2024-08-04, 18:20
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Jag hoppas innerligt förs.bol. går till grunden med detta om han begär ut ersättning...

Gissar han ringde försäkringsbolaget dagen efter för han var ju stensäker från start den var stulen. Men det kan han ju dragit tillbaka för att inte bli granskad. Det kanske aldrig kommer fram.
Citera
2024-08-04, 18:28
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoldenOldie
I ett klipp på SVT ses P gå igenom en öppning i thujahäcken. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/overvakningskameran-slas-av-sen-ar-hunden-essie-mystiskt-forsvunnen

Ja, det finns en smal passage i nordvästra hörnet av tomten.
Det sprids väldigt mycket lögner och skit av hatarna i tråden.
Citera
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Det är så märkligt att det finns förklaringar på allt som ifrågasätts. Känns som att P har tänkt på ALLT.
Mycket farlig människa det där och nu gör han allt för att tysta dom som inte håller med och ställer han mot väggen.

Han TROR han tänkt på allt och är så jävla smart.

Att ingen liten assistent skulle våga ifrågasätta honom som har chefsjobb, gott om pengar och en hel klan som backar upp med trix och fix.
Citera
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Kommer-vara-anon har rätt och du har fel. Dottern är inte omyndig, hon har "bara" förlorat sin rättshandlingsförmåga. Du får helt enkelt läsa på ordentligt!
Utdraget är från hennes egen ansökan...så då får du säga det till tingsrätten...de har i sin tur kopierat det som står I lagboken..så ta och kliv ner från dina höga hästar..
Citera
2024-08-04, 18:32
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Utdraget är från hennes egen ansökan...så då får du säga det till tingsrätten...de har i sin tur kopierat det som står I lagboken..så ta och kliv ner från dina höga hästar..

Utdraget du klippt in stöder inte det du påstår. Kommer-vara-anon har rätt och du har fel. Sluta sprida en massa lögner och skitsnack. Jura novit curia. Läs vad lagen säger så kanske du fattar!
Citera
2024-08-04, 18:39
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Utdraget du klippt in stöder inte det du påstår. Kommer-vara-anon har rätt och du har fel. Sluta sprida en massa lögner och skitsnack. Jura novit curia. Läs vad lagen säger så kanske du fattar!
Jag har inte påstått något. Jag har delat vad som står i As ansökan om förvaltarskap, samt vad som sägs om god man. Sluta upprepa dig! Och läs lagen själv, och framförallt klicka på länken som finns i tråden om det tingsrätten beslutat...
Citera
2024-08-04, 18:49
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
Hoppas att det nya stället där A ska bo schemalägger besök av föräldrarna och att personalgruppen snabbt ser till att P inte tar över hur A ska skötas. Sånt beteende kan även splittra det bäst lämpade teamet och få dem att må dåligt och i förlängningen även A.

Behöver A medicineras så ska hon också göra det. Själv vet hon inte vad som är bra eller dåligt för henne själv. Hon verkar ha fått styra det själv. Ett nej accepteras inte.

Redan från start bör personalen säga att "så här jobbar vi" - och sen stå upp för det. För om P kommer och går som han vill till boendet och ändrar och härjar så kommer alla må sämre av DET. Han bör hålla sig borta så mycket som möjligt...

...och INGA DJUR. För djurens skull.

Undrar vad A egentligen har för diagnoser, här har vi läst om lite av varje. Kanske hade hon passat bättre på en låst psykavdelning under LPT istf LSS, med välutbildad personal? Någon läkare måste en gång för alla sätta en riktig diagnos så att A får rätt behandling. Och medicinering.

Detta är enbart min åsikt.

-----------
Detta med ett eget hus och bara umgänge med assistenter får mig rysande att tänka på filmen om en kille med liknande diagnoser, han som gnagde på fönsterbrädan. Vars syster senare tog hans liv. Hon fick 12 års fängelse, om jag inte minns fel.

A behöver träffa andra intagna för att få en möjlighet att knyta, om än lösa, vänskapsband.

A var erbjuden plats på utredningshem men det nekade pappan. Vill minnas det fanns ytterligare ett LSS boende erbjudet också.

Nu är ju föräldrahemmet omgjort till LSS boende som en nödlösning av kommunen, eftersom hon blev utslängd ifrån förra boendet och han nekar till vad man erbjuder.

Föräldrarna bor inte där längre utan hyr ut huset till kommunen och mamman är anställd, sannolikt som föreståndare. Man kan ju göra sig en rejäl hacka med det upplägget.

Så det stämmer inte att pappan/förvaltare saknar inflytande över hennes vård.
Citera
2024-08-04, 18:50
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Jag har inte påstått något. Jag har delat vad som står i As ansökan om förvaltarskap, samt vad som sägs om god man. Sluta upprepa dig! Och läs lagen själv, och framförallt klicka på länken som finns i tråden om det tingsrätten beslutat...

Jo, du påstår att det Kommer-vara-anon skriver gäller god man och inte förvaltare. Men du har fel och Kommer-vara-anon har rätt. Det är du som får lära dig läsa och läsa på om skillnaderna mellan god man och förvaltare. Det är som Kommer-vara-anon säger. Dottern är satt under förvaltarskap vilket innebär att hon förlorat sin rättshandlingsförmåga, men inte mer än så. Hon är inte omyndigförklarad, precis som Kommer-vara-anon redan förklarat för dig. Är det så svårt för dig att fatta något så enkelt? Ja, det är ju det, det har jag ju insett. Onödig fråga där på slutet.
Citera
2024-08-04, 18:52
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf

Att ingen liten assistent skulle våga ifrågasätta honom som har chefsjobb, gott om pengar och en hel klan som backar upp med trix och fix.
Det är ju just det han har gjort tänkt på allt, för ingen har ännu avslöjat hans riktiga slutmål med att gå ut i media så snabbt.
Det här kommer sluta med att tråden dör ut och ingen vet vad som hände med Essie för det är väl om det tråden handlar om.

Lever Essie ?
Citera
2024-08-04, 18:54
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Jo, du påstår att det Kommer-vara-anon skriver gäller god man och inte förvaltare. Men du har fel och Kommer-vara-anon har rätt. Det är du som får lära dig läsa och läsa på om skillnaderna mellan god man och förvaltare. Det är som Kommer-vara-anon säger. Dottern är satt under förvaltarskap vilket innebär att hon förlorat sin rättshandlingsförmåga, men inte mer än så. Hon är inte omyndigförklarad, precis som Kommer-vara-anon redan förklarat för dig. Är det så svårt för dig att fatta något så enkelt? Ja, det är ju det, det har jag ju insett. Onödig fråga där på slutet.
Jag har aldrig påstått att hon är omyndighetsförklarad, för det existerar inte längre. Det är nog du som inte är läskunnig. Jag säger det igen. Texten är saxad från hennes ansökan. Samt saxat vad regelverket säger om god man. Den som har svårt att fatta är definitivt inte jag.
Citera
2024-08-04, 18:56
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf

Vill bara att han ska stoppas. Helt jävla otroligt knäpp man det där.
Tycker nästan synd om hans fru…..var är hon?
Citera
2024-08-04, 18:57
Medlem
Hoppar in igen i tråden trots att jag inte hunnit läsa ifatt alla inlägg.
Om ni inte redan skrivit det så har And*rs B**ge har tagit bort efterlysningen på Essie från sitt Instagram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in