2024-08-04, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TruthAboutU
Instämmer verkligen!
Ofattbart hur man kan va så gränslös och sakna all form av medkänsla och empati!
Helt klart ett fegt rovdjursbeteende att gå på någon när de vet hon är så pass sårbar och i kraftigt underläge till följd av svår trauma och sorg!
Förlorat sitt Älskade Barn! Som hon inte har det tillräckligt svårt nu och med flera trauman i sitt liv, så nu det absolut värsta man kan uppleva som förälder! 💔

Kollade igenom kommentarer och ser inget.
Kan du länka?
Citera
2024-08-04, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Ett brott som utförs i en drogrelaterad psykos där man drogat sig själv får man ansvara för. Har man blivit drogad genom annans förskyllan och hamnar i en psykos där man utför brott skulle man kanske kunna komma undan.

I synnerhet detta brott lär ju droger och eventuella påståenden om psykos avfärdas rätt omgående.
Det har nog ändå föregåtts av en rätt lång planering med flera personer inblandade och man har tagit med sig allehanda grejer och tagit sig tid att lura Emilia också.
Så det lär nog inte ens bli föremål för diskussion som nån slags förmildrande omständighet eller förklaring.

Är rätt säker på att Tiktok-kontona som tidigt försökte sätta bilden av att det närmast varit en olycka gör det mot bättre vetande. Ett sådant påstående kommer man ju inte med om man inte vet vad som hänt. Så påståendet beror nog på att man vet att det är ett mord och att det planerats, men man tror att deras påståenden (som utomstående) på något vis kommer påverka.
Vilket det ju inte kommer.
Hon har packats ihop och utsatts för kraftigt våld, bland annat med kniv, när hon inte kan försvara sig.

Ett enda hugg över höfterna och det kommer utan minsta tvivel bedömas som mord.
Har hon minsta knivskadad i halsen så kommer det i kombination med uttalanden på film och säkert meddelanden via telefoner med enkelhet räcka för mord.

Och då är det fler som ska åtalas för sin del i detta.
Övriga personer ska också hållas ansvariga.
Citera
2024-08-04, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Vidrigt oavsett..
Speciellt då alla i den inte gjorde något för att stoppa det som planerats.

Absolut! Så fruktansvärt och bara det att gruppen existerade måste ju rimligtvis öka straffvärdet för gärningen.

Vilka människor, så vidrigt och jag tycker så fruktansvärt synd om hennes anhöriga. Går inte att föreställa sig vad de går igenom.
Citera
2024-08-04, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Är inte Rafaella yngst?

Jag kunde inte få ner fup. Stod bara o snurrade varje gång jag försökte så jag vet inte detaljerna

Ja hon är yngst!
Citera
2024-08-04, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TruthAboutU
Instämmer verkligen!
Ofattbart hur man kan va så gränslös och sakna all form av medkänsla och empati!
Helt klart ett fegt rovdjursbeteende att gå på någon när de vet hon är så pass sårbar och i kraftigt underläge till följd av svår trauma och sorg!
Förlorat sitt Älskade Barn! Som hon inte har det tillräckligt svårt nu och med flera trauman i sitt liv, så nu det absolut värsta man kan uppleva som förälder! 💔
Ja verkligen. Folk klagar på Flashback för att man skriver lite vad som helst, men upplever sådant som naturligt.

Jag avstår från att skriva något överhuvudtaget. Kan inte se att det kan vara till stöd för mamman om jag skulle skriva på hennes Instagram och stt då vissa drar in deras politiska åsikter istället är ofattbart. Ingen respekt för en människa i sorg 😢

Citat:
Ursprungligen postat av Tommi-Tattoo
Kollade igenom kommentarer och ser inget.
Kan du länka?
Jag har anmält inläggen. Tror dock inte de åkt så snabbt. Isåfall är det illa om ingen annan anmält så hon ska slippa se inlägg av opassande karaktär.

Såg bara två skrivna på engelska där man käftar om muslimer och invandrare och i ett av dem hånar man mamman som delusional, ungefär.
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Ja hon är yngst!
Då är hon inte straffmyndig oavsett om hon har psykos på adhd- medicin eller om den påverkat henne att bli mer känslokall.

