2024-08-05, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Att Dumpen slussar gäddorna rätt och runkar upp deras kukar är det nog ingen som förnekar idag.
När jag var liten så skulle man akta sig för gubben med godispåsen i parken.
Det är ont om dessa på Dumpen va?
2024 så gäller kvantitet före kvalitet och då få får Dumpen massa uppmärksamhet.
Patrik och Sara framkallar ju det här.
Ingen av dessa gubbar skulle få till det med en fjortis IRL.
Ta äckliga pedofiler men nu är det bara freakshow.

Det är bara de som har någon form av fil-störning som kan bli ”slussade” till det.
En normal man säger nej tack till en minderårig
Citera
2024-08-05, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BilamOsnan
Det är inte helt ovanligt att folk inte vet det, till och med fast de bedriver företag, haha.

Bra observation angående om swishen, om SKV tittar närmare på detta, och blir varse om uttalandet så antar jag det finns en risk att resonemanget om att det är förutsättningslösa gåvor faller om de samtidigt är ett måste för att verksamheten ska gå att driva vidare.
Årsredovisningen visar det med tydlighet då det dumpen redovisat som omsättning av verksamhet inte är i närheten av att täcka verksamhetens kostnader. Därtill kommer frågan om alla de som jobbar gratis åt dumpen... är det avgörande för verksamheten eller inte?
Det blir väldigt svårt när man försöker driva ideell verksamhet i en organisationsform som är ämnad att skapa vinst...
Citera
2024-08-05, 14:42
Medlem
Citat:
Det är inte helt ovanligt att folk inte vet det, till och med fast de bedriver företag, haha.

Bra observation angående om swishen, om SKV tittar närmare på detta, och blir varse om uttalandet så antar jag det finns en risk att resonemanget om att det är förutsättningslösa gåvor faller om de samtidigt är ett måste för att verksamheten ska gå att driva vidare.
De är redan granskade och godkända så du kan släppa det.
Citera
2024-08-05, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Det är två anställda och övriga jobbar ideellt.
Då behövs inga sociala avgifter.
Begriper du inte det?
Nej den där begriper in te mycket men tror han är slug med sina lockbeten han slänger ut för att provocera eller få andra att försäga sig. Tror Radhuslivet är smartare än Gipsgrinis, så klart och hans uttalanden om ekonomi visar på stor okunskap om de inte är för att hetsa den stora grupp ännu mer obildade gädd-wannabees som stimmar här att gå i taket.
Citera
2024-08-05, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Angående ETCs reportage så är det mest bara en redovisning av den officiella årsredovisningen, med rubriken : Dumpen – en vinstfest för Patrik Sjöberg : Och där redovisas vinsten från ABt. Endast rubriken kan ses som lite nedgörande. ETC är bra på en sak, att få Sara och Patrik på dåligt humör, och det erkänner de; hurra för den prestationen.

:Patrik skriver själv på Facebook; Jag har aldrig tjänat så lite pengar som nu men samtidigt har helt plötsligt jag fått ett kall som är mycket viktigare än pengar och det är enormt spännande att få vara en del av den här resan vi just nu gör: Det är en lögn, då han gått ut med att han inte tjänat några pengar under pandemin.

Lägger till att personalkostnaderna är på 1 012 752 kronor, det rimmar dåligt med deras angivna årslön på 200 000 kronor, eller var det 18 000 kronor i månaden, men vet inte säkert vad som kan ingå i lönekostnader förutom arbetsgivaravgifter.
Det stämmer ganska bra faktiskt.
Citera
2024-08-05, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Det är bara de som har någon form av fil-störning som kan bli ”slussade” till det.
En normal man säger nej tack till en minderårig

Jo det är klart att dom ska säga nej men du ser ju själv att vissa är uppenbart funktionsnedsatta. Dessa borde absolut inte hängas ut till allmän åskådning. Där tar man kontakt med anhöriga.
Övriga kan definitivt få finnas på uthängningssajten.
Citera
2024-08-05, 15:20
Medlem
Faltas avatar
Citat:
Bra fråga, företaget bytte namn från Sport Support Gbg AB till Dumpen Media Group AB under 2022, men donationerna verkar ha börjat registreras på bolaget först 2022.

Även om aktieutdelningen på 300 000 och Patriks förklaring av den är intressant, så är det väl knappast någon vinstfest som ETC skriver.
Att jag har tagit ut vinst beror på att det finns stora kostnader som inte går att ta upp i bokslutet och det är inga konstigheter med det och som sagt så sköter våra revisorer det. Vi är helt beroende på att ni Swishar oss för att hålla dumpen rullande och det är ofta vi är oroliga om vi kan betala nästa hotellnota men på nåt sätt löser det sig för vi har världens bästa följare!
Att jobba på ETC verkar däremot vara lite av en vinstfest, om Saras uppgifter om vad de tjänar stämmer.
https://x.com/dumpen_se/status/1819616113518403608/photo/1
PS. ETC pay me, you dirty bitches.

Saras lön (218 tkr) kostar förresten "bara" 310 000 kr inkl arbetgivaravgift, semesterersättning och sånt. Totala lönekostnaderna ligger på 1 020 000 kr, så det är 690 000 kr som går till någon/några andra än Sara.
Jag reagerade på det här också, sen är Patriks rader på dumpen facebook, mer ett försvarstal, alla som har läst psykologi, och det har jag, plus att det ska finnas lönekostnader på över en miljon, det är i mina beräkningar 400k som går någon annanstans. Det är bara fakta.
Citera
2024-08-05, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Jag reagerade på det här också, sen är Patriks rader på dumpen facebook, mer ett försvarstal, alla som har läst psykologi, och det har jag, plus att det ska finnas lönekostnader på över en miljon, det är i mina beräkningar 400k som går någon annanstans. Det är bara fakta.
Så länge det bara är S&P som fått lön så är det ju rätt enkel matematik gällande ungefärlig bruttolön. Att de sedan skriver och säger olika saker hit och dit... inget nytt under solen.
Citera
2024-08-05, 16:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Så länge det bara är S&P som fått lön så är det ju rätt enkel matematik gällande ungefärlig bruttolön. Att de sedan skriver och säger olika saker hit och dit... inget nytt under solen.

Citat:
Ursprungligen postat av Falta

Tror det är någon annan som också fått lön utöver S&P. Kanske någon som fixat på timbasis med hemsidan, publiceringar, eller annat praktiskt kring Dumpen?

Vad gäller Patrik så är senaste löneuppgiften från Skatteverket vad jag kan se från 2022, och den låg på 226 522 kr. Vet inte, men gissar att är han sen eller har fått uppskov med deklarationen, och uppgiften har därför inte uppdaterats för 2023.
Citera
2024-08-05, 17:10
Medlem
Citat:
Nej, frilansar åt ETC, här släpps inget!

Varför skar det sig egentligen mellan ETC och Dumpen? Vid kickoff av denna fantastiska sajt så tog väl en ETC-journalist rygg på Sara när en brandman skulle konfronteras?
Tror han fick det fantasifulla nicket ”Slangen”.
Kändes som gulligul då men nu publicerar man varandras deklarationer för svenska folket.
Vågar man gissa att Dumpenfolket är lite knepiga?
Citera
2024-08-05, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Varför skar det sig egentligen mellan ETC och Dumpen? Vid kickoff av denna fantastiska sajt så tog väl en ETC-journalist rygg på Sara när en brandman skulle konfronteras?
Tror han fick det fantasifulla nicket ”Slangen”.
Kändes som gulligul då men nu publicerar man varandras deklarationer för svenska folket.
Vågar man gissa att Dumpenfolket är lite knepiga?

Tog rygg?
Det var väll frilansande Jens gamman som var med och inte ETC?

Att det skar sig är väll för att ETC envist vill försvara ett system som inte fungerar, lite som att Janne Josefsson kritiserade att innehav av övergreppsmaterial (barnporr) skulle förbjudas
Citera
2024-08-05, 18:11
Medlem
Nu är Aftonbladet på hugget också. "Swishgåvorna bakom Dumpens miljonaffär"
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4B3eOg/swishgavorna-bakom-dumpens-miljoner-jatteokning-pa-ett-ar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in