Citat:
Ursprungligen postat av
PerOlga
Vi vet dock inte hur ofta farmor och farfar besökt A eller om A besöker dem hemma hos dem. De kan också ha invaggats i illusionen att om hunden bara är tillräckligt snäll så kommer A inte att göra illa den, det är ju vad man skulle vilja tro om sitt barnbarn.
Bra där att du fattade min tanke. Den verkar vissa ha missat. Och ja, det finns felkällor i min tanke. Som du säger så är ju kanske alltid besöken hemma hos farföräldrarna.
Men det finns en hel del filmer på när P umgås med sina föräldrar, och det skulle förvåna mig om inte A är med då. Så jag är fortfarande inne på att farmor sett hur A är med djur. Om då anfallen bara är varannan vecka som det finns signaler på, så är det dock fullt möjligt att farmor ändå missat anfallen.
Jag är inne på att när A inte får sina anfall, så är hon på någon slags normal 4-åringsnivå med djur. Möjligen kanske bättre till och med. När hon får sina anfall, då är det inga gränser istället.
Det gör att jag misstänker att många som var i Facebookgruppen har missuppfattat hur hon är i normalfallet. Visst, det är kanske inte som så att hon kan lämnas ensam med djur, men hon ska väl egentligen inte lämnas ensam ändå.