Citat:
Ursprungligen postat av
Knucklehead660
Att de är vänner/känner varandra är ju inte så konstigt i den lilla världen,hur har du fått fram det? Att några är på varandras fb lista säger inte så mycket mer än det.
De träffas förmodligen vid vissa tillfällen när det är tester/examinationer odyl,så att några finns på varandras lista är inget konstigt.
En kordinerar/bokar in dessa tester/examinationer,har kontakt med instruktörer brukare/allmänhet spindeln i nätet s a s förmodligen den sbk person du nämner.
De övriga ute bör vara medlem i sbk,då de är certifierade av dito så där är koppling till sbk..
Så du tänker att pga detta betyder det ogentligheter?.
Sen undrar jag lite varifrån summan 300.000 kommer ifrån.
En färdigutbildad psykisk vårdhund har ett pris på 239.000 inkl 25% moms på H Hs hemsida.
Kan förvisso vara äldre siffror än dagsaktuella . Not gäller egen produkt.
Essie kommer ju inte från dem,så om vi lägger på kostnaden för henne hamnar summan på ca 255.000.
Som jag skrev längst ner det behöver inte betyda något alls, men oavsett hur det ligger till så tjänar de av varandra. Hur man än vänder på det men det betyder inte att det är så men möjligheten finns alltid
300 000kr är väl pappans ord i media?
Hundarna jag sett som varit utbildade har kostat mellan 100 - 200 000kr
Köper man egen hund och utbildar själv kostar det minst 25 000kr oftast landar man på ca 50 000kr beroende på hur mycket man kan träna in själv.
Essie är uppfödd av kennel Ledsagaren, (ägare av kenneln är Emm*lie Re*nsson & L*se-L*tt Stj*rnberg) sen när hundhjälpen köpt in henne av dem eller vad för avtal de har med uppfödaren vet vi inte, sen har tydligen en fodervärd Pa*la D*lking varit med i processen som haft henne antingen innan hundhjälpen köpte eller under tiden hundjälpen ägde essie. Sen har HH sålt essie till pappan samt utbildat Amanda & Essie tillsammans samt med pappan verkar det som eftersom han skrivit under med SBK på certifieringen.
SBK diplomerad instruktör är de som utbildar assitanshundsekipage vilket även hundhjälpens personal är de flesta
SBK instruktören anmäler samt håller i alla tester som BPH,, lämplighetstestet.
SBK har 2 utsedda domare vid certifieringen.
SKK är den organisation som har ansvaret över SBK
uppfödaren E.R jobbar/har jobbat på SBK lite oklart
Återigen det betyder ingenting, de kan absolut vara opartiska oavsett
Min största teori är att pappan dödat essie på ett eller annat sätt