Läste igår att regeringen beslutat att man ska se över utskrivningarna av adhd- mediciner. Något sådant.
Citera
2024-08-04, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tommi-Tattoo
I denna post uppges Emilia sagt till någon att hon haft en dålig känsla av Melak och att Melak hotat att knivhugga andra tjejer:
https://www.instagram.com/p/C91heVno2Mj/?igsh=MThqZjNwN291NTk4Zw==

Jag har ju fått för mig att Emilia planerade med Melak och att Melak alltså goade henne åt Rafaella.
Men det kanske är tvärtom?

E för ett år sedan på mammans IG våren 2023 är en helt annan person än nu ett år senare innan sin död. Hon har ett helt annat fritt kroppsspråk, sprallig och söt. Undrar hur länge hon satt på SIS och hur länge de var ”vänner”. Hon är mer lik sina mördare där mot slutet. Var säkert tvungen att anpassa sig.
Senast redigerad av mollan 2024-08-04 kl. 22:01.
Citera
2024-08-04, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mollan
E för ett år sedan på mammans IG våren 2023 är en helt annan person än nu ett år senare innan sin död. Hon har ett helt annat fritt kroppsspråk, sprallig och söt. Undrar hur länge hon satt på SIS och hur länge de var ”vänner”. Hon är mer lik sina mördare där mot slutet. Var säkert tvungen att anpassa sig.

Precis det har jag kommenterat tidigare, BO var som en helt annan tjej; sprallig och glad då för ett år sen. Det verkar ha hänt mycket det senaste året särskilt när det kommer till hennes utseende och framtoning. Hon ser ut som helt annan person.

Så fruktansvärt sorgligt det som har hänt henne.
Citera
2024-08-04, 22:06
Medlem
31337Tiggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mollan
Desverre tror jeg du er inne på sannheten der, hun gjorde alt for å passe inn blant sine nye "venner" og takken vet vi💔
Citera
2024-08-04, 22:07
Medlem
Citat:
Då är hon inte straffmyndig oavsett om hon har psykos på adhd- medicin eller om den påverkat henne att bli mer känslokall.

Läste igår att regeringen beslutat att man ska se över utskrivningarna av adhd- mediciner. Något sådant.

Om man tar 8 topp orsaker/förutsättningar för att en ungdom ska kunna begå ett sånt här fruktansvärt brott så kan jag lova att både M o R checkar i alla 8!
O då ingår inte ev felmedicinering.

Jag har mött 10st yngre än 18år som blivit dömda för mord eller vållande till annans död, dom haft ihjäl en annan människa.
2st av 10 hade aldrig haft med soc att göra innan, inte bup heller, o aldrig uppvisat några normbrytande beteenden alls, o hade trygga bra familjer.
Dom andra 8st hade samma bakgrund/beteenden som båda MGM i det här fallet.

Så visst händer det att det dyker upp GM som är undantaget som bekräftar regeln, men det är väldigt sällsynt. Det är nästan uteslutande en extremt komplex situation som inte går att förklara så enkelt som en eller två orsaker.

Edit: mina 10 ungdomar jag har mött är inte dömda senaste 2åren när det kommit en hel drös med dömda mördare iom det gängkrig vi har i Sverige. Så rent statistiskt är nog typen av GM som helt saknar problematik sedan innan brottet minimal nuförtiden.
Senast redigerad av 1891-019 2024-08-04 kl. 22:38.
Citera
2024-08-04, 22:27
Medlem
Tycker denna i_i__04 på tiktok borde granskas noggrannare. Enligt kusinen till BO så har denna tjej varit med i gruppchatten samt så sitter hon i sina tiktok kommentarer och svarar på någon som skrivit ”Free melak Free raffe Free soso” med ”Free free”.

Denna nivå av känslokyla är så äcklig att jag tappar orden.
Citera
2024-08-04, 22:36
Medlem
Citat:
Komma undan? Det är lite problemet med den här idén samhället har av att de botar med mediciner utan att man tar biverkningarna på så stort allvar. Skulle t.ex. flickan på adhd mediciner, vara sjuk pga dem så har faktiskt hennes läkare mer eller mindre större ansvar än henne själv med tanke på åldern.

En 13-åring som har ADHD förutsätts kunna sköta medicineringen själv. Som vårdnadshavare har du inte den insynen (om inte 13-åringen tillåter dig). Tänker därför att 13-åringen skulle kunna "självmedicinera" ganska mycket innan någon läkare upptäcker det.
Citera
2024-08-04, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nightcr4wler
Du har fel! En säker källa har uppgett att E hade rötter i Estland.

Precis, då var hon ju inte en etnisk svensk. 🤷‍♂️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in