2024-08-03, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Skumt att dom inte berättar varför, har för mig att dom brukar vara snabba om att delge brottet. Typ all brottslighet är allvarlig i Thailand, dom är inte lika mjäkiga som Sverige. Du vill inte sitta i fängelse i Thailand fast å andra sidan så finns det gott om västerlänningar i Thaifängelse, du vill inte vara ensam västerlänning.

Den svensk som har suttit längst i Thai fängelse är Kim Berglund och då gällde det knark.https://www.thelocal.se/19700101/36288

Vi har också några svenskar som inne för livstid för mord.https://sverigesradio.se/artikel/5799950

Vi har kille som satt in 4 år för pedofili https://sverigesradio.se/artikel/4381534
4 år är ett dåligt skämt så jag antar att dom inte tar det så allvarligt med pedofili

En annan svensk sitter inne 20 år för bedrägeri
https://news.trijo.co/en/news/swedish-man-arrested-in-thailand-for-million-dollar-bitcoin-fraud/

Ska man tolka dessa bevis så är knark det dom ser mest allvarligt på sen följd av mord och som nr 3 så blir bedrägeri.

Se det fetstila. I artikeln från Sveriges radio, 2011, handlar om dessa två herrar och dom är ute sedan 2019.
(FB) Två svenskar misstänks för mord på Maksim Schantz i Thailand
Citera
2024-08-04, 09:41
Medlem
Tankefrihets avatar
Märkligt med denna ”sekretess” här i Thailand. Jag kan inte dra mig till minnes att jag sett det tidigare.

Att han greps på bar gärning under pågående brott tycker jag utesluter viss brottslighet.

Det skulle kunna röra sig om sexualbrott mot barn, bankrån, majestätsbrott eller narkotikatillverkning/hantering/smuggling gissar jag. Om jag var tvungen att betta så blir det det första, men det drar jag mest ur röven.

Sinom tid får vi veta…
Senast redigerad av Tankefrihet 2024-08-04 kl. 09:57.
Citera
2024-08-04, 12:28
Medlem
trist framtill för några år sen satte de ut namn ock bild på förövaren eller trafikoffret

kommer ihåg pedofilen från kanada för några år sen, hamnade med namn ock bild på första sidan i de flesta av världens tidningar
Senast redigerad av diseledvin 2024-08-04 kl. 12:32.
Citera
2024-08-04, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
trist framtill för några år sen satte de ut namn ock bild på förövaren eller trafikoffret

kommer ihåg pedofilen från kanada för några år sen, hamnade med namn ock bild på första sidan i de flesta av världens tidningar

Kan vara så att thailändsk polis har fått tips från ex amerikansk polis om att det sitter en huvudman i Thailand i ett världsomspännande pedofilnätverk. Inga uppgifter får läcka ut innan allt är utrett i detalj.
Citera
2024-08-04, 19:52
Medlem
brukstjacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankefrihet
Märkligt med denna ”sekretess” här i Thailand. Jag kan inte dra mig till minnes att jag sett det tidigare.

Att han greps på bar gärning under pågående brott tycker jag utesluter viss brottslighet.

Det skulle kunna röra sig om sexualbrott mot barn, bankrån, majestätsbrott eller narkotikatillverkning/hantering/smuggling gissar jag. Om jag var tvungen att betta så blir det det första, men det drar jag mest ur röven.

Sinom tid får vi veta…
Borde ju då handla om internationell brottslighet med fler gripande på gång (eller att avtal reglerar vad dom får gå ut med), så nån typ av organiserade sexualbrott mot barn eller narkotikasmuggling ligger nog nära tillhands. Åldern gör nog att de förra är troligare. Men kan ju lika gärna handla om något mindre uppseendeväckande, typ ekonomisk brottslighet.
Senast redigerad av brukstjack 2024-08-04 kl. 19:54.
Citera
2024-08-04, 20:09
Medlem
Citat:

Sinom tid får vi veta…

Det rör sexualbrott mot barn som han är misstänkt för.
Citera
2024-08-04, 20:14
Medlem
Tveeggads avatar
[quote=Frostfrost|89093462Sexualbrott mot barn är rätt gissat[/QUOTE]

Varifrån kommer den informationen, och vad vet du mer? Namn?
Citera
2024-08-05, 04:20
Medlem
Tankefrihets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frostfrost
Det rör sexualbrott mot barn som han är misstänkt för.

Källa?
Citera
2024-08-05, 06:05
Medlem
Citat:
Källa?

Källa är svårt att ge, har hört från flera oberoende personer som brukar ha koll på folket från byn. Ska dubbel kolla namnet på personen det gäller. Kommer nog fram snart att det rör sig om sexualbrott mot barn. Dom hade rätt mycket på honom som jag förstod det.
Citera
2024-08-05, 06:56
Medlem
Tankefrihets avatar
Citat:
Källa är svårt att ge, har hört från flera oberoende personer som brukar ha koll på folket från byn. Ska dubbel kolla namnet på personen det gäller. Kommer nog fram snart att det rör sig om sexualbrott mot barn. Dom hade rätt mycket på honom som jag förstod det.

Tack!
Citera
2024-08-05, 08:40
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xmz
Menar du att pedofili är något som kommer med åren? Som typ dåliga knän och vek pisstråle?

Äldre män (40-70) är överrepresenterade när det gäller sexuella övergrepp mot barn.

https://psychiatryonline.org/doi/pdf/10.1176/foc.7.4.foc522?download=true

Alltså ingen slump att stereotypen av en pedofil är en äcklig gammal gubbe. Gäller iofs även de s.k. ”hebbefilerna” som verkar frodas här på FB.
Citera
2024-08-05, 08:46
Medlem
Tveeggads avatar
Citat:

Vet du vilken kommun mannen är hemmahörande i?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in