2024-08-05, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av no1besserwisser
4:an är sådan som drivs med solcell. Kanske finns en femmte som är svarta pluppen vid fönstret. Men ialla fall väldig många kameror och då ser vi bara framsidan av huset. En del ialla fall.

https://ibb.co/pXmykXg

Du har missat den vid fönstret plus att det ser ut att sitta en till på stolpen riktad bakåt.
Tittar man sedan på Apple streetview så finns en till vid entredörren.
Dvs troligen 7 kameror.

5&6 på samma stolpe
Den vid dörren utanför bilden.
https://ibb.co/ZmbYsdW
Senast redigerad av Farmerboy 2024-08-05 kl. 22:18.
Citera
2024-08-05, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Jag håller med dig om att filmerna från kamerorna har begränsat värde. Men det förändrar inte min kommentar om den riktning Essie springer i, i filmen. Hon springer från intill den östra häcken in mot mitten på tomten. Passagen är i det övre nordvästra hörnet, så en riktning in emot mitten på tomten från den östra häcken är en helt naturlig riktning.

Inget som säger att hunden försvann vid den tidpunkten, förutom PÖ då naturligtvis. Men han ljuger ju som en häst travar...
Citera
2024-08-05, 22:15
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Escamas
Precis, hon skulle behöva komma till ett boende där det arbetar fysiskt starka personer, även utbildade såklart men det är väl underförstått.

Sen håller jag inte med dig om att det är bortskämda curlade milleniesnorungar till assistenter som du skriver, utan människor som behövt ett jobb och tagit jobbet med risk för att bli skadade av en gravt autistisk och stark person med fruktansvärda raseriutbrott. Ska assistenterna behöva riskera att bli både misshandlade och döva på jobbet? Har inte dom rätt till en bra arbetsmiljö? Dom ska ju inte behöva skydda djuren för det ska inte finnas några djur i ett sånt hushåll!

Vad är det för dumheter du skriver? Assistenterna ska genomföra de arbetsuppgifter som ingår i jobbet, och i detta jobbet ingår arbetsuppgiften att ta hand om Essie i den mån det behövs. Det är väldigt vanligt att brukare har djur, och det är precis lika vanligt att det är assistenternas uppgift att ta ha hand om de djuren i den mån det behövs. Det är inget konstigt med det.

Det är många som riskerar att bli misshandlade i sitt yrke, poliser, ordningsvakter, kriminalvårdare, psykvårdare m.fl. det betyder inte att de inte har en bra arbetsmiljö.

Det sätt som den eller de assistenter som skrivit om familjen och dottern på facebook visar tydligt att de är inkompetenta och ger IMO klara tecken på att de är bortskämda curlade snorungar. Bara en sådan sak som att de inte förstått och följt lagen om tystnadsplikt visar detta.
Citera
2024-08-05, 22:16
Medlem
Hur mycket vet vi om den röda passaten? Hade någon sett den eller var det bara ett rykte? Isåfall vilka fordon finns inom familj och nätverk runtomkring?
Citera
2024-08-05, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasami
Förstod du inte texten jag citerade?
Min fråga var snarare "vilka smög runt huset när han fick anledning till att sätta upp kamerorna?". Antar att de inte åkt upp senaste månaden eftersom man kan se dem på Google maps.

Att det finns de som smyger runt nu är förståeligt. Någon korrekt information från husägaren lär vi inte få. Och här vill vi lösa deckargåtan.

Var det så att folk smög runt även innan Essie försvann? Och i så fall, av vilken anledning? Har husägarna även tidigare varit inblandade i konstigheter?
Citera
2024-08-05, 22:21
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Hur mycket vet vi om den röda passaten? Hade någon sett den eller var det bara ett rykte? Isåfall vilka fordon finns inom familj och nätverk runtomkring?
Var kommer uppgiften om den röda bilen ifrån?
Citera
2024-08-05, 22:24
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Vilka menar du smyger runt deras hus?

Gissningsvis har halva Enköping varit där för att beskåda bakgården, hålet i häcken osv pga publiciteten. Något smygande innan är svårt att föreställa sig.

Men: Något måste ju ligga bakom en kameraarsenal värdig en kriminell gängledare.

Frågan är vad?
Citera
2024-08-05, 22:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Det är ju bara bra att du reder ut frågetecknen.

Utifrån din professionella ståndpunkt. Har A de mediciner hon behöver?

Rent allmänt, vad ska personal behöva tolerera? Givetvis är det synd om A men man kan inte begära vad som helst av personalen heller.

Nästa fråga; varför är det så många olika diagnoser i omlopp?

Jag lägger in alla dina svar här för överblick.

30-40 olika personer... Det är enormt många. Knappast vad den tjejen behöver.
Citera
2024-08-05, 22:26
Medlem
Nu har de startats en ny FB grupp får se hur lång tid den överlever, om de kommer någon form av information där men har någon koll på vilka assistenter som har jobbat där under tiden med henne? Är det någon som vågat kliva fram och sagt något av vikt? Är det någon granne som känner till någon detalj? Jag tänker många måste väl ha letat i närheten om hon nu skulle vara försvunnen då kollar man ju omgivningen som är närmast hemmet först och skriver i lokala grupper för bostadsområden m.m

Jag tänker om det är familjen själva som är skyldiga så måste ju någon ha uppmärksammat ovanlig aktivitet vid händelsen typ grannar? Samt så många kameror vad är syftet? Övervaka anställda? Eller övervaka dottern ? För essie är ju uppenbarligen inte viktig nog för att övervakats av kameror vilket är väldigt udda också
Citera
2024-08-05, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Det har jag missat helt, vad är det för rykte som gått ang en röd passat?
Är det en sådan man sett under kvällen vid huset då Essie försvann?
Citera
2024-08-05, 22:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Vad är det för dumheter du skriver? Assistenterna ska genomföra de arbetsuppgifter som ingår i jobbet, och i detta jobbet ingår arbetsuppgiften att ta hand om Essie i den mån det behövs. Det är väldigt vanligt att brukare har djur, och det är precis lika vanligt att det är assistenternas uppgift att ta ha hand om de djuren i den mån det behövs. Det är inget konstigt med det.

Det är många som riskerar att bli misshandlade i sitt yrke, poliser, ordningsvakter, kriminalvårdare, psykvårdare m.fl. det betyder inte att de inte har en bra arbetsmiljö.

Det sätt som den eller de assistenter som skrivit om familjen och dottern på facebook visar tydligt att de är inkompetenta och ger IMO klara tecken på att de är bortskämda curlade snorungar. Bara en sådan sak som att de inte förstått och följt lagen om tystnadsplikt visar detta.

Faktum igen är att det inte alls automatiskt ingår i en PA:s uppgifter att rasta, vakta, mata djur. Tvärtom. Och de ska absolut inte ansvara för att skydda djur från brukaren de ska jobba för. Det vore som att låta PA skydda barn från brukare som är förälder och där barnet riskerar fara illa av förälderns utåtagerande beteende. Det är och kommer aldrig vara en PA:s uppgift. Möjligen familjebehandlare och socialsekreterare. Detsamma om en våldsam brukare har syskon. PA ska inte skydda andra medlemmar i en familj från brukaren. Det ansvaret har de inte. Hur ska de kunna båda avleda, hjälpa, stötta och agera psykopedagogiskt med en brukare I stort behov av hjälp vid exempelvis raseriutbrott om de samtidigt ska försöka rädda en hund eller katt från att bli slagen? Hur ska brukaren då få bäst hjälp om PA är upptagna med djuret? Och hur ska djuret få hjälp om ingen annan finns där? Nej, våldsamma personer ska inte ha djur. Punkt.
Citera
2024-08-05, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Var kommer uppgiften om den röda bilen ifrån?

Jag läste det någonstans därför jag undrade om någon mer visste något. Det kan lika gärna varit en spekulation. Eller en djurkommunikatör …

Därmed ingen fakta ,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in