2024-08-04, 20:54
Medlem
Alltså varför käftar någon med Emilias mamma på hennes Instagram kring mordet på dottern?

Jag kan inte kopiera text. Tycker det är riktigt illa att vilja vrida saker efter egna åsikter och gå på anhörig till någon som mördats.
Citera
2024-08-04, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Vidrigt oavsett..
Speciellt då alla i den inte gjorde något för att stoppa det som planerats.

Jag tycker ärligt talat att det finns ett ansvar för utomstående att kartlägga vilka som ingått i planeringen och agera med kraft mot dessa.
Så länge som dom inte frivilligt går in och lägger korten på bordet.

Gissar förvisso att polisen redan sprättat upp både dvärgen Rafaella Eliassons telefon och fnasket Melaks. Så det är inte som att dom kommer undan ändå.
Men… rätt ska fan vara rätt.
Äckelungarna bör ställas till svars och alla som är över 15 bör absolut åtalas för inblandning i mordet vid minsta medverkan i planeringen.
Citera
2024-08-04, 20:57
Medlem
Fullsizemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Har du länk?
https://www.instagram.com/p/C-JKK-DI8aU/
Citera
2024-08-04, 20:58
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Det här med droger
Varför skyller inte mordmisstänkta mer på dessa. Man blir ju personöighetsflrändrad och är det tabletter är ju stora bolag inblandade. Finns ju nån antidepressiva där man blir gränslös och den där mördardrogen ketamin tex!

Citat:
Ursprungligen postat av Poorboy
Till och börja med så drogtestas man nog om man påstår att man begått ett brott p.g.a. droger, för övrigt så finns inget i lagen som skyddar en för att man varit påverkad vad jag vet.

Citat:
Ja verkligen
Bra skrivet
Juridiken ligger efter här och borde snabba på
Rädda för de stora bolagen som äger dessa?

Jag tror inte att det går att skylla på droger då det är ett aktivt val att ta en drog......och blir man sedan j--vligt dum i huvudet av drogen, så är det självförvållat.
Citera
2024-08-04, 20:59
Medlem
I denna post uppges Emilia sagt till någon att hon haft en dålig känsla av Melak och att Melak hotat att knivhugga andra tjejer:
https://www.instagram.com/p/C91heVno2Mj/?igsh=MThqZjNwN291NTk4Zw==

Jag har ju fått för mig att Emilia planerade med Melak och att Melak alltså goade henne åt Rafaella.
Men det kanske är tvärtom?
Citera
2024-08-04, 21:01
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Komma undan? Det är lite problemet med den här idén samhället har av att de botar med mediciner utan att man tar biverkningarna på så stort allvar. Skulle t.ex. flickan på adhd mediciner, vara sjuk pga dem så har faktiskt hennes läkare mer eller mindre större ansvar än henne själv med tanke på åldern.
Komma undan straffansvar.
Citera
2024-08-04, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag tror inte att det går att skylla på droger då det är ett aktivt val att ta en drog......och blir man sedan j--vligt dum i huvudet av drogen, så är det självförvållat.
Så enkelt är det inte
Särskilt inte barn, de kan bli utnyttjade att ta droger för att utföra ett brott mord tex
Helt otroligt att denna vinkel inte används mer i rätten! Det ör dags att inse hur stor del de ”nya” syntetiska drogerna spelar i denna våldsspiral.
En blind punkt
Citera
2024-08-04, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Komma undan straffansvar.
Är inte Rafaella yngst?

Jag kunde inte få ner fup. Stod bara o snurrade varje gång jag försökte så jag vet inte detaljerna
Citera
2024-08-04, 21:09
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tommi-Tattoo
Jag tycker ärligt talat att det finns ett ansvar för utomstående att kartlägga vilka som ingått i planeringen och agera med kraft mot dessa.
Så länge som dom inte frivilligt går in och lägger korten på bordet.

Gissar förvisso att polisen redan sprättat upp både dvärgen Rafaella Eliassons telefon och fnasket Melaks. Så det är inte som att dom kommer undan ändå.
Men… rätt ska fan vara rätt.
Äckelungarna bör ställas till svars och alla som är över 15 bör absolut åtalas för inblandning i mordet vid minsta medverkan i planeringen.

Jag håller helt med dig!
Citera
2024-08-04, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2Pacc
De dummaste dom gjorde va nog att filma hela händelsen hur tänker man ”Vi spelar in allting när vi misshandlar och dödar henne och så kommer vi verkligen inte bli tagna” Dummaste jag sett
Tjejer i den åldern (och killar) spelar in allt. Troligen live-sände de skiten och någon eller några i gruppen skärminspelade.
Citera
2024-08-04, 21:12
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Ett brott som utförs i en drogrelaterad psykos där man drogat sig själv får man ansvara för. Har man blivit drogad genom annans förskyllan och hamnar i en psykos där man utför brott skulle man kanske kunna komma undan.

Citat:
Så enkelt är det inte
Särskilt inte barn, de kan bli utnyttjade att ta droger för att utföra ett brott mord tex
Helt otroligt att denna vinkel inte används mer i rätten! Det ör dags att inse hur stor del de ”nya” syntetiska drogerna spelar i denna våldsspiral.
En blind punkt

Droger utan recept är olagliga och tar man det själv, så är det självförvållat och rätten tar ingen hänsyn till det, snarare tvärtom.
Citera
2024-08-04, 21:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Alltså varför käftar någon med Emilias mamma på hennes Instagram kring mordet på dottern?

Jag kan inte kopiera text. Tycker det är riktigt illa att vilja vrida saker efter egna åsikter och gå på anhörig till någon som mördats.
Instämmer verkligen!
Ofattbart hur man kan va så gränslös och sakna all form av medkänsla och empati!
Helt klart ett fegt rovdjursbeteende att gå på någon när de vet hon är så pass sårbar och i kraftigt underläge till följd av svår trauma och sorg!
Förlorat sitt Älskade Barn! Som hon inte har det tillräckligt svårt nu och med flera trauman i sitt liv, så nu det absolut värsta man kan uppleva som förälder! 💔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in