2024-08-04, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jossarvin
Funderingar om anmälningar gjorts till Arbetsmiljöverket har tidigare tagits upp. En fd assistent skriver att flera sådana anmälningar finns*. Jag hittar dock inte dessa hos arbetsmiljöverket när jag söker på anmälningar för assistansbolaget, utan endast tidigare anmälningar som inte kan vara aktuella. Känner någon till om familjen haft annat assistensbolag eller är mer rutinerade på att hitta handlingar hos AMV?

* kan ev vara ett tolkningsfel, men p1 skriver att assistenternas missförhållanden bör anmälas till facket och Arbetsmiljöverket
Fd assistent svarar: ”de har redan flera anmälningar på sig där”, vilket kan syfta till facket, AMV eller bådadera.

Alla anmälningar ligger inte öppet i diariumet. Man får maila dem.
Citera
2024-08-04, 22:09
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag har läst raderade skärmdumparna från min mapp på datorn som heter "skärmbilder" under senaste minuterna, där det står att Essie blivit slagen och annat. Eventuellt att jag skulle kunna ge ett litet smakprov. Det är inte så intressant, det har flera gånger framkommit att Essie blivit sparkad. Det framkommer också att stort ansvar lagts på assistenterna, dessa är inte utbildade i att sköta en så stor uppgift. Det är lagar, regler, paragrafer hit och dit från familjens sida gentemot assistenterna.

Jag tror det är helt omöjligt att som assistent hålla koll på vad som händer och även att agera inom en familj, där assistenterna är beroende att vara omtyckta och inte kan agera allt för mycket. Frågan är också om viljan funnits att agera, att axla ett sådant ansvarsfullt och krävande uppdrag.

Jag har suttit och plockat på mig mycket skärmdumpar och vaktat över kommentarerna som lagts, just för jag vet att det krattas, sopas och putsas bland kommentarerna, det gäller särskilt i Facebookgruppen "Essie ska hem", där så passa många moderatorer funnits. Jag har tagit skärmdumpar så det stått härliga till. Det gäller inklusive samtliga inlägg som samtliga moderatorerna skrivit i Facebookgruppen "Essie ska hem".

Utmärkt! Gör gärna en säkerhetskopia också. Om vi behöver ha skärmdumparna framöver.
Citera
2024-08-04, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Att ingen kan posta dem, betyder att de inte existerar. Kunde du inte lista ut någonting ens så trivialt?
Ska det vara så jävla svårt att förstå att vi inte vill lägga ut det för att skydda dem som av okunskap postade det.
Citera
2024-08-04, 22:15
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Värst vad du hängt upp dig på att alla är näthatare.
Du får läsa tidigare i tråden o se vad kraven är för assistenthundar o fundera på det.

Jaha, ja, så nu duckar du kategoriskt frågeställningarna kring de grova anklagelser du kastar ur dig helt utan några som helst belägg.

Så du påstår alltså att Hundhjälpen tar emot mutor och fuskar med kraven, då kan man ju knappast lita på att de utbildar hunden korrekt heller? Hundhjälpen är kriminella enligt dig alltså?

Menar du att SBK också är korrupta då?

Det är allvarliga anklagelser du kommer med! Har du några som helst belägg för dessa, eller är du bara ännu en i raden av näthatare som sprider en massa lögner och förtal?
Citera
2024-08-04, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meandmydogs
Jag har en omplacering som varken var chippad eller vaccinerad, det var bara krasst sett för mig att gå in till veterinären och be dom chippa hunden och vaccinera, vilket gjordes. Sen fick jag papper för att kunna registrera namn på hunden och mig som ägare på henne.

Inom hästvärlden är det inte helt ovanligt att plocka ur ett chip och utföra något fuffens, tänker att det säkert kan utföras på hund också och då är det lätt att bara gå in och be dom chippa om.

Det är ganska lätt att byta identiteter på djur. På en hund läggs chipet mellan skulderbladen o under huden. Om det inte vandrar vilket det inte gör på en häst så ska det vara ganska lätt att scanna in chipet o sen ta ut det. Har chipet vandrat så kan man sätta in ett nytt eftersom det finns fastställda områden o rutiner som ska följas.
Citera
2024-08-04, 22:20
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmerboy
Ska det vara så jävla svårt att förstå att vi inte vill lägga ut det för att skydda dem som av okunskap postade det.

Ska det vara så jävla svårt att förstå att jag inte tror en sekund på en anonym fjant som dig som håller på som du gör. Nej, jag tror inte att du känner något behov av att skydda någon som gjort sig skyldig till ett grovt brott. Särskilt inte när du då också samtidigt skyddar den som du vänder dig emot och kan bevisa dina påståenden med informationen.

Du har den helt enkelt inte. Därför kan du inte posta den. Konstigare än så är det inte.
Du lurar ingen annan än dig själv.

Det finns inga skärmdumpar på icke-anonyma assistenter som skrivit det som påstås i tråden.

Hade det funnits några sådana hade dom florerat hej vilt i tråden. Det vet alla.
Citera
2024-08-04, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Alla anmälningar ligger inte öppet i diariumet. Man får maila dem.

Jag sökte också på bolaget och fick upp några men inte kopplade till detta. Inväntar däremot svar på några andra . Men jag ställde frågan till Arbetsmiljöverket om det och fått svar att allt ligger inte där och man behöver ofta ha rätt ärendenummer för att de ska hitta rätt, men med tillräckligt många detaljer är Arbetsmiljöverket hjälpsamma.

Hur många bolag har de haft? Vilka bolag har de haft utöver det nuvarande.
Citera
2024-08-04, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Jag har tittat på två TV4-inslag gällande Essie. I inget av dessa kan man se någon passage eller liknande i häcken.

https://www.tv4.se/artikel/4en2FLNZd4bz6hxI2us5f1/kamerorna-staengdes-av-sen-var-essie-borta-har-inte-vagat-beraetta
https://www.tv4.se/artikel/3qfpTezjJ2xyM6s4akOlwT/kampen-mot-klockan-i-soekandet-efter-hunden-essie-hitteloenen-dubbleras

Är det något annat inslag du tänker på? Har du någon länk till det?

Bra jobbat!

Snart så kommer nog denna deckargåta aka såpa att lösas.
I morron börjar nog många jobba inom polis och försäkringsbolag gissar jag. jag tror att inom 2-3 v kommer det komma fram mer info om vad som hänt Essie. Jag tror att denna bubbla snart spricker. Måste vara ohållbart för P att hålla på och dribbla som han gör, speciellt om folk sparat skärm dumpar.
Citera
2024-08-04, 22:26
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Jösses vilket trams. Varför skulle just det helt plötsligt inte delas, när all annan information delas och sprids hej vilt?

Varför servera allt på silverfat till personer som inte har en gravt autistisk tjejs bästa i fokus?
Tillhör du också den gruppen som vill fjättra den stackars tjejen på torget och spotta på henne? För det är den typen av inlägg vi får från en del av de som påstår sig ha "Essies bästa i fokus".

Du är väl medveten om att en assistent har vittnat om att de, assistenterna, tog hand om Essie. Precis så som också pappan och mamman har vittnat om. Tror du inte på det assistenten skriver?
Det var jag som skrev att hon skulle släpas till torget och spottas på.
Nu när jag har lugnat ner mig och tänkt till, så är det bättre att låta A få komma till ett bra boende få medicin och kompisar. Ge pappa P besöksförbud och ta ifrån han förvaltarskapet.
Hade gärna spottat på både P o L
Citera
Medlem
Cirsiums avatar
Citat:
Jaha, ja, så nu duckar du kategoriskt frågeställningarna kring de grova anklagelser du kastar ur dig helt utan några som helst belägg.

Så du påstår alltså att Hundhjälpen tar emot mutor och fuskar med kraven, då kan man ju knappast lita på att de utbildar hunden korrekt heller? Hundhjälpen är kriminella enligt dig alltså?

Menar du att SBK också är korrupta då?

Det är allvarliga anklagelser du kommer med! Har du några som helst belägg för dessa, eller är du bara ännu en i raden av näthatare som sprider en massa lögner och förtal?

Du frågar om Blondpion påstår att hundhjälpen tar emot mutor och fuskar.

I nästa mening påstår du att Blondpion kommer med allvarliga anklagelser.

Du bygger en halmgubbe för att argumentera mot.

Ta dina valium.
Citera
Medlem
Citat:
Ska det vara så jävla svårt att förstå att jag inte tror en sekund på en anonym fjant som dig som håller på som du gör. Nej, jag tror inte att du känner något behov av att skydda någon som gjort sig skyldig till ett grovt brott. Särskilt inte när du då också samtidigt skyddar den som du vänder dig emot och kan bevisa dina påståenden med informationen.

Du har den helt enkelt inte. Därför kan du inte posta den. Konstigare än så är det inte.
Du lurar ingen annan än dig själv.

Det finns inga skärmdumpar på icke-anonyma assistenter som skrivit det som påstås i tråden.

Hade det funnits några sådana hade dom florerat hej vilt i tråden. Det vet alla.
Tror vi är uppe i tio här nu som säger motsatsen men du er en totalt maktfullkomlig besserwisser,

Du har missat så otroligt mycket när du inte läste den Facebook-gruppen som skapades.
Och det låg inte ute i 10 minuter utan snarare 3-4 dagar!
Citera
2024-08-04, 22:28
Medlem
Citat:
Ok, var menar du att passagen till grannen är? Östra eller västra grannen? Norra eller södra änden?

Om man står på baksidan av huset, med ryggen mot huset, då har man polen till höger och högst upp på Västra sidan i slutet av grannens häck ser det ut som en liten öppning in till grannen, om man kikar på eniro
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in