2024-08-04, 16:47
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medea1
Stämmer inte att alla gör det. Min kontakt jobbar just med dessa brott o tycker inte som dina vänner. Uppfattar honom som en empatisk, balanserad person. Har inte sagt var jag står för att jag genuint var nyfiken på vad han tycker o inte vill att han ska svara artigt på mina frågor. Intressant att dina vänner tycker så olika. I vilket fält jobbar de?
En av mina söner är polis i Stockholm.
Han säjer att poliser är vanliga människor med olika åsikter om saker och ting.
Utåt sett kan de verka vara väldigt pk men det är ju för att ha ett professionellt förhållningssätt vilket är väldigt viktigt i arbetet.
Men privat är de som vilka som helst, en del är för Dumpen, röstar på SD osv.
Inget konstigt med det.
Citera
2024-08-04, 16:50
Medlem
Citat:
Är det bara jag som tycker att det är väldigt lite pengar i ett bolag? jag fattar knappt hur det går runt.

Är det inte lite skumt att vänstern tjänar tre gånger mer än Sara som ska vara moderat? Det är iofs ganska mycket som är skumt i detta rallarsving men man får mersmak.
Nu har du varit duktig Sara som även hänger ut deklarationer.
Citera
2024-08-04, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Är det inte lite skumt att vänstern tjänar tre gånger mer än Sara som ska vara moderat? Det är iofs ganska mycket som är skumt i detta rallarsving men man får mersmak.
Nu har du varit duktig Sara som även hänger ut deklarationer.
Nu kan det va av strategiska orsaker att Sara enbart tar så liten lön ur bolaget. Hon hade väl skulder hos kronofogden och ligger man då under existens så kan dom inte göra utmätning.
Senast redigerad av Berraperra1975 2024-08-04 kl. 17:03.
Citera
2024-08-04, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Nu kan det va av strategiska orsaker att Sara enbart tar så liten lön ur bolaget. Hon hade väl skulder hos kronofogden och ligger man då under existens så kan dom inte göra utmätning.

Jo våra vänner har varit med tidigare och kan det där med skatter.
Angående skulder hos Kronofogden så är dessa pröjsade och jag tror knappast hon skaffat nya med tanke på pengarna som rullar in.
Finns ju en artikel där hon är helt tagen för att en vän öppnat plånboken för hennes skull.

Jag har själv swishat henne tidigare och jag kan lova att det inte stod något om skatt i dessa.
Citera
2024-08-04, 17:16
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Är det bara jag som tycker att det är väldigt lite pengar i ett bolag? jag fattar knappt hur det går runt.
Jag tänkte samma. Deras timlön måste dessutom vara sjukt låg.
Citera
2024-08-04, 17:19
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Hon har inga skulder sen över ett år. Två tror jag faktiskt.
Citera
2024-08-04, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Jo våra vänner har varit med tidigare och kan det där med skatter.
Angående skulder hos Kronofogden så är dessa pröjsade och jag tror knappast hon skaffat nya med tanke på pengarna som rullar in.
Finns ju en artikel där hon är helt tagen för att en vän öppnat plånboken för hennes skull.

Jag har själv swishat henne tidigare och jag kan lova att det inte stod något om skatt i dessa.
Då kan jag inte förstå varför hon tar ut så liten lön.
Citera
2024-08-04, 17:29
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Det är lägre skatt att ta ut pengarna som aktieutdelning, och inga arbetsgivaravgifter, det är så folk gör. Bolagsskatt kanske kommer till, är inte insatt.
Citera
2024-08-04, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Det är lägre skatt att ta ut pengarna som aktieutdelning, och inga arbetsgivaravgifter, det är så folk gör. Bolagsskatt kanske kommer till, är inte insatt.
Var inne på det tidigare också att det var därför Patrik tog ut 300 000 kr i aktieutdelning.
Citera
2024-08-04, 17:39
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Förr var det 100 000 kronor för att få driva ett A-bolag, sedan sänkte de borgliga till 50 000 och nu tror jag det är 25 000 som de måste ha i potten. Dessutom har inflationen gjort sitt, så nu kan vem som helst (som inte har skulder) starta ett A-bolag. Mer förmånligt att ha A-bolag mot enskilt.
Citera
2024-08-04, 17:46
Medlem
Citat:
Det har du rätt i men tvivlar på att Patrik skulle riskera sitt levebröd för pengar. Dessutom tror jag inte Patrik skulle klarar av att driva Dumpen utan Sara. Och skulle det komma fram att Patrik inte vill hjälpa till att betala skadestånd så är jag säker på att alla på Facebook hade sagt ett och annat till Patrik.
Nej, och det skulle bli en ännu mer monoton konfrontation.

- Du är här för att träffa ett bard.
- Vad gör du här då?
- Har du ed tvilliggbror?
- Du har ett skevt täddiggsbödster.

*impulskollen-kortet kastas*
*the end*
Citera
2024-08-04, 17:56
Medlem
Citat:
Var inne på det tidigare också att det var därför Patrik tog ut 300 000 kr i aktieutdelning.

Bolaget och Patrik skattar 20% var på utdelningen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in