2024-08-04, 19:41
Medlem
Nihennas avatar
Min Nespresso-maskin har krånglat ett tag så att kaffe inte kommer ut om man inte lutar den framåt, så jag tänkte byta ut den.

Samtidigt vill jag inte ha en ny Nespresso-maskin då man betalar tusen kr extra bara för namnet. Jag vill ha en nespresso-kompatibel maskin, däremot.

Vad för maskin rekommenderar ni som kör kapslar? Givetvis är det bättre med riktig espresso, men jag är lat och orkar inte bemöda mig med att mäta och mala kaffe, trycka jämnt så att trycket blir bra osv. Och samtidigt har jag inte råd med en dyrare maskin som sköter allt det automatiskt då jag blir arbetslös i årsskiftet och behöver spara pengar.
Citera
2024-08-04, 20:56
Medlem
Då den billigaste från Nespresso kostar 999:-, så betalar du väl knappast "tusen kr extra bara för namnet".

För övrigt finns det inga kompatibla maskiner, och blir du arbetslös och behöver spara pengar, så är väl kapslar från Nespresso det sista du ska köpa
Citera
2024-08-05, 06:56
Medlem
Räkna lite mer på’t, skulle jag säga.
Ja, det är dyrare med automatisk maskin, men kapslar är snordyra också……..
Citera
2024-08-05, 13:16
Medlem
BeneathTheSurfaces avatar
Philips L'OR Barista kanske.

(Kompatibel med Nespresso, L'Or och Starbucks kapslar)
Citera
2024-08-05, 13:26
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Min Nespresso-maskin har krånglat ett tag så att kaffe inte kommer ut om man inte lutar den framåt, så jag tänkte byta ut den.

Samtidigt vill jag inte ha en ny Nespresso-maskin då man betalar tusen kr extra bara för namnet. Jag vill ha en nespresso-kompatibel maskin, däremot.

Vad för maskin rekommenderar ni som kör kapslar? Givetvis är det bättre med riktig espresso, men jag är lat och orkar inte bemöda mig med att mäta och mala kaffe, trycka jämnt så att trycket blir bra osv. Och samtidigt har jag inte råd med en dyrare maskin som sköter allt det automatiskt då jag blir arbetslös i årsskiftet och behöver spara pengar.

Kör en avkalkning. Så kan den få liv ett tag till..
Citera
2024-08-05, 13:30
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeneathTheSurface
Philips L'OR Barista kanske.

(Kompatibel med Nespresso, L'Or och Starbucks kapslar)
Tack! Den verkar fungera bra, enligt de recensioner jag hittar. Behöver ju bara att den får ut kaffe ur kapslarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Kör en avkalkning. Så kan den få liv ett tag till..
Tyvärr provat. Det har blivit något knas med att den inte kan trycka ur vatten genom kaffekranen när den står som den ska, utan det rinner bara rakt ner i slaskbyttan. Så jag behöver luta den framåt, och det gör samtidigt att kaffet blir väldigt blaskigt.
Citera
2024-08-05, 13:58
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Tack! Den verkar fungera bra, enligt de recensioner jag hittar. Behöver ju bara att den får ut kaffe ur kapslarna.

Tyvärr provat. Det har blivit något knas med att den inte kan trycka ur vatten genom kaffekranen när den står som den ska, utan det rinner bara rakt ner i slaskbyttan. Så jag behöver luta den framåt, och det gör samtidigt att kaffet blir väldigt blaskigt.

Kolla filtret...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in