2024-08-04, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Det är egentligen inte så konstigt alls om MGM1 R kontaktat personal på SIS. Särskilt inte om hon fortfarande va placerad där men hemma på permission.

Jag har jobbat länge på både SIS o HVB o det ringer ofta ”gamla” ungdomar dit som man jobbat med. Många gånger när det hänt negativa saker. Fast iofs har jag aldrig fått samtal om ett mord, det är ju extra ordinärt. Men någonstans bygger ungdomen (förhoppningsvis) ändå upp nån typ av relation/trygghet till stället eller till någon i personalen. Eller så ringer dom för dom helt enkelt vill ha hjälp o lösa ett problem som uppstått!

OM det nu stämmer att MGM3 är Rs pappa så kanske hon berättade för honom först men inte fick svar/hjälp som hon behövde o därför vände sig till sin personal på SIS istället.

Du som jobbat med sånt här, tycker du att sis och hvb hjälper? Blir klienterna bättre människor eller är det som på anstalt att dom fostras till att bli mer kriminella och knyter dåliga kontakter? Är det stor kulturell skillnad på låt oss säga svenskar och invandrare? Vilka klarar sig bäst tycker du?
Citera
2024-08-04, 19:23
Medlem
Poorboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Minderåriga kanske man maskar, men annars maskar man generellt inte. Det står namngivet vilka man haft förhör med, vad de sagt osv.
Jo tack jag vet, posten jag svarade på pratade om minderåriga så det var det jag syftade på.
Citera
2024-08-04, 19:24
Medlem
Fullsizemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arrl
Du som jobbat med sånt här, tycker du att sis och hvb hjälper? Blir klienterna bättre människor eller är det som på anstalt att dom fostras till att bli mer kriminella och knyter dåliga kontakter? Är det stor kulturell skillnad på låt oss säga svenskar och invandrare? Vilka klarar sig bäst tycker du?
Har jag med undrat, bra frågat av dig
Citera
2024-08-04, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsAH
Vad heter mammans instagram?
@annuchka_kaldaras
Citera
2024-08-04, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arrl

Det korta svaret blir Nej för dom allra flesta fungerar inte ”vården” som tillhandahålls på SIS o HVB. Det blir för långt o för mycket OT om jag skulle skriva vad som fungerar för vilka ungdomar o varför eller varför inte. Men den här typen av tjejer blir absolut inte hjälpta där.

Men jag har skrivit en del inlägg tidigare i tråden om det så klicka på mitt namn o sen tidigare inlägg i tråden o läs några dagar bakåt. Där står det mycket om det!
Citera
2024-08-04, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Du tycker det är relevant att jämföra trasiga tjejer i nedre tonåren med en sen länge etablerad, vuxen gängkriminell? Åååkej.
Ja de tycker jag de va därför jag skrev de?
Citera
2024-08-04, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poorboy
Ja droger hittar de nog i systemet på båda MGM, sannolikt att de knaprade piller för att kunna göra det dem gjorde, oavsett om mord var det de tänkte sig.
Precis som dig hade jag hoppats att båda fått fängelse eller vård på obestämd tid, oavsett om det var ett planerat mord eller inte (även om det starkt lutar åt att det var planerat).
15 åringen kan ju dömas som vuxen men lär inte hända, ovanligt och MGM är tjej.

Det har i alla fall stått att dom inhalerade lustgas innan.
Citera
2024-08-04, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2Pacc
@annuchka_kaldaras

Fan vad man lider med henne. Måste vara oerhört svårt att hantera den där situationen.
Citera
2024-08-04, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Det korta svaret blir Nej för dom allra flesta fungerar inte ”vården” som tillhandahålls på SIS o HVB. Det blir för långt o för mycket OT om jag skulle skriva vad som fungerar för vilka ungdomar o varför eller varför inte. Men den här typen av tjejer blir absolut inte hjälpta där.

Men jag har skrivit en del inlägg tidigare i tråden om det så klicka på mitt namn o sen tidigare inlägg i tråden o läs några dagar bakåt. Där står det mycket om det!

Förlåt, men det är ingen mänsklig rättighet att skaffa barn. Man borde få ta körkort innan man skaffar barn OCH om man ändå misslyckas så får föräldern flytta på sig, inte barnen…
Citera
2024-08-04, 19:35
Medlem
Poorboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mcbiker
Det har i alla fall stått att dom inhalerade lustgas innan.
Förutfattade åsikter av mig kanske men är föga förvånad om båda MGM brukar droger, hör lite ihop med människor som inte mår bra psykiskt.
Tidigt i tråden när det skvallrades lite mer om MGM3 så påstods det att hon bl.a. knarkade, kanske bara är löst rykte men.
Citera
2024-08-04, 19:37
Medlem
Poorboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lambi76
Förlåt, men det är ingen mänsklig rättighet att skaffa barn. Man borde få ta körkort innan man skaffar barn OCH om man ändå misslyckas så får föräldern flytta på sig, inte barnen
Det är ju exakt det som har hänt i det här fallet, för både BO och MGM.
Soc har misslyckats, tillika föräldrarna innan det.
Citera
2024-08-04, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lambi76
Förlåt, men det är ingen mänsklig rättighet att skaffa barn. Man borde få ta körkort innan man skaffar barn OCH om man ändå misslyckas så får föräldern flytta på sig, inte barnen…

Va?? Tror du citerar fel inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in