Citat:
Ursprungligen postat av
Nonitotta
Hoppas att det nya stället där A ska bo schemalägger besök av föräldrarna och att personalgruppen snabbt ser till att P inte tar över hur A ska skötas. Sånt beteende kan även splittra det bäst lämpade teamet och få dem att må dåligt och i förlängningen även A.
Behöver A medicineras så ska hon också göra det. Själv vet hon inte vad som är bra eller dåligt för henne själv. Hon verkar ha fått styra det själv. Ett nej accepteras inte.
Redan från start bör personalen säga att "så här jobbar vi" - och sen stå upp för det. För om P kommer och går som han vill till boendet och ändrar och härjar så kommer alla må sämre av DET. Han bör hålla sig borta så mycket som möjligt...
...och INGA DJUR. För djurens skull.
Undrar vad A egentligen har för diagnoser, här har vi läst om lite av varje. Kanske hade hon passat bättre på en låst psykavdelning under LPT istf LSS, med välutbildad personal? Någon läkare måste en gång för alla sätta en riktig diagnos så att A får rätt behandling. Och medicinering.
Detta är enbart min åsikt.
-----------
Detta med ett eget hus och bara umgänge med assistenter får mig rysande att tänka på filmen om en kille med liknande diagnoser, han som gnagde på fönsterbrädan. Vars syster senare tog hans liv. Hon fick 12 års fängelse, om jag inte minns fel.
A behöver träffa andra intagna för att få en möjlighet att knyta, om än lösa, vänskapsband.
A var erbjuden plats på utredningshem men det nekade pappan. Vill minnas det fanns ytterligare ett LSS boende erbjudet också.
Nu är ju föräldrahemmet omgjort till LSS boende som en nödlösning av kommunen, eftersom hon blev utslängd ifrån förra boendet och han nekar till vad man erbjuder.
Föräldrarna bor inte där längre utan hyr ut huset till kommunen och mamman är anställd, sannolikt som föreståndare. Man kan ju göra sig en rejäl hacka med det upplägget.
Så det stämmer inte att pappan/förvaltare saknar inflytande över hennes vård.