Citat:
Ursprungligen postat av
noden
Ja jag tror jag fattar vad du menar. Lite så som vänsterrörelsen verkar ha infiltrerats av yttre makthavare? Det kan förstås hända att detta utvecklas till mer som en politisk rörelse. Men jag vet inte om yttre makthavare skulle vara så intresserade. Jag hoppas i alla fall fall det ska förbli en gräsrotsrörelse. På något sätt tycker jag detta vilda som händer nu är mer spännande än möten och representanter osv. Då blir det ju samma bludder som vilka andra politiker som helst. Jag tyckte det du skrev om SD och GG var något som skulle kunna utvecklas i en egen tråd.
Det jag tänkte på personligen var färgrevolutionen i Ukraina 2014 där tillsynes "nazistorganisationer" kapades av judiska oligarker och vips USA hade inga problem med att samarbeta med nassar helt plötsligt (inte heller Carl Bildt) eftersom de styrdes av "goda krafter". Minns hur svenska SvP (före detta NSF) stöttade dessa ukrainska natonalister till en början, men efter hela skiten kapades av yttre krafter så slutade de stödja dessa. Nu var ju färgrevolutionen i Ukraina bra mer organiserad än vad som sker i UK naturligtvis, men ändå.
Yttre makthavare är alltid intresserade av infiltration av krafter som har potential att växa och få makt. Mossad och FBI infiltrerar hela tiden. Gräsrotsrörelser måste dock ha en stark ideologi och robust ledarskap annars är planen fri liksom. SD var en gång i tiden en nationalistisk gräsrotsrörelse, och se hur partiet är nu; öppen svenskhet, pro-EU, pro-NATO och under en period även förespråkat ökad asylkvotsinvandring. OBS, jag tror KNAPPAST att SD blev infiltrerat av någon underrättelsetjänst, utan det är nog helt självförvållat av partitoppens desperation att växa och bli accepterade av etablissemanget.