2024-08-05, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Gnuggis tror jag de kallas. Kan tvättas bort.
Lär vara en tatuering på armen då den finns på fler bilder från olika tidpunkter.
Citera
2024-08-05, 20:43
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Det påverkar bostadsbidraget. Är det tre vuxna skrivna på adressen så får A endast ut en tredjedel av hyran i bostadsbidrag.
Försäkringskassans regler är tydliga med det.
Det är olika regler för bostadstillägg och bostadsbidrag. Kan ha med saken att göra.
Citera
2024-08-05, 20:45
Medlem
Anna-Helgas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Lär vara en tatuering på armen då den finns på fler bilder från olika tidpunkter.
Jag har också hört att den är riktig och ingen gnuggis.
Citera
2024-08-05, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Nja, det verkar ju som facebookgruppen var mycket bättre, så till vida att det var där som det kom fram en massa information. Det är ju till de facebook-inläggen så gott som allting som diskuteras här på flashback refererar. Det är till och med så illa att den information som framkom där, inte ens finns kvar i denna gruppen, efter att den raderats där. Det säger ju ändå en hel del om hur mycket bättre den gruppen faktiskt var.

Skillnaden är väl att admins i facebookgruppen inte accepterade det trams och de lögner som spreds där, vilket trots allt var en bråkdel av hur det ser ut här.

Fanns en del där som varit nära familjen, och delat mycket info, dock var det galet mkt folk som inte alls förstod. Här finns det också mkt påhopp och trams men inte i närheten av oförmågan att söka info som det finns här, när det ligger ca 40 inlägg på rad som är varför .så kanske man ska läsa de 2-3 senaste inläggen så blir allt tydligt
Citera
2024-08-05, 20:48
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Nja, det verkar ju som facebookgruppen var mycket bättre, så till vida att det var där som det kom fram en massa information. Det är ju till de facebook-inläggen så gott som allting som diskuteras här på flashback refererar. Det är till och med så illa att den information som framkom där, inte ens finns kvar i denna gruppen, efter att den raderats där. Det säger ju ändå en hel del om hur mycket bättre den gruppen faktiskt var.

Skillnaden är väl att admins i facebookgruppen inte accepterade det trams och de lögner som spreds där, vilket trots allt var en bråkdel av hur det ser ut här.
Facebook gruppen besudlades utav familjen ö entourage. Bara en massa lallare där. Bättre att skriva här.
Citera
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau

Ok. Någon lokal användare skrev det var en man tvättar bort och det verkar logiskt.

Märkligt om den är äkta. Men hon verkar få det hon pekar på.
Citera
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Där ser man.

Förövrigt

Hur kommer det sig att Flashback tråden är mer vettig än FB gruppen Essie sanningen ska fram som alla blev helt hysteriska och olika personer raderar allt för alla i gruppen.
Jag tror att här finns inte samma utrymme att älta samma sak, bortsett från några få. I Fb gruppen hakar folk upp sig på saker och så blir det rundgång. Samt att många gärna kommentera innan de läst kommentarerna, och då är det 40 kommentarer som säger samma sak. Tycker det gäller Fb generellt
Citera
2024-08-05, 20:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Där ser man.

Förövrigt

Hur kommer det sig att Flashback tråden är mer vettig än FB gruppen Essie sanningen ska fram som alla blev helt hysteriska och olika personer raderar allt för alla i gruppen.

Haha, ja bra fråga. Synd att det raderas kan jag tycka. Den är väldigt ogreppbar nu sedan det lades upp olika trådar för olika ämnen. Spretigt, svåröverskådligt och då många av de olika teman hänger nära samman som diskuteras, blir det lite svårt tycker jag att de ska splittras upp på det sättet.
Citera
2024-08-05, 20:54
Medlem
Anna-Helgas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Haha, ja bra fråga. Synd att det raderas kan jag tycka. Den är väldigt ogreppbar nu sedan det lades upp olika trådar för olika ämnen. Spretigt, svåröverskådligt och då många av de olika teman hänger nära samman som diskuteras, blir det lite svårt tycker jag att de ska splittras upp på det sättet.
Efter den gjordes om blev den hopplöst värdelös. Å andra sidan kanske den fyllt sin funktion ändå. De som har något att bidra med kanske hittar hit nu istället, det hoppas jag.
Citera
2024-08-05, 20:54
Medlem
Citat:
Där träffade du verkligen huvudet på spiken. Sällan har man sett så många imbecilla inlägg.

Men jag tror vi börjar närma oss sanningen, vi som har förmåga att se fakta och samband och som kan dra sunda slutsatser baserat på objektiva fakta.

Det mesta, för att inte säga allt, som pappan berättat har antingen visat sig stämma eller är helt rimligt. Och när det dykt upp citat från det en assistent skrivit, så bekräftar delar av det assistenten skriver det som pappan sagt.

Lägger man ihop alla sammanträffandena i ärendet och "hatar slumpen", så inser man snabbt att någon som har en nära koppling och som hyser agg mot familjen, inte bara har stulit Essie, utan också har gått långt för att smutskasta familjen såväl med falska anmälningar till hundhjälpen och länsstyrelsen som till polisen, för att därefter också starta ett drev mot familjen på sociala forum, genom att sprida lögner och förtal i inlägg i olika sociala forum, och därefter även i massmedia.

Om det är en assistent, så är det inte bara ett mycket flagrant brott mot tystnadsplikten utan också ett mycket allvarligt brott som kan upp till fyra års fängelse. Personen som har smutskastat familjen på detta vis sitter mycket illa till om denne inte har vidtagit långtgående åtgärder för att skydda sin identitet, och det enbart sett till tystnadspliktsbrottet. Lägg ovanpå det, det förtal som personen har begått genom dessa gärningar, så blir det bara etter värre. Och det lär finnas en hel del tekniskt bevismaterial för polisen att gå på.

Om polisen gör sitt jobb i detta fallet, borde det inte dröja länge innan någon frihetsberövas till följd av dessa allvarliga brott.

Det är en hatkampanj av sällan skådat slag som någon, sannolikt en psykopat, utsatt familjen för.
Jag måste ställa mig frågan? tror du på det du skriver ens själv? jag har följt denna tråd för jag vill se när bubblan spricker. Kan du skicka eller påpeka i vilken tråd/trådar där hot mot familjen förekommit?
Citera
2024-08-05, 21:00
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Det är olika regler för bostadstillägg och bostadsbidrag. Kan ha med saken att göra.
Tror faktiskt att den regeln gäller bostadstillägg också
Citera
2024-08-05, 21:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Anna-Helga
Efter den gjordes om blev den hopplöst värdelös. Å andra sidan kanske den fyllt sin funktion ändå. De som har något att bidra med kanske hittar hit nu istället, det hoppas jag.

Ja och vissa verkar vilja styra väldigt mycket där och riskerar hämma en del kloka kommentarer tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in