2024-08-04, 08:58
Medlem
Mopsans avatar
[quote=vemedinma|89085524]
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Jag tror det framkommit tidigare att kamerorna inte var kopplade till något larmbolag
Okej. Usch då är det ännu värre att P övervakade assistenterna för att mätta sin aptit på kontroll. Ännu snaskigare att assistenterna var tvungna att springa runt och bli filmade när dom badade med A.
Jag hade inte gillat om någon filmat mig när jag inte var fullt påklädd. Då förstår jag varför som valde unga kvinnor som assistenter.
Någon som vet om det funnits någon man som arbetat där?
Citera
2024-08-04, 09:02
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Telefonnumret. Det sista som låg på essiesidan gick till B*sch.

Undrar vad arbetsgivaren tycker om det? Känns ju inte så lämpligt att använda tjänstetelefonen för sina privata åtaganden.
Citera
2024-08-04, 09:08
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Men någon kamera filmade vid tidpunkten, sen blev det något ”fel” och den laggade.
OM det är ett larmbolag som installerat kamerorna så kanske det finns en film hos det företaget som inte laggade.
Verkar konstigt att man har en egen kamera från typ Teknik Magasinet, men varnings klistermärken från ett etablerat larmbolag.

Ja, det är vad pappan sagt....

Kamerorna var för att övervaka assistenterna, vad jag tror. De fanns ju överallt inne utom på toa.

Och det här med tidsstämpeln kan vara photoshoppat, vi vet inte när det filmades.

Skrev om klistermärket bara för att nån skulle gå dit och kolla. Man kan sätta dit sånt för att lura tjuvar man har larm.
Citera
2024-08-04, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Ingen av de lokala sökgrupperna gällde Enköping. De var 30 stycken eller mer spridda över hela landet men ingen lokal. Eller hur?

Mycket märkligt alltihop.

Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Undrar vad arbetsgivaren tycker om det? Känns ju inte så lämpligt att använda tjänstetelefonen för sina privata åtaganden.

Han är visst chef där...
Citera
2024-08-04, 09:24
Medlem
Cirsiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Det här med att f.d. assistenter skulle ha berättat om hur det gick till hos familjen, om djurmisshandel och att det skulle finnas skärmdumpar på dessa inlägg som skulle ha försvunnit illa kvickt, tycks inte vara något annat än en trådsanning, eller som det heter på vanlig svenska, ren lögn.

Det är bara några enstaka personer som påstår att dessa skärmdumpar finns men inte en enda skärmdump har publicerats i tråden vad jag kunnat hitta. Och de som påstår sig ha sådana skärmdumpar tänker minsann inte visa dem för någon. Håhåjaja.

Det är som vanligt bara en lång räcka av lögner och förtal från ett gäng troll.

Här har du ett exempel på en f.d. assistent som uttalat sig om hur det gick till hos familjen.

https://www.flashback.org/sp89004530

Det är ett citat från facebook och många här har sett inlägget på facebook.
Citera
2024-08-04, 09:28
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:

Kamerorna var för att övervaka assistenterna, vad jag tror. De fanns ju överallt inne utom på toa.

Och det här med tidsstämpeln kan vara photoshoppat, vi vet inte när det filmades.

Skrev om klistermärket bara för att nån skulle gå dit och kolla. Man kan sätta dit sånt för att lura tjuvar man har larm.
Fast till assistenterna har han hävdat att de var ur funktion..det är väl ett brott?
Citera
2024-08-04, 09:54
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Fast till assistenterna har han hävdