2024-08-04, 10:42
Medlem
eftersom naturister är sjuka i huvudet så undviker jag dom, men folk i allmänhet är ju ofta feta och fula så då vill man ju inte se dom näck heller.
Citera
2024-08-04, 10:46
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Flynn
Dom flesta ser rätt normala ut på naturistbaden.

Det är ju dock lite fler äldre än yngre. Det tillsammans med att yngre människor i regel är individualister och inte engagerar sig i föreningar är säkert en av flera anledningar till varför man mest ser äldre naturister i media.

Jag har sett det mesta på på nakenbad. Män, kvinnor, par, familjer, gamla, unga, handikappade, korta, långa, smala, tjocka, vältränade, fula, snygga och alldagliga.

Vad jag dock inte sett mycket av är ickevita, det är helt klart den största gemensamma nämnaren av besökarna. Dom är vita. Självklart har man sett några med asiatiskt och afrikanskt påbrå men det rör sig om någon enstaka procent.

Så nakenbaden tordes ju vara drömmen för den stereotypa flashbackaren. Gå runt visa upp sin FB-dase utan massa invandrare i närheten. Nu är ju dock nästan alla på nakenbadet för sola, bada och ha det bra. Inte visa upp sig eller glo på andra.

Nakenbaden jo. Men inte på de här ställena där de åker och campar tillsammans .
Där är det bara såna som jag länkat till.
Citera
2024-08-04, 10:48
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av their
Det är säkert ett krav från naturistföreningen om man blir medlem att bara ni som är fula får fotas, så att alla ska känna sig välkomna när man tittar i deras broschyrer.
-------
- Folk känner sig besvärade att komma hit och visa sina 10 poängs kroppar, dom tror att dom får tävla med andra i skönhet hela dagarna, vad ska vi göra
- Fota bara fula, så lockar vi hit dom i tron att dom kommer bli vackrast i lägret

Så kan det ju vara iofs.
Sexbomber finns bland dem, men vill inte visa upp sig i reportagen, för då får folk komplex och vågar inte söka sig till deras naturistförening.
Senast redigerad av dialektiker 2024-08-04 kl. 11:36.
Citera
2024-08-04, 11:01
Medlem
Mr. Flynns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Nakenbaden jo. Men inte på de här ställena där de åker och campar tillsammans .
Där är det bara såna som jag länkat till.

Allt jag skrev kan appliceras på naturistcampingar också. Det är långt ifrån alla på en naturistcamping som är medlem i en naturistförening, precis som på ett nakenbad.
Citera
2024-08-04, 11:22
Medlem
Citat:
Ärligt talat, har ni någonsin sett en snygg naturist i de allehanda reportage, i media?
De sitter där och säger att det är så härligt att de får se ut precis som de vill, men tacka fan för det, de är ju fula som stryk allihopa.
Klart ingen behöver skämmas.
Och det skulle ju inte funka om de var sexiga, för de kan ju inte gå omkring och vara upphetsade hela tiden. Tillexempel på campinggrannens fru som är med på nudist-semestern.

Skitsnack det där med "äsch, vi är så naturliga inför varandra så ingen tänker på sex då vi är nakna oavsett om det finns riktiga sexbomber bland oss".

Skulle vara intressant att se en naturist som åtminstone ser ut som en 3:a i dessa tv-reportage/dokumentärer om dem.

De brukar se ut som de här https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/stora-ekenaset-ar-on-dar-alla-ar-nakna-nyfikenheten-okar , slå sig för bröstet att de kan vara nakna med varandra utan att tänka på sex (tacka fan för det), och så sitter de där och relaterar sig själva till tjejer som går omkring med string.

Visst, helt ok att vara naturist, men de överskattar alltid sin egen dragningskraft.
Och det blir lite patetiskt, när de stoltserar med hur naturliga de lyckas vara med varandra nakna, och kan motstå att bli sexuellt upphetsade, just när de ser ut som de gör i dokumentärerna/reportagen.

