2024-08-04, 19:35
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Vill bara att han ska stoppas. Helt jävla otroligt knäpp man det där.
Tycker nästan synd om hans fru…..var är hon?

Osynlig. Eller, vi har sett en film där hon plockar in grejer på bakgården.

Och skärmdumpar där hon dirigerar assistenterna, bl a slätar över vad dumheter P sagt på ett möte i personalgruppen. Att A skulle kunna slå ihjäl Essie utan att hon skulle protestera. Inte meningen någon skulle se men nu har det läckt.

Men hon är en skuggfigur i sammanhanget. Om hon är med på noterna eller är kuvad vet vi inte. Och om ryktet på byn att hon lämnat P är sant eller ej.
Citera
2024-08-04, 19:38
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Jag antar att du ogiltigförklarar allt som jag skriver här eftersom du inte kan kontrollera vad jag skriver!

Hade du hängt med lite och haft lite koll så hade du vetat att vad som gjordes gällande var att dotterns förvaltarskap skulle innebära att hon var som en omyndig person under sin förälder, följaktligen ordet "omyndigförklarad".

Här kan du som inte har koll på skillnaderna och som tycks tro att wikipedia skulle vara någon definition av saker och ting, läsa om förvaltarskap, och även här framgår att det INTE är någon "omyndighetsförklaring", i klartext svart på vitt, faktiskt.

https://godman.stockholm/bli-god-man/godmanskap-forvaltarskap/

Så, återigen, hur mycket ni än stångar era tomma skallar blodiga, så var det Kommer-vara-anon skrev helt korrekt. och vemedinma hade fel. Dottern är inte som ett omyndigt barn under en förälder.
Jag har aldrig skrivit någonting...jag har kopierat domslutet!!! Jag skrev tillomed att det inte finns något som heter omyndighetsförklarad. Du är som en skiva som har hakat upp sig. Hitta någon annan tråd och spamma sönder. Det är ju din favoritsysselsättning...Över 6100 inlägg på lite mer än 1 år. Bra jobbat!!
Citera
2024-08-04, 19:53
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Omyndigförklarad är ett uttryck som hänger kvar i folkmun, precis som femfemma.

Lagstiftningen är ändrad men syftet är detsamma, hjälp till dem som saknar förmåga.

Och det kan bli turbulent när anhöriga är förvaltare. Minns ett fall där en dement gammal dam kärade ner sig på boendet och gifte sig med en annan brukare. Då fick maken giftorätt, förvaltaren gick miste om arv, var skitförbannad och ville få äktenskapet annullerat. Det gick inte.

Det bästa är nog en neutral objektiv person. Inte anhöriga.
Citera
2024-08-04, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoldenOldie
I ett klipp på SVT ses P gå igenom en öppning i thujahäcken. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/overvakningskameran-slas-av-sen-ar-hunden-essie-mystiskt-forsvunnen

Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Osynlig. Eller, vi har sett en film där hon plockar in grejer på bakgården.

Och skärmdumpar där hon dirigerar assistenterna, bl a slätar över vad dumheter P sagt på ett möte i personalgruppen. Att A skulle kunna slå ihjäl Essie utan att hon skulle protestera. Inte meningen någon skulle se men nu har det läckt.

Men hon är en skuggfigur i sammanhanget. Om hon är med på noterna eller är kuvad vet vi inte. Och om ryktet på byn att hon lämnat P är sant eller ej.

Var har du sett dessa skärmdumpar
?
Citera
2024-08-04, 20:08
Medlem
Citat:
Ja, det finns en smal passage i nordvästra hörnet av tomten.
Det sprids väldigt mycket lögner och skit av hatarna i tråden.

Öppningen är väl till grannen, inte ut på baksidan eller har jag missat något?
Citera
2024-08-04, 20:09
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgtptgatos
?

Det tänker jag inte tala om. Men vi är många som har sett och bekräftat det i tråden.
Citera
2024-08-04, 20:14
Medlem
Citat:
Ja jösses vad trög du är. Gertrud1 påstod att pappan är i samma position som en förälder, vilket skulle kräva att dottern blivit omyndigförklarad, vilket hon inte är. Hon är satt under förvaltarskap, vilket Kommer-vara-anon förklarat. Men du påstod motsatsen och hänvisad till ett citat som inte sa någonting av det du ville göra gällande.

Dottern är satt under förvaltarskap, hon är inte omyndigförklarad (bra att du åtminstone fattat det), hon har förlorat sin rättshandlingsförmåga, men inte mer än så. Allt precis så som Kommer-vara-anon förklarade för dig men som du fortfarande vägrar acceptera, eller inte ens fattar.

Svårt att förstå att hon isf hade en assistanshund med tanke på kraven.
Citera
2024-08-04, 20:15
Medlem
Citat:
Visst kan det finnas en dold agenda, men troligare är att pappan är psykiskt labil, grandios personlighet, och inte fattade hur misstänksamt det såg ut.

Det började med en efterlysning av en stulen hund. Sen följer djurplågeri, arbetsmiljöbrott, sekretessbrott, försäkringsbedrägeri, korruption inom certifiering av assistanshundar, kommunal inkompetens med IVO anmälan och dryga böter, folkbokförings brott, en uppstyrd fejjan grupp med omotiverade blockeringar osv.

Om det bara handlat om en stulen hund skulle tråden dött för länge sen.
Korruption inom certifiering av assistanshund,. Det bygger du på vad?
Citera
2024-08-04, 20:18
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehead660
Korruption inom certifiering av assistanshund,. Det bygger du på vad?

Det förstår man om man följt tråden. Men det finns andra som förklarar det bättre.
Citera
2024-08-04, 20:23
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
?

Det är många lögner som sprids med argumentet "det finns skärmdumpar", men ingen kan uppvisa några skärmdumpar. Det är nog samma visa här.
Citera
2024-08-04, 20:24
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Öppningen är väl till grannen, inte ut på baksidan eller har jag missat något?

Öppningen är "längs med" den häck som avskiljer mot grannen, så den går ut på grönområdet bakom huset.
Citera
2024-08-04, 20:27
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
?

Citat:
Det tänker jag inte tala om. Men vi är många som har sett och bekräftat det i tråden.

Ja, som sagt, Sgtptgatos, det är många lögner som sprids med dessa "hemliga" skärmdumpar som argument. Det är bara lögn alltihopa från rena näthatare.

Det finns inga sådana skärmdumpar. Och lägligt nog påstås inläggen från facebook som skulle ha skärmdumpats plockats bort bara minuter efter att de postades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in