2024-08-05, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Jo det är klart att dom ska säga nej men du ser ju själv att vissa är uppenbart funktionsnedsatta. Dessa borde absolut inte hängas ut till allmän åskådning. Där tar man kontakt med anhöriga.
Övriga kan definitivt få finnas på uthängningssajten.

De är iaf så funktionsdugliga så att de kan sitta och runka och skriva till minderåriga
Och dessutom dyka upp på plats
Så jag tolkar det som att de mycket väl vet vad de gör och vad de är ute efter.

Det va väl en av de uthängda som va lite sär som hade våldtagit sin bror som liten?
Är det han du tänker på, när du menar att vissa inte ska hängas ut?
Citera
2024-08-05, 19:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Tvivlar på att det kommer fler stämningar efter denna. Dom flesta som Dumpen tar inser nog att det bästa är att låta tiden läka ut. Att börja rota i det gör enbart att all skit kommer upp till ytan igen. Men det är enbart min gissning och tiden får utvisa.

Ditt tvivel är rimligt

är inte heller säker, det kostar lätt mer än vad det ger att kriga i rätten
Citera
2024-08-05, 19:37
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Tvivlar på att det kommer fler stämningar efter denna. Dom flesta som Dumpen tar inser nog att det bästa är att låta tiden läka ut. Att börja rota i det gör enbart att all skit kommer upp till ytan igen. Men det är enbart min gissning och tiden får utvisa.
Jag tror som du här.
Det är nog väldigt få gäddor som vill ta det vidare till rättegång.
De flesta glöms bort med tiden.
Hur kan det tänkas gå till under rättegången? Har Dumpen/deras ev. advokat rätt att visa upp bilder och chattar som gäddan har skickat/skrivit? Även fast det är förtal så borde det bli svårt för gäddan att ha några kommentarer kring detta utan att skämmas.
Jag är redo att swisha ett större belopp om Dumpen behöver hjälp med ev. skadestånd.
Citera
2024-08-05, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Tog rygg?
Det var väll frilansande Jens gamman som var med och inte ETC?

Att det skar sig är väll för att ETC envist vill försvara ett system som inte fungerar, lite som att Janne Josefsson kritiserade att innehav av övergreppsmaterial (barnporr) skulle förbjudas

Kanske var fel klipp jag hänvisade till men det finns ganska många som du vet lille Bertil.
Ingen aning om Jens Ganman arbetat för ETC men däremot var han med Dumpen i England när SVT spelade in en dokumentär om Dumpen. Du vet den där som sprack. Ganman och SVT i samma produktion, vad kan gå fel här?

Är det ett försök av knockout på Dumpen som nu pågår? Det får absolut inte ta slut nu.
Citera
2024-08-05, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag tror som du här.
Det är nog väldigt få gäddor som vill ta det vidare till rättegång.
De flesta glöms bort med tiden.
Hur kan det tänkas gå till under rättegången? Har Dumpen/deras ev. advokat rätt att visa upp bilder och chattar som gäddan har skickat/skrivit? Även fast det är förtal så borde det bli svårt för gäddan att ha några kommentarer kring detta utan att skämmas.
Jag är redo att swisha ett större belopp om Dumpen behöver hjälp med ev. skadestånd.
Det blir otroligt intressant att följa den här rättegången och se om man kan få en förklaring till vad som driver han att stämma Dumpen. Som du skriver så hade en normal person skämts något oerhört om skickade kukbilder och snuskiga chattar man haft med ett barn kommit upp inför all personal i en rättegång. Den här IT-forensiker gädda #342 som stämt Dumpen. Han är ett mysterium och frågan är om han verkligen har tänkt igenom sitt beslut.
Citera
2024-08-05, 19:58
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Det blir otroligt intressant att följa den här rättegången och se om man kan få en förklaring till vad som driver han att stämma Dumpen. Som du skriver så hade en normal person skämts något oerhört om skickade kukbilder och snuskiga chattar man haft med ett barn kommit upp inför all personal i en rättegång. Den här IT-forensiker gädda #342 som stämt Dumpen. Han är ett mysterium och frågan är om han verkligen har tänkt igenom sitt beslut.
Han kan ha blivit uppmuntrad/övertalad till detta. Kanske fått betalt också. (för att "få bort" Dumpen)
Men det blir nog inte så kul när det är dags att visa upp sej.
Senast redigerad av MeggieCleary 2024-08-05 kl. 20:02.
Citera
2024-08-05, 20:03
Medlem
Citat:
Han kan ha blivit uppmuntrad/övertalad till detta. Kanske fått betalt också. (för att "få bort" Dumpen)
Men det blir nog inte så kul när det är dags att visa upp sej.
Ja så kan det absolut va. Men då undrar man vem som kan ligga bakom.
Citera
2024-08-05, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porslinstruten
Nä han tänkte på dig Karlsson, och de hängde ju inte ut dig så då är ju allt frid och fröjd? Hur går det med statisken Karlsson?

Det gick ju bra, du visade ju hur många flickor och kvinnor som utsätts varje år.
Jag bryr mig ju inte om vilka filer ni har, så är inte så fokuserad på det som du är.

Och då både unga pojkar och gamla gubbar skickar kukbilder och utsätter flickor och kvinnor
Så det behöver man jobba med det på alla fronter.
Ungdomar är inte dumma, så bra att de ser vad som händer med de som blir uthängda på dumpen

Inte kul, vare sig som ung eller gammal bli uthängd som stans miffo
Citera
2024-08-05, 20:09
Bannlyst
Citat:

Klart han tänkt igenom det och solklart att tjackhoran blir stämd upp över öronen. Du kan inte godtyckligt med lögner och förtal bete sig som tjackhoran gör och gå ostraffad ur det. Det som driver honom är naturligtvis upprättelse, han har blivit utsatt och förtalad av grovt kriminella och naturligtvis döms hon. Har du koll på vad förtal innebär? Är det så svårt att begripa att vi inte sysslar med medborgargarden och hänger ut och kallar folk för pedo/hebefil lite som det passar? Vad exakt är det din hjärna inte klarar av att processa?
Citera
2024-08-05, 20:21
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ja så kan det absolut va. Men då undrar man vem som kan ligga bakom.
Kanske ett antal gäddor.
Det har varit mycket uppmuntrande här i tråden om att någon gädda borde stämma Dumpen.
Att man är beredd att bidra med pengar då osv.
Man kan ju undra hur gäddor kan vilja komma i kontakt med andra gäddor men det kanske är så att inte alla känner någon skam för vad de har gjort och drar sej då inte för att kontakta likasinnade.
Dom kanske stöttar varandra och skyller allt på Dumpen.
Citera
2024-08-05, 20:37
Medlem
Citat:
Kanske ett antal gäddor.
Det har varit mycket uppmuntrande här i tråden om att någon gädda borde stämma Dumpen.
Man kan ju undra hur gäddor kan vilja komma i kontakt med andra gäddor men det kanske är så att inte alla känner någon skam för vad de har gjort och drar sej då inte för att kontakta likasinnade.
Ja det är omöjligt att veta vad dessa gäddor gör och tänker i vassen. Men som sagt jag ser ingen fara med stämningen utan den blir en plusaffär för Dumpen i slutändan.
Citera
2024-08-05, 21:00
Avslutad
Citat:
Kanske ett antal gäddor.
Vimsig konspirationsteori.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in