Såhär ser de ut också https://www.expressen.se/amelia/premium/det-har-ar-friheten-pa-jorden/?didomiConfig.notice.enable=false
där de proklamerar att nakenhet inte är förknippat med sex .
Nej, jag skulle inte tro det.
Jag vet inte om jag håller med då jag såg Filip och Fredriks gamla TV serie där de åker runt i USA och bla besöker och filmar ifrån USA:s största nudistrand och campinganläggning och visst förekommer det en och annan mindre attraktiv naken person i avsnittet men ohyggligt mycket snygga brudar som kan räknas som 10 poängare allesammans.

Dock så var det inget krav på att vara helnäck för att vistas där så många män som förmodligen fick bånge hade badbyxorna på.

De annordnade även stripptävlingar öppen för både amatörer och proffs av båda könen som kul grej och Filip tvingas delta då han och Fredrik drar lott om saken och han kör ett framträdande iklädd fiskemundering med låten "Jag går och fiskar" som soundtrack på stereoanläggningen och av naturliga skäl så vinner han inte 🤣
Citera
2024-08-04, 11:46
Medlem
En solbränd naturist är alltid snyggare än en blekfis, oavsett hur man ser ut.

Ett besök på en naturiststrand rekommenderas för de tangentriddare som förfasas av nakenheten.

Och det går bra att promenera där fullt påklädd o kolla in alla dessa vackra solbrända människor.

Sen att det bara ser dumt ut m kläder o mörka solglasögon fattar alla utom den som försöker dölja sig.

OBS! ovanstående gäller bara på naturistställe. På nudist/nakenbad är det klädförbud!
Citera
2024-08-04, 12:19
Medlem
Gravitationskraft och alldeles för mycket d-vitamin från himlen är ingen bra kombination för en kry hud
Citera
2024-08-04, 12:29
Medlem
Det här verkar vara en ny grej för PK-media att få igång nakenbadandet i Sverige. Undrar vad agendan bakom det är? Var ett längre inslag i "studio ett" i p1 i veckan också.

Till ämnet, är nte nakna människor generellt fulare än om dom är lite påklädda?

Jag längtar i alla fall till hösten då tycker jag kvinnorna är maximalt vackra.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Flynn
Nu är ju dock nästan alla på nakenbadet för sola, bada och ha det bra. Inte visa upp sig eller glo på andra.

Det är ju vanligt annars bland textilare att man spanar lite när man är på stranden.

Menar du att det behovet och intresset upphör när man själv är naken eller existerar det inte alls hos nakenfisar?
Senast redigerad av rotebro-conny 2024-08-04 kl. 12:33.
Citera
2024-08-04, 12:41
Medlem
Citat:
Så kan det ju vara iofs.
Sexbomber finns bland dem, men vill inte visa upp sig i reportagen, för då får folk komplex och vågar inte söka sig till deras naturistförening.

Snygga tjejer hade idag blivit antastade eller blivit fotograferade och hamnat på nätet, varför existerar liksom knappt ens att de solar topless längre?
Citera
2024-08-04, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
En solbränd naturist är alltid snyggare än en blekfis, oavsett hur man ser ut.

Ett besök på en naturiststrand rekommenderas för de tangentriddare som förfasas av nakenheten.

Och det går bra att promenera där fullt påklädd o kolla in alla dessa vackra solbrända människor.

Sen att det bara ser dumt ut m kläder o mörka solglasögon fattar alla utom den som försöker dölja sig.

OBS! ovanstående gäller bara på naturistställe. På nudist/nakenbad är det klädförbud!

Skillnad? Organiserade kallar sig naturister och badar nakna, ofta på stränder där det är tillåtet. I Sverige. Klädförbud ? Var i världen?
Citera
2024-08-04, 12:47
Medlem
Pungpuckels avatar
Jag tror att folk blir naturister i hopp om att det ska dyka upp om att få titta på något snyggare.
Det är därför det är så många 1-poängare på samma ställe.

Fast jag hade kunnat tänka att besöka en nudiststrand faktiskt, men mest för att det är så gott när det fläktar kring kuken.
Citera
2024-08-04, 12:58
Medlem
Jag önskar att vackra västerlänningar skulle bli naturister och gå runt nakna. När jag såg bilden upplagd på länken blev jag så arg att jag kastade min smartphone. Västerlänningar, snälla ta av er kläderna från och med nu. Jag vill glädja mina ögon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in