker idag har nog valt att ha väldigt lite inflytande, men faran ligger i vad som händer om framtida politiker önskar sig större inflytande. Jag upplever att både ägarförhållandena och att skrået reglerar sig självt (granskningsnämnden) - där även granskningsnämndens ledamöter är officiellt tillsatta av regeringen - är en skakig grund att stå på. Hade detta varit ett shit hole country hade vi kallat det statsmedia.

Du tänker på SD förstår jag. Ja, enklast vore ju att mobilisera emot dem på alla nivåer av samhället.
Citera
2024-08-05, 09:23
Medlem
PyjamasXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
Hon brukar vara hård mot alla. Men just för att hon målade upp åkesson som en elaking nu och har jobbat på svt så kommer SD:s trollfabrik få order om att sprida en annan bild som alla autistiska incels religiöst kommer tro på
Va? - Vad får dig att påstå någonting sådant?
Citera
2024-08-05, 10:41
Medlem
bulletproofsouls avatar
Detta visste vi sedan många år tillbaka. Vad är nyhetsvärdet?
Citera
2024-08-05, 10:45
Medlem
Stibergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Ni är så jävla skitnödiga allihop. Det finns bra människor som inte är med i SD, och det finns till och med bra människor som inte gillar SD. Men det räcker med att konservativa kvinnor som Anna Hedenmo eller Alice Teuderesco markerar lika minsta lilla mot SD, så är de kommunister och PK-horor.
Skärp er för fan, och försök tolerera lite åsiktsspridning.

Bra där för jag sticker ut hakan och säger att Hedenmo nog är moderat!
Citera
2024-08-05, 11:55
Medlem
Reidjis avatar
Det finns 2 typer av folk.

1 : Folk som inte gillar en person/personer, men antingen stänger av eller fullständigt struntar i det.
2 : Folk som totalt havererar/tuggar fragma och blir helt rabiata och galna. Samma personer måste mala om det i dagar/veckor tills man till slut undviker personerna för man vet vad samtalsämnet kommer gå ut på.

Sistnämnda är personer som eventuellt borde uppsöka vården för sina besvär, för det kan inte vara bra för hälsan.
Citera
2024-08-05, 12:05
Medlem
Vadå kommer ut? Det är inget någon behöver vara tyst om. Däremot kan man prata om att komma ut som SD-röstare. Stigmat är det motsatta vad du verkar tro i Sverige.
Citera
2024-08-05, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
https://www.dn.se/ledare/anna-hedenmo-nar-jag-sag-akessons-iskalla-leende-fick-jag-nog/

Nu är det kanske ingen nyhet för de som sett hennes intervjuer där hon är allt annat än opartisk.
Men kan man tänka sig att "oberoende" SVT ska klandras retroaspekt för att inte hålla rent hus?
Vi som har sett hon i rutan och lyssnat på alla vänsterpikar, borde inte vi ha nån typ av ersättning eller formell ursäkt nu när sanningen väl har kommit ut.

Det är väl ingen som trott något annat. Är man uppväxt i Hässelby gård med alla knarkare och fyllon kring sig är det sannolikt att man bär på vissa spår och har vissa skador.
Citera
2024-08-05, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyggedans
Åh wow en boomerkärring som jobbat på SVT hela sin karriär hatar SD. Vilken överraskning.
Eller hur?
Som att få läsa att vatten är vått
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in