2024-08-04, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Jag vet att det sagts i tråden tidigare, men jag kommer inte ihåg det. P:s fru, vad heter hon, är det C?? Mammans brist på att göra inlägg i ämnet återkommer ju, så ville kolla själv på hennes profil.

Systern E är ju i varje fall väldigt aktiv i gruppen, som en av moderatorerna, så något gräl mellan A:s mamma och pappa känns ju inte så sannolikt.

//För övrigt, syster E är ganska het, enligt hennes profil. Henne skulle man ju gärna dejtat.

Denna fanns som skärmdump
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Sök på "ladda upp bild".

Tack men det hjälpte inte mkt🤢 får inte till det
Citera
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgtptgatos
Jag har en bild/ print scream men vet inte hur man lägger upp🙈

Du kan enkelt lägga upp bilden här, helt anonymt.

https://imgbb.com/
Citera
2024-08-04, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Hur länge har de bott i Enköping? De kan ju ha flyttat?

Jag har inte undersökt den biten ordentligt. Men ska kolla om de bott i kommunen hela tiden
Citera
2024-08-04, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Du kan enkelt lägga upp bilden här, helt anonymt.

https://imgbb.com/
Såg du min fråga angående länk till TV4-inslaget där du säger att man kan se passagen? (FB) Assistanshund Essie mystiskt försvunnen - kidnappad? Enköping (2024-07-11)
Citera
2024-08-04, 23:10
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Såg du min fråga angående länk till TV4-inslaget där du säger att man kan se passagen? (FB) Assistanshund Essie mystiskt försvunnen - kidnappad? Enköping (2024-07-11)

Ok, missade den, många inlägg blir det

Jag såg videon tidigare ikväll, via en länk som någon postat i tråden i just detta syfte, skall se om jag kan hitta igen det.
Citera
2024-08-04, 23:12
Medlem
flashmaners avatar
Citat:

Fel av mig där, det var inte på TV4, det var SVT.
Här är videon.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/overvakningskameran-slas-av-sen-ar-hunden-essie-mystiskt-forsvunnen

Pappan talar också om hur de varit ute och sökt på natten och med drönare osv.
Citera
2024-08-04, 23:15
Medlem
Citat:
Fel av mig där, det var inte på TV4, det var SVT.
Här är videon.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/overvakningskameran-slas-av-sen-ar-hunden-essie-mystiskt-forsvunnen
Okej, det var en tydlig passage. Men vart gick den? Kanske han fortfarande var kvar i trädgården?

En tanke om det verkligen var en passage ut från deras trädgård, så kan jag tänka mig att det påverkar en eventuell försäkringsersättning en hel del.

Lite som att få inbrott när ytterdörren står på glänt medans man är på ICA.
Citera
2024-08-04, 23:15
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Jösses vilket trams. Varför skulle just det helt plötsligt inte delas, när all annan information delas och sprids hej vilt?

Varför servera allt på silverfat till personer som inte har en gravt autistisk tjejs bästa i fokus?
Tillhör du också den gruppen som vill fjättra den stackars tjejen på torget och spotta på henne? För det är den typen av inlägg vi får från en del av de som påstår sig ha "Essies bästa i fokus".

Du är väl medveten om att en assistent har vittnat om att de, assistenterna, tog hand om Essie. Precis så som också pappan och mamman har vittnat om. Tror du inte på det assistenten skriver?
Ja att du är ute efter assistenterna förstår vi.

Att du fortfarande efter allt som uppdagats och Länsstyrelsens inblandning anser att hunden ska tillbaka till A gör att du verkar förryckt.

Som sagt P behöver inga fiender
Citera
2024-08-04, 23:19
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Okej, det var en tydlig passage. Men vart gick den? Kanske han fortfarande var i trädgården?

Tydlig men smal.
Den är i tomtens nordvästra hörn, just där häcken mot västra grannen och häcken mot grönområdet bakom huset möts.
Citera
2024-08-04, 23:22
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cirsium
Ta på dig glasögon. Öppningen finns där, det har du själv påstått så då finns den där någonstans.

" Märkligt då att den fanns när TV4 var där och filmade och pappan gick igenom där. "

Kanske har du drömt?

Ja, lite drömde jag nog, för det var SVT som var där och filmade, jag postade just länken igen där pappan går igenom passagen på SVT's inslag.

Om du inte tror på det så är det nog du som lever i fablernas värld.
Citera
2024-08-04, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av no1besserwisser
Det kryper i hela min kropp när jag läser det här för första gången. Vad har de inte gjort mot Essie?

Är det så att Essie fick genomgå detta helvete för att sedan dö. Jag finner inga ord. Den här tråden kommer vara levande tills sanningen är framme.

Polisanmälan som finns just nu, när tror ni att man får veta mer om detta?

Det beklagliga är att polisen inte skulle bry sig om cykelkorgen, det måste ju till värre händelser för att de ska reagera polisiärt.
Det bästa är att göra en lista med alla s.k. "mindre" förseelser som Essie har utsatts för, tillsammans blir bilden av misshandel starkare.
Det finns de som har totalt olika inställningar till djurhållning.
De som tycker att hundar saknar känslor och smärttrösklar m.m. och de som tycker att en hund liksom alla husdjur / djur ska behandlas med respekt, många kallar det för familjemedlem.
De förstnämnda dit A:s närmaste verkar höra, tänjer uppenbarligen på gränser för vad som är normalt och uthärdligt för Essie!
A:s handikapp tycks berättiga dem att begå vad som helst.
Är det kärlek till dottern, att lära henne att avreagera sig på en hund?
Det har ingenting med assistanshund att göra!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in