Citat:
Ursprungligen postat av
Filip600
Jag har för mig jag läste att A kastat en katt i väggen? men jag kan ah haft fel? empati tycks ju inte vara något som familjen praktiserat vad jag kan läsa mig till i vart fall.
Ja, på LSS boende hon blev utslängd från. Kastat målarfärg och fjärrkontroller på katten . Kastat katten i väggen. Blev tokskygg och låg under soffan. Den omplacerades. Personalen på boendet borde ju kunna vittna om just detta om det blir djurplågerirättegång. Finns bl a bakåt i tråden.
Hon hade garn som på något vis blev våldsmaterial.
Personalen blev biten så kvarstående ärr finns. Stryptag, knivhot. Rev sönder deras kläder.
De blev filmade av pappan där också som ständigt klagade på personalen.
Och sen blev det skyddsstopp. A skulle till ett utredningshem men pappan nekade. Ett annat boende erbjöds, nekat.
Men om hon inte flyttat i dagarna med KATTEN SNÖVIT så bor hon i föräldrahemmet och det är omgjort till LSS boende för henne ensam. Kommunen får betala hyra, föräldrarna är skrivna där men bor någonstans (luskat lite, tror det är Stockholmsområdet)
Kommunen bygger nytt boende och dit ska Snövit och en ny hund flytta med. Det blir nog billigare med ett nytt hus än att hyra föräldrahemmet.