2024-08-05, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Lär vara en tatuering på armen då den finns på fler bilder från olika tidpunkter.

Låter konstigt på en "4åring"
Citera
2024-08-05, 21:05
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgtptgatos
Fanns en del där som varit nära familjen, och delat mycket info, dock var det galet mkt folk som inte alls förstod. Här finns det också mkt påhopp och trams men inte i närheten av oförmågan att söka info som det finns här, när det ligger ca 40 inlägg på rad som är varför .så kanske man ska läsa de 2-3 senaste inläggen så blir allt tydligt

Jag tycker nog tvärtom, att där fanns det olika trådar och en viss hierarki i svaren. 40-tramsinlägg på rad i någon subtråd där är lätt att scrolla förbi. Här är det över 7000 inlägg på en enda lång rad, varav en stor andel handlar om irrelevanta saker som allt från medicinering av bipolär sjukdom till katters anlag för olika färger.

Att sanningen kring fallet med Essie skulle komma fram var syftet med den gruppen, och på den punkten verkar den varit klart mycket mer givande. Där ville man få fram information, i den här gruppen är det lite tvärtom, här vägrar folk dela information de påstår sig ha.

Att all information i den gruppen sedan raderats två gånger är tragiskt, men det är ändå där den kommit fram.

Nu kommer det nog att bli lite "nyhetstorka", tills det att det händer något offentligt i ärendet. Familjen har följt polisens uppmaning och lagt locket på, och den andra gruppen verkar ha släppts vind för våg. Hatarna i denna tråden kommer väl fortsätta hata tills dom hittar ett nytt hatobjekt, men i övrigt är nog risken att det kommer dö ut här i tråden ganska snart. Det mesta förefaller uttömt och det verkar mest bli rundgång i tråden. Om det inte sker ett genombrott i utredningen kring/eftersökningen av Essie, så blir nog nästa mediauppslag i ärendet turerna kring brotten mot tystnadsplikten, om det ens blir något mediauppslag av det.
Citera
2024-08-05, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Det påverkar bostadsbidraget. Är det tre vuxna skrivna på adressen så får A endast ut en tredjedel av hyran i bostadsbidrag.
Försäkringskassans regler är tydliga med det.

Jo, där är vi helt överens. A får bara en tredjedel av den marknadsmässiga hyran i bidrag. Samtidigt lär den hyran vara typ 18000, så det blir ett ganska bra bidrag varje månad. Typ 6K i bara bidrag, skulle man ju inte säga nej till.
Citera
2024-08-05, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Möjligt, kommunen placerade henne där utan krusiduller. Och sen gick det åt helvete.

Men att pappan nekade både HBV utredningshem och ett annat boende är väl klarlagt.

Kanske tänker du på ensamboendet "bunkern" kommunen uppges bygga speciellt till A?

Hvb-hemmet är väl egentligen det jag "vet" om att han tackat nej till, kanske. Jag vet ju egentligen inte, men köper det som en trådsanning. Kanske är det ett boende till, vad vet jag, men familjen har ju enligt egen utsago bett om ett gruppboende som kommunen sagt nej till.

Så jag är fortfarande inne på att det är inte familjen som flyr från boenden, utan kommunen som bör den skulden. Att P sedan inte går med på vad skit som helst är klarlagt, och det vet jag redan att vi har olika uppfattningar om. Jag tycker det är bra. Det behövs fler såna inom LSS.
Citera
2024-08-05, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Jo, där är vi helt överens. A får bara en tredjedel av den marknadsmässiga hyran i bidrag. Samtidigt lär den hyran vara typ 18000, så det blir ett ganska bra bidrag varje månad. Typ 6K i bara bidrag, skulle man ju inte säga nej till.

18000 för ett random radhus i småstad? Låter sinnessjukt mycket.
Citera
2024-08-05, 21:25
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Jag tycker nog tvärtom, att där fanns det olika trådar och en viss hierarki i svaren. 40-tramsinlägg på rad i någon subtråd där är lätt att scrolla förbi. Här är det över 7000 inlägg på en enda lång rad, varav en stor andel handlar om irrelevanta saker som allt från medicinering av bipolär sjukdom till katters anlag för olika färger.

Att sanningen kring fallet med Essie skulle komma fram var syftet med den gruppen, och på den punkten verkar den varit klart mycket mer givande. Där ville man få fram information, i den här gruppen är det lite tvärtom, här vägrar folk dela information de påstår sig ha.

Att all information i den gruppen sedan raderats två gånger är tragiskt, men det är ändå där den kommit fram.

Nu kommer det nog att bli lite "nyhetstorka", tills det att det händer något offentligt i ärendet. Familjen har följt polisens uppmaning och lagt locket på, och den andra gruppen verkar ha släppts vind för våg. Hatarna i denna tråden kommer väl fortsätta hata tills dom hittar ett nytt hatobjekt, men i övrigt är nog risken att det kommer dö ut här i tråden ganska snart. Det mesta förefaller uttömt och det verkar mest bli rundgång i tråden. Om det inte sker ett genombrott i utredningen kring/eftersökningen av Essie, så blir nog nästa mediauppslag i ärendet turerna kring brotten mot tystnadsplikten, om det ens blir något mediauppslag av det.
Tror inte alls att det kommer att dö ut.
Pappa P är alldeles för knäpp och han i sig är underhållande. Det finns så mycket frågetecken och jag är helt övertygad att han retat upp många skattebetalare.
Tycker att det är viktigt att få reda på vad som hänt Essie och se till att andra assistenhundar går samma öde till mötes. Inga djur ska behöva bli misshandlade.
Citera
2024-08-05, 21:25
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Hvb-hemmet är väl egentligen det jag "vet" om att han tackat nej till, kanske. Jag vet ju egentligen inte, men köper det som en trådsanning. Kanske är det ett boende till, vad vet jag, men familjen har ju enligt egen utsago bett om ett gruppboende som kommunen sagt nej till.

Så jag är fortfarande inne på att det är inte familjen som flyr från boenden, utan kommunen som bör den skulden. Att P sedan inte går med på vad skit som helst är klarlagt, och det vet jag redan att vi har olika uppfattningar om. Jag tycker det är bra. Det behövs fler såna inom LSS.

Just så. Det får vara slut med strulet och inkompetensen kring dottern och hennes boende. Hon behöver få komma till ett boende som håller måttet, som kan ge dottern den service hon behöver, och då lämpligen också med en daglig verksamhet så att hon för en meningsfull tillvaro. Säkerligen en förutsättning för att boendet skall fungera i grunden.

Problemet med de assistenter som varit är väl att de är bortskämda curlade milleniesnorungar som tror att det är de som skall få allt serverat, och inte fattar att det är de som behöver arbeta och i det arbetet ställa upp för dottern och hennes behov, vilket inkluderar djur och det omhändertagande de behöver.
Citera
2024-08-05, 21:26
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malaquena

Låter väldigt billigt för det huset.
Citera
2024-08-05, 21:28
Medlem
Tittar man på apples kartor streetview så finns en sjunde kamera på framsidan vid entredörren.
Två dome, 4 vanliga och en solcellsdriven.
På Apples streetview har endast två kameror kommit upp när de körde förbi, resten har tillkommit senaste tre åren.
Den solcellsdrivna svarta kan vara en lampa men jag vet att Arlo har svarta överdrag att köpa och flera av kamerorna ser ut som Arlo.
Citera
2024-08-05, 21:30
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmerboy
Tittar man på apples kartor streetview så finns en sjunde kamera på framsidan vid entredörren.
Två dome, 4 vanliga och en solcellsdriven.
På Apples streetview har endast två kameror kommit upp när de körde förbi, resten har tillkommit senaste tre åren.
Den solcellsdrivna svarta kan vara en lampa men jag vet att Arlo har svarta överdrag att köpa och flera av kamerorna ser ut som Arlo.
Människan måste vara paranoid
Citera
2024-08-05, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malaquena
Sen har ju fk ett tak på hur mkt dom betlar ut så du får alltså inte mer i bostadsbidrag för att du har en hyra på 18000..
Citera
2024-08-05, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enecopia73
Låter konstigt på en "4åring"

Ja, jag undrar hur de har lyckats hålla henne stilla under tiden för en smärtsam tatuering? Hade väl minst behövt binda fast henne med en massa eltejp som hon själv verkar så förtjust i. Men hon kanske vill ha samma tatueringar som hon ser sina personliga assistenter har, och få vara lika som de.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in