2024-08-04, 16:17
Medlem
Soulflowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Ärligt talat, har ni någonsin sett en snygg naturist i de allehanda reportage, i media?
De sitter där och säger att det är så härligt att de får se ut precis som de vill, men tacka fan för det, de är ju fula som stryk allihopa.
Klart ingen behöver skämmas.
Och det skulle ju inte funka om de var sexiga, för de kan ju inte gå omkring och vara upphetsade hela tiden. Tillexempel på campinggrannens fru som är med på nudist-semestern.

Skitsnack det där med "äsch, vi är så naturliga inför varandra så ingen tänker på sex då vi är nakna oavsett om det finns riktiga sexbomber bland oss".

Skulle vara intressant att se en naturist som åtminstone ser ut som en 3:a i dessa tv-reportage/dokumentärer om dem.

De brukar se ut som de här https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/stora-ekenaset-ar-on-dar-alla-ar-nakna-nyfikenheten-okar , slå sig för bröstet att de kan vara nakna med varandra utan att tänka på sex (tacka fan för det), och så sitter de där och relaterar sig själva till tjejer som går omkring med string.

Visst, helt ok att vara naturist, men de överskattar alltid sin egen dragningskraft.
Och det blir lite patetiskt, när de stoltserar med hur naturliga de lyckas vara med varandra nakna, och kan motstå att bli sexuellt upphetsade, just när de ser ut som de gör i dokumentärerna/reportagen.

Såhär ser de ut också https://www.expressen.se/amelia/premium/det-har-ar-friheten-pa-jorden/?didomiConfig.notice.enable=false
där de proklamerar att nakenhet inte är förknippat med sex .
Nej, jag skulle inte tro det.
Ok, du tror inte det. Det betyder inte att det inte är så. Du är bara för dum för att förstå att det finns både sexuell nakenhet och icke-sexuell nakenhet. Båda kan existera i samma universum.

Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Är det inte lite det som är idén då? ”Kom som du råkar se ut och ha det bra!”, typ?

Jag hade aldrig deltagit men det är ju inte jättesvårt att förstå varför det finns och varför folk gör det. Jag har sett en del som ser helt ok ut för sin ålder i såna reportage också. Inga tiopoängare, såklart.
Jag har varit på en hel del nakenbad och nakenstränder. 90% är avslappnade människor precis som du benämner "kom som du är". Ingen bryr sig hur någon annan ser ut.
1.5% är spännbögar, solbrända män som tror de är 10-poängare och att andra blir kåta av att se dem. Kvinnliga motsvarigheter finns men de är sällsynta.
Resterande är fluktare och perversa gubbar som TS som inte kan skilja på sexuell och icke-sexuell nakenhet.
Citera
2024-08-04, 16:30
Medlem
Mr. Flynns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Till ämnet, är nte nakna människor generellt fulare än om dom är lite påklädda?

Kläder kan ju både göra en person snyggare och fulare. Personligen tycker jag ofta att dom mindre aktraktiva människorna på stranden är ännu mindre atraktiva med kläderna på.

Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Det är ju vanligt annars bland textilare att man spanar lite när man är på stranden.

Menar du att det behovet och intresset upphör när man själv är naken eller existerar det inte alls hos nakenfisar?

Många badkläder försöker ju framhäva attribut och exponera lagom mycket hud samtidigt som dom döljer lite för att behålla någon sorts spänning. Detta lockar ju givetvis mera människor att spana.

Jag menar om man går på nakenbad för spana på folk är man där av fel anledning. En swingersklubb vore mer lämpligt men det är klart där kostar det ju pengar och kanske ställs krav för att bli insläppt...

En naken kropp är en naken kropp, fin eller ful. Om den signalerar sex beror det på annat än just nakenheten. Men det verkar vara väldigt svårt för många att förstå.
Citera
2024-08-04, 16:51
Medlem
Nudister/naturister har blivit en exhibitionism. Rätta mig om jag har fel men rörelsen grundades väl på slutet 1800-talet som en protest mot materialism?

Sen har det tagits över av fluktare/tittare som antingen vill visa upp sig nakna eller titta på andra nakna.

Och dom gånger jag läst om olika aktiviteter där utövarna varit i grupp tex nudist-gymnastik så har det gått 9 pervomän på varje fet +50 årig kvinna.
Citera
2024-08-04, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timoteus
Håller med. Att gå naken är inte bibliskt. Man skall gå klädd helt i skinnkläder.
Jag vet med mig att jag gör fel eftersom tex mina underkläder är av bomull. Hur hittar du läderkalsipper, Lingonfett?
De finns ju på porriga butiker, men dit vill man ju inte gå. Syr du själv?
Jag går inte runt i läderskynken och skulle aldrig göra det då jag anser det är fel att nyttja djuren vars välfärd Gud har anförtrott oss till att bli billigt läder nu när vi har tillgång till ull, linne och en hel del nya syntetiska material från kolväten.

Jag hoppas att du inte är en sola scriptura-fundamentalist, men vilken passage ur Heliga Bibeln syftar du på?
Citera
2024-08-04, 17:55
Medlem
Svedjebondes avatar
En man följer med en kompis till en nudiststrand för första gången och får lite råd innan.
-Om en snygg tjej går förbi och du känner att du börjar få bånge, bara kasta dig i poolen och kyl av dig.
När dom sedan står där utan plagg stapplar en 80årig dam förbi, en enda röra av lös hud och leverfläckar, varpå nybörjaren skriker Tjohooo och kastar sig i poolen.
-Men va fan, gick du igång på henne där??
-Näh, jag ville bara vara artig.
Citera
2024-08-04, 18:53
Medlem
Mindbreaths avatar
Jag är fett snygg och tycker om att vara naken i naturen. Vet inte riktigt vad det innebär att vara "naturist" men jag tror att jag är det?
Citera
2024-08-04, 19:19
Medlem
Vitiss avatar
Hur många har "snygga" kroppar, med eller utan kläder?
Naturister ser ut som folk i gemen; feta, smala, normala.

Att vara naturist är som en skoluniform; utan de yttre attributen är Du fri att vara den Du är / den Du vill vara.
Citera
2024-08-04, 19:35
Medlem
Jag tror att 19/20 av både män och kvinnor som är över 25 år ser rätt average ut nakna i såna naturist/ nakenbad situationer. Många t.o.m. lite oattraktiva.

Man har ju sett paparazzi-bilder på kändisar på stranden som ser helt vanliga ut då, men på film, tv och bilder ser de jättesnygga ut.

Film, tv och bilder är oftast väldigt tillrättalagt med returschering, smink, filter, ljus, vinklar och massa omtagningar om det inte ser bra ut.
Citera
2024-08-04, 19:46
Medlem
rikastistorstans avatar
Varje gång jag sett en nudist på tv så är kvinnan fet och mannen småkukad. Varje gång. Sen kan det så klart se annorlunda ut om man besöker ett bad men jag tvivlar och har heller inget intresse av det.
Citera
2024-08-04, 19:55
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan
Varje gång jag sett en nudist på tv så är kvinnan fet och mannen småkukad. Varje gång. Sen kan det så klart se annorlunda ut om man besöker ett bad men jag tvivlar och har heller inget intresse av det.
alla som visar sig i vanliga tidningar och på TV är de fulaste.
Inte ofta man ser någon riktig 10-poängare men det förekommer.
Citera
2024-08-04, 22:38
Medlem
Timoteuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
Jag går inte runt i läderskynken och skulle aldrig göra det då jag anser det är fel att nyttja djuren vars välfärd Gud har anförtrott oss till att bli billigt läder nu när vi har tillgång till ull, linne och en hel del nya syntetiska material från kolväten.

Jag hoppas att du inte är en sola scriptura-fundamentalist, men vilken passage ur Heliga Bibeln syftar du på?

Jag syftar på 1 Mos. Där ger Gud kläder av skinn till Adam och Eva inför deras avfärd från paradiset.

Nej, jag är inte fundamentalist på något vis, fundamentalism är ett modernt påfund. Jag gillar tradition.
Citera
2024-08-04, 23:23
Medlem
Djurmos avatar
En bekant till mig köpte ett hus där staketet till grannen var osedvanligt högt. Vid diskussion med grannen framkom att för ett tiotal år sedan sattes staketet upp då grannflickan i högstadieålder, idkade naturism i trädgården och ja, för att inte grannparets relation skulle fara illa sattes en palisad upp. Enligt mannen i grannparet var det en tämligen grann tös. Ett motionsspår gick i skogen en bit in, men det hade bildats en mer frekventerad avstickare i snåren så pass att femkilometern nu var ett tjugotal meter längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in