2024-08-04, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinlukt
Nej, och det skulle bli en ännu mer monoton konfrontation.

- Du är här för att träffa ett bard.
- Vad gör du här då?
- Har du ed tvilliggbror?
- Du har ett skevt täddiggsbödster.

*impulskollen-kortet kastas*
*the end*
Dessutom tycker jag Patrik är riktigt taskig mot Sara i alla Dumpenpoddar. Förutom det så har jag fått intrycket att Patrik också har väldigt låg allmänbildning. Patrik borde va oerhört tacksam mot Sara som tog med Patrik i Dumpen-projektet. Det räddade hans ekonomi.
Citera
2024-08-04, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porslinstruten
Nu börjar vi komma någon vart din lilla mört. Som du återger är de som verkligen är kriminella mer försiktiga och dem kommer Banditerna på dumpen inte åt. Istället så lurar de fram männsikor som av olika anledningar har en svacka för att sedan genom en skur av lögner hänga ut vedebörande på det mest avskyvärda sätt med konsekvenser ljusår ifrån vad som skulle kunna benämnas rimligt både för de drabbade sk gäddorna med familjer men också för att Dumpen direkt gör sig skyldiga till anstiftan av mord. Som tjackhoran genom barnsliga argument försöker släta över genom någon sorts statistik om hur många gånger vanligare det är att utsatta barn tar livet av sig. Den typen av argumentation grenar sedan vidare genom en teoretisk modell som vi skulle kunna kalla "porslinstrutens elitknarkarträd" där utgångspunkten är att man genom att ha knarkat sönder hjärnan ideligen gör felaktiga analyser och antaganden som sedan för med nya fel ut i varenda nytt fortsatt antagande. Vad jag menar med det är att Sara aka tjackhoran har ingen gångbar statistik eftersom deras jox inte bygger på riktiga fall med utsatta barn utan på egen regi, rent nonsens och hittepå som de driver in i själen på folk för en swish. Missbrukare är bekant duktiga på att manipulera för att få ihop till sin sil. Sedan försöker idioten överföra riktig tillgänglig statistik in i knarkdimman och felen ökar dramatiskt. Den felande länken aka Patrik Sjöberg sitter bredvid och rosslar som ett rostigt gammalt ånglok som fått en skuldmissil i flanken och upprepar mantrat "du är här för att träffa ett barn" han använder härmed 8 av 30 ord som är det vedertagna antalet ord en missbrukare använder för tafatt meningsuppbyggnad samt att klara ut sitt missbruk. Att sedan se honom försöka ta för sig i vuxenvärlden är rent patetiskt och skrattretande. Han är som ett barn. som om han inte är riktigt färdigbyggd. Ett elitknarkande kriminellt barn. Det gäller förövrigt tjackhoran också som tex lämnar rummet när det blir jobbigt och den rättfärdiga kritiken sveper in som dimman i lützen. Då går barn iväg och surar.

Så det är rätt som din forensiske vän säger. De som verkligen ska sättas dit kommer de inte åt och det får de jobba på. Lösningen på det är dock inte att kriminella knarkande apor startar medborgargarden och löper amok på gator och torg och basunerar ut rena felaktigheter och förstör för vanligt folk med familjer.

Att bli kallad liten mört då jag sedan ett par månader är helt orörlig o i princip inte får röra mig gör mig lite berusad

Om du nu vill företräda gäddornas rätt, skulle jag säga att din aggression emot Sara o Patrik inte gynnar ditt resonemang, då du automatiskt har gäddorna med dig ifrån början i.o.m ditt ställningstagande men inte andra. Jag som exempel, är inte tvärsäker på mitt ställningstagande o skulle kunna rubbas lite i vissa delar - mig förlorar du med den delen av dina argument.

Tror att de flesta i den här tråden är medvetna om att det finns riktigt tunga pedofilringar som säljer barn osv o att dumpen inte kommer i kontakt med dem i så hög grad.
Eftersom jag tror att summan av dessa är relativt konstant genom åren o det är grooming o sexuellt utnyttjande över nätet som ökar så markant, tror jag att det mycket är detta problem som behöver uppmärksammas också. Bara för att det finns värre brottslingar betyder det ju inte att dessa brottslingar också behöver stoppas.
Tror att poliser som sysslar med detta kanske ser att uppmärksamheten som dessa brott får genom dumpen, kan gynna dem att tillföras mer resurser att kunna stoppa dessa brottslingar också. Vilket vi ju alla vill - att rättsväsendet ska ta över.

De är inte direkt hemliga med sin verksamhet, dumpen. Gäddorna visar tydligt att de vet om vilka de är. De är inte lurade. De kan bara inte hålla sig ifrån att vilja ligga med barn o göra dem illa.
Citera
2024-08-04, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
En av mina söner är polis i Stockholm.
Han säjer att poliser är vanliga människor med olika åsikter om saker och ting.
Utåt sett kan de verka vara väldigt pk men det är ju för att ha ett professionellt förhållningssätt vilket är väldigt viktigt i arbetet.
Men privat är de som vilka som helst, en del är för Dumpen, röstar på SD osv.
Inget konstigt med det.

Precis. Intressant att höra deras syn på det som är så insatta dock. Hur ser din son på det?
Citera
2024-08-04, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Det är lägre skatt att ta ut pengarna som aktieutdelning, och inga arbetsgivaravgifter, det är så folk gör. Bolagsskatt kanske kommer till, är inte insatt.

Om det vore så skulle hon ta ut över trettio tusen vad jag vet. Usel på detta o borde inte kommenterat alls.
Ser jag till hela rörelsens resultat ser det dock inte ut att vara ngra direkta marginaler för skatteplanering osv... ser snarare ut att behövas planering för att kunna gå runt.
Senast redigerad av medea1 2024-08-04 kl. 18:20.
Citera
2024-08-04, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Bolaget och Patrik skattar 20% var på utdelningen

Hur mycket tror du Dumpen skattar på swishen? En killgissning är att Putte får veckopeng av Sara. 200.000 kr swishas till henne varje månad. Visst nu vill inte dessa smurfar sova i sovsalar på vandrarhem så lite går väl åt på Grand men det blir över också. Raggarbilen kan inte heller vara en gammal kärra som kanske säckar ihop på E4:an.
Varför åker dom inte Tesla, Sara har ju sagt att barnen och miljön är det viktigaste vi har men bränner själv 1000 mil/månad i ett miljömonster.

Jävlar vad Sara måste koka nu när ETC granskar deras ekonomi. Det gör man tydligen inte ostraffat. Tittar man under Dumpens matta så kommer man hitta grejer men fantastisk underhållning för svenska folket.
Citera
2024-08-04, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Dessutom tycker jag Patrik är riktigt taskig mot Sara i alla Dumpenpoddar. Förutom det så har jag fått intrycket att Patrik också har väldigt låg allmänbildning. Patrik borde va oerhört tacksam mot Sara som tog med Patrik i Dumpen-projektet. Det räddade hans ekonomi.
Ganska uppenbart att Patrik är med som ett känt affischnamn och chaufför. I övrigt verkar det vara Sara som roddar med precis allting. Det är roligt att Patrik ofta säger ”Vi vet väl vad som har skrivits, det är ju oss du har chattat med” samtidigt som han nästan alltid har fel i alla detaljer och blir rättad av Sara.

Dumpen skulle falla ihop på en sekund utan Sara.
Citera
2024-08-04, 18:25
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medea1
Om det vore så skulle hon ta ut över trettio tusen vad jag vet. Usel på detta o borde inte ha kommenterat detta.
Ser jag till hela rörelsens resultat ser det dock inte ut att vara ngra direkta marginaler för skatteplanering osv... ser snarare ut att behövas planering för att kunna gå runt.
Det finns regler för små bolag, dessa har inte överträtts, de pengar som blir kvar efter utdelning ska kunna räcka ifall det inte går som förväntat, så att löner och annan skyldighet kan betalas. Är väl för uppsägningstid och kanske skadestånd.
Citera
2024-08-04, 18:32
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Precis. Intressant att höra deras syn på det som är så insatta dock. Hur ser din son på det?
Han arbetar inom ett helt annat område så han har inga direkta åsikter om Dumpens arbetssätt.
Han har berättat att på lunchrasten så är en del inne på Dumpen och läser om gäddorna.
Så ett visst intresse finns.
Dom undrar väl precis som vi hur gäddornas framfart får fortsätta.
(dom kommenterar gäddorna, inte Patrik och Sara)
Senast redigerad av MeggieCleary 2024-08-04 kl. 18:35.
Citera
2024-08-04, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Hur mycket tror du Dumpen skattar på swishen? En killgissning är att Putte får veckopeng av Sara. 200.000 kr swishas till henne varje månad. Visst nu vill inte dessa smurfar sova i sovsalar på vandrarhem så lite går väl åt på Grand men det blir över också. Raggarbilen kan inte heller vara en gammal kärra som kanske säckar ihop på E4:an.
Varför åker dom inte Tesla, Sara har ju sagt att barnen och miljön är det viktigaste vi har men bränner själv 1000 mil/månad i ett miljömonster.

Jävlar vad Sara måste koka nu när ETC granskar deras ekonomi. Det gör man tydligen inte ostraffat. Tittar man under Dumpens matta så kommer man hitta grejer men fantastisk underhållning för svenska folket.

Du får maila skattemyndigheten och se om swishen ska beskattas, det finns klara regler
Citera
2024-08-04, 19:27
Avslutad
Citat:
Har fått en kontakt inom polisen som jobbar som it-forensiker o utredare. Satt senast i går kväll o talade med honom. Han anser att problemet är så stort o polisen endast har tid för de stora fiskarna där ute. Menar att de inte hamnar på dumpen då de är mer försiktiga o utstuderade. Tar till metoder där de hamnar under radarn för grupper som Dumpen. Han tycker dumpen är harmlösa o tycker inte synd om de dumpen tar. Menar på att det bara är en liten del av dem o de också gör skada men polisen inte har resurser till att ta dem. Menar på att samhället behöver komma ifatt i lagstiftning utefter att närvaron på internet växer. Han är helt emot de våldsamma grupperna som man kunde förvänta sig.
Som Lagopussy skriver år det här ju också bara en åsikt.

Grunden för att utföra nån form av forensiskt arbete är att förhålla sig opartisk till ärendet man utreder. Således är det uteslutet att någon skulle sitta på dessa två stolar samtidigt av utredningstekniska skäl. För att inte tala om den omöjliga arbetsbelastning det skulle innebära och den onödiga huvudvärk det hade skapat för myndigheten om försvaret fick reda på detta. Det finns väldigt täta väggar mellan dom forensiska enheterna (RC3, SC3, NFC) och övriga delen av myndigheten av en anledning.

Så antingen hittar personen i fråga på, eller så har personen haft dessa två arbetsuppgifter vid separata tillfällen, eller så har personen i fråga nån löst formulerad titel som t.ex "analytiker", då du inte har mandat att utföra nån av dessa arbetsuppgifter fullt ut, dvs du sitter kanske på en utredningsenhet som civilanställd och får läsa protokollen som it-forensikerna producerar.
Citera
2024-08-04, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radhuslivet
Grunden för att utföra nån form av forensiskt arbete är att förhålla sig opartisk till ärendet man utreder. Således är det uteslutet att någon skulle sitta på dessa två stolar samtidigt av utredningstekniska skäl. För att inte tala om den omöjliga arbetsbelastning det skulle innebära och den onödiga huvudvärk det hade skapat för myndigheten om försvaret fick reda på detta. Det finns väldigt täta väggar mellan dom forensiska enheterna (RC3, SC3, NFC) och övriga delen av myndigheten av en anledning.

Så antingen hittar personen i fråga på, eller så har personen haft dessa två arbetsuppgifter vid separata tillfällen, eller så har personen i fråga nån löst formulerad titel som t.ex "analytiker", då du inte har mandat att utföra nån av dessa arbetsuppgifter fullt ut, dvs du sitter kanske på en utredningsenhet som civilanställd och får läsa protokollen som it-forensikerna producerar.

Han har jobbat inom båda områden . Innan som forensiker o nu som utredare. Han har jobbat med väldigt tunga o publika pedofilutredningar o varit inom poliskåren i över 20 år. Hans åsikt ang Dumpen, är givetvis högst privat. Som Maggie skrev - har ju även poliser egna åsikter som inte representerar hela poliskåren.
Citera
2024-08-04, 19:53
Medlem
Citat:
Han har jobbat inom båda områden . Innan som forensiker o nu som utredare. Han har jobbat med väldigt tunga o publika pedofilutredningar o varit inom poliskåren i över 20 år. Hans åsikt ang Dumpen, är givetvis högst privat. Som Maggie skrev - har ju även poliser egna åsikter som inte representerar hela poliskåren.

Det är mycket skryt nu i tråden. Meggieclearlly som Trump-supporter har producerat fram en pk-polis, det är väl inget att hänga i julgranen? Jag är inte imponerad i alla fall.

Undra vad som kommer härnäst i fighten mellan ETC och Dumpen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in