2018-05-28, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrgreen
Någon som vet varför Gåde är bostadslös alternativt varför han numera lever under skyddad identitet?
Har mamman dött? Han var ju skriven hos henne förut. Jag såg han sittandes o surfa på stadsbiblioteket så han verkar vara kvar i stan.
Citera
2021-05-02, 13:16
Medlem
GHZHJs avatar
Gåde har lämnat landet:
Per Jonas Robert Gåde registrerades som utvandrad 2020-10-28 och hans hemkommun var då Göteborg.
Källa: ratsit
Citera
2024-06-23, 21:43
Medlem
Han bor i Göteborg Jag ser honom ofta.
Citera
2024-08-05, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neutralabosse
Han bor i Göteborg Jag ser honom ofta.

Jag är nästintill säker på att jag hamnade ijämte honom på McDonalds idag vid Nordstan. Såg riktigt nerdekad ut. Fått mage, slitna kläder och rörde sig som en pundare. Satt tillsammans med en yngre mörk, korthårig kvinna.

Han släpade sig fram på fötterna genom nordstan när han skulle ta dig till den andra McDonalds för att köpa milkshake vilket var slut i den här restaurangen.

Kan det stämma att det är han tro?
Senast redigerad av manhattanskyline 2024-08-05 kl. 18:20.
Citera
2024-08-07, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manhattanskyline
Jag är nästintill säker på att jag hamnade ijämte honom på McDonalds idag vid Nordstan. Såg riktigt nerdekad ut. Fått mage, slitna kläder och rörde sig som en pundare. Satt tillsammans med en yngre mörk, korthårig kvinna.

Han släpade sig fram på fötterna genom nordstan när han skulle ta dig till den andra McDonalds för att köpa milkshake vilket var slut i den här restaurangen.

Kan det stämma att det är han tro?

Ja, det var nog han. Tycker ändå att han ser ok ut för sin ålder. Är han inte närmare 70?
Citera
2024-08-12, 08:55
Medlem
Citat:
Ja, det var nog han. Tycker ändå att han ser ok ut för sin ålder. Är han inte närmare 70?
Jo jag tycker att han var rätt fräsch i ansiktet ändå och såg likvärdig ut som på tv. Men kroppen och kläderna gjorde att jag blev lite chockad... Blir ju nyfiken vad han har på gång och vad han gör på dagarna nu för tiden.
Citera
2024-08-12, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manhattanskyline
Jo jag tycker att han var rätt fräsch i ansiktet ändå och såg likvärdig ut som på tv. Men kroppen och kläderna gjorde att jag blev lite chockad... Blir ju nyfiken vad han har på gång och vad han gör på dagarna nu för tiden.

Jag har haft samma tanke. Han går lite stappligt och hållningen är böjd.

Jag vet inte vad han gör. Ser honom fika här och där i Gbg.
Citera
2024-09-03, 19:26
Medlem
supreme100s avatar
Citat:
Jag har haft samma tanke. Han går lite stappligt och hållningen är böjd.

Jag vet inte vad han gör. Ser honom fika här och där i Gbg.

Kan uppdatera att han numera iaf verkar bo i en strandvilla i Mellbystrand, så det verkar inte gå någon nöd på honom.
Citera
2024-09-03, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supreme100
Kan uppdatera att han numera iaf verkar bo i en strandvilla i Mellbystrand, så det verkar inte gå någon nöd på honom.

Han är skriven där ja. Men han ses nästan dagligen i Gbg.
Citera
2024-09-05, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pholorep
Jonas Gåde var en av huvudpersonerna bakom ett av Göteborgs värsta bedrägerier på slutet av åttiotalet. Han och några av hans kumpaner stal salmonella smittat kött ur containers i hamnen (som var beslagtaget i och karantän av tullen). De packade om köttet och sålde det svart till pizzerior över hela Sverige och tjänade miljoner som fördes ut till Isle of Man.
Har du någon mer information kring detta? Är så nyfiken på detaljer. Helt sanslös händelse som borde fått mycket mer uppmärksamhet? Men känns typiskt att han bara glider undan. Jag har bestämt mig för att försöka få ut domen då han enligt artikeln i Faktum dömdes till skattebedrägeri och olovlig befattning med smuggelgods.
Citera
2024-10-27, 18:02
Medlem
Jag såg Gåde idag i nordstan. Han är en gammal gubbe nu. Stapplig och skröplig.
Citera
2025-01-09, 23:04
Medlem
Citat:
Jag såg Gåde idag i nordstan. Han är en gammal gubbe nu. Stapplig och skröplig.

Avled för ett par dagar sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in