2024-08-04, 13:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Porslinstruten
Jag vet inte men naturligtvis snaskade han kotte ett angenämnt antal gånger. Det säger ju sig självt. Förmodligen drev det på honom att få påle i skitan att prestera och hoppa så högt som han gjorde också. Det var ju efter karriären när det blev tydligt att han inte var något längre och att väldigt få klarade av att umgås med eller vilja vara vänner med honom som det stod klart att felsökning skulle utföras och att någon eller något skulle stå till svars för Patriks medfött svåra personlighet och det utanförskap det satt honom i. Där kommer senare Sara in i bilden. Kaka söker maka som det heter. Det här är två personer som skulle varit utredda inom psykvården om det gått rätt till från början. svårigheten för dessa två är dock att erkänna det för sig själva utan tesen att det är någon annans fel är mer bekväm att köra.
Haha, jag ser framför mig hur du står i en lektionssal framme vid tavlan och ritar och berättar för en grupp med blandat klientel hur allt ligger till. Och ibland tar du fram overhead-apparaten för att styrka dina teser med bilder och diagram. Kämpa!
Citera
2024-08-04, 15:26
Medlem
Faltas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Vad tror ni poliser över hela landet tänker om Dumpen? Jag tror det finns stort stöd då lagen som vanligt inte räcker till.
Jag har 3st gamla ungdomskompisar som blev poliser vid 22-23års ålder och idag 45års åldern och dom förkastar Dumpen och uthängningarna på det bestämdaste. Jag tror det gäller alla poliser. Men det har jag inte något belägg för.
Citera
2024-08-04, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Har ni sett att ETC är i farten igen. "Dumpen – en vinstfest för Patrik Sjöberg"
"Tack vare donationerna var 2023 det första året där Dumpen har avlönat två anställda. Personalkostnaderna uppgick till 1 012 752 kronor. "
https://www.etc.se/inrikes/dumpen-en-vinstfest-foer-patrik-sjoeberg

Nån som vet om Dumpen kommenterat det där? Ja vad säger Putte?
Det där har man ju fattat hela tiden. Dumpen är en uthängningssajt som blandar och ger. DPKatta har nog inte befogenhet att kommentera utan detta behandlas på högre nivå.

Det är ju inte bara fel på Dumpen men detta sticker i ögonen på folk och tanterna kanske nu skippar att swisha en tjuga men som vanligt rider Dumpen ut denna storm också.
Det är Saras paradgren. Metoderna är inte det viktigaste.
Citera
2024-08-04, 15:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Jag har 3st gamla ungdomskompisar som blev poliser vid 22-23års ålder och idag 45års åldern och dom förkastar Dumpen och uthängningarna på det bestämdaste. Jag tror det gäller alla poliser. Men det har jag inte något belägg för.

Då är det tyvärr hopplösa utsikter för landet. Vad är alternativet? Att låta svinnen förgripa sig på barn i det tysta?

Men resurser att fånga sexköpare finns det tydligen gott om. Vad tycker du om det?
Citera
2024-08-04, 15:35
Medlem
entilllirares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Då är det tyvärr hopplösa utsikter för landet. Vad är alternativet? Att låta svinnen förgripa sig på barn i det tysta?

Men resurser att fånga sexköpare finns det tydligen gott om. Vad tycker du om det?

Det rätta alternativet är att kräma ur medborgargardisterna Patrik och Sara stora skadeståndspengar.
Citera
2024-08-04, 15:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av entilllirare
Det rätta alternativet är att låsa in medborgargardisterna Patrik och Sara på anstalt.

Medborgarengagemang är ett bättre ord. Det behövs när lagen inte räcker till och politikerna sviker sin plikt mot folket. Du måste väl förstå att lag och rättvisa inte är nödvändigtvis samma sak.
Citera
2024-08-04, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falta

Stämmer inte att alla gör det. Min kontakt jobbar just med dessa brott o tycker inte som dina vänner. Uppfattar honom som en empatisk, balanserad person. Har inte sagt var jag står för att jag genuint var nyfiken på vad han tycker o inte vill att han ska svara artigt på mina frågor. Intressant att dina vänner tycker så olika. I vilket fält jobbar de?
Citera
2024-08-04, 16:02
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Har ni sett att ETC är i farten igen. "Dumpen – en vinstfest för Patrik Sjöberg"
"Tack vare donationerna var 2023 det första året där Dumpen har avlönat två anställda. Personalkostnaderna uppgick till 1 012 752 kronor. "
https://www.etc.se/inrikes/dumpen-en-vinstfest-foer-patrik-sjoeberg

Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Det där har man ju fattat hela tiden. Dumpen är en uthängningssajt som blandar och ger. DPKatta har nog inte befogenhet att kommentera utan detta behandlas på högre nivå.

Det är ju inte bara fel på Dumpen men detta sticker i ögonen på folk och tanterna kanske nu skippar att swisha en tjuga men som vanligt rider Dumpen ut denna storm också.

Såg Sara la ut ett svar i Facebookgruppen med kopia på sin deklaration. Hon deklarerade för drygt 200 000, vilket är lägre än om hon jobbat på Donken. Sen la hon ut vilka löner ETC-reportrarna själv deklarerat för vilket var mer än 3 ggr så mycket som henne själv.

Vet inte riktigt om de gagnar någon att föra internetkrig men kul att Sara alltid ska bekämpa eld med eld. Det i sig är lika underhållande som gäddkonfrontationerna.
Citera
2024-08-04, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Såg Sara la ut ett svar i Facebookgruppen med kopia på sin deklaration. Hon deklarerade för drygt 200 000, vilket är lägre än om hon jobbat på Donken. Sen la hon ut vilka löner ETC-reportrarna själv deklarerat för vilket var mer än 3 ggr så mycket som henne själv.

Vet inte riktigt om de gagnar någon att föra internetkrig men kul att Sara alltid ska bekämpa eld med eld. Det i sig är lika underhållande som gäddkonfrontationerna.

Vilken grej att swinga mot varandra med deklarationer. Det är ju sinnessjukt kul. Sara är tuff det måste man ge henne men känns som att hon gör mycket i affekt.

Är Dunpen polare med nån media egentligen? Verkar ha ett extra ont öga mot ETC.
Citera
2024-08-04, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears

Är det bara jag som tycker att det är väldigt lite pengar i ett bolag? jag fattar knappt hur det går runt.
Citera
2024-08-04, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medea1
Är det bara jag som tycker att det är väldigt lite pengar i ett bolag? jag fattar knappt hur det går runt.
Utan drygt 2mille i swish så går det ju inte runt, alls...
Citera
2024-08-04, 16:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av medea1
Har fått en kontakt inom polisen som jobbar som it-forensiker o utredare. Satt senast i går kväll o talade med honom. Han anser att problemet är så stort o polisen endast har tid för de stora fiskarna där ute. Menar att de inte hamnar på dumpen då de är mer försiktiga o utstuderade. Tar till metoder där de hamnar under radarn för grupper som Dumpen. Han tycker dumpen är harmlösa o tycker inte synd om de dumpen tar. Menar på att det bara är en liten del av dem o de också gör skada men polisen inte har resurser till att ta dem. Menar på att samhället behöver komma ifatt i lagstiftning utefter att närvaron på internet växer. Han är helt emot de våldsamma grupperna som man kunde förvänta sig.
Som Lagopussy skriver år det här ju också bara en åsikt.

Nu börjar vi komma någon vart din lilla mört. Som du återger är de som verkligen är kriminella mer försiktiga och dem kommer Banditerna på dumpen inte åt. Istället så lurar de fram männsikor som av olika anledningar har en svacka för att sedan genom en skur av lögner hänga ut vedebörande på det mest avskyvärda sätt med konsekvenser ljusår ifrån vad som skulle kunna benämnas rimligt både för de drabbade sk gäddorna med familjer men också för att Dumpen direkt gör sig skyldiga till anstiftan av mord. Som tjackhoran genom barnsliga argument försöker släta över genom någon sorts statistik om hur många gånger vanligare det är att utsatta barn tar livet av sig. Den typen av argumentation grenar sedan vidare genom en teoretisk modell som vi skulle kunna kalla "porslinstrutens elitknarkarträd" där utgångspunkten är att man genom att ha knarkat sönder hjärnan ideligen gör felaktiga analyser och antaganden som sedan för med nya fel ut i varenda nytt fortsatt antagande. Vad jag menar med det är att Sara aka tjackhoran har ingen gångbar statistik eftersom deras jox inte bygger på riktiga fall med utsatta barn utan på egen regi, rent nonsens och hittepå som de driver in i själen på folk för en swish. Missbrukare är bekant duktiga på att manipulera för att få ihop till sin sil. Sedan försöker idioten överföra riktig tillgänglig statistik in i knarkdimman och felen ökar dramatiskt. Den felande länken aka Patrik Sjöberg sitter bredvid och rosslar som ett rostigt gammalt ånglok som fått en skuldmissil i flanken och upprepar mantrat "du är här för att träffa ett barn" han använder härmed 8 av 30 ord som är det vedertagna antalet ord en missbrukare använder för tafatt meningsuppbyggnad samt att klara ut sitt missbruk. Att sedan se honom försöka ta för sig i vuxenvärlden är rent patetiskt och skrattretande. Han är som ett barn. som om han inte är riktigt färdigbyggd. Ett elitknarkande kriminellt barn. Det gäller förövrigt tjackhoran också som tex lämnar rummet när det blir jobbigt och den rättfärdiga kritiken sveper in som dimman i lützen. Då går barn iväg och surar.

Så det är rätt som din forensiske vän säger. De som verkligen ska sättas dit kommer de inte åt och det får de jobba på. Lösningen på det är dock inte att kriminella knarkande apor startar medborgargarden och löper amok på gator och torg och basunerar ut rena felaktigheter och förstör för vanligt folk med familjer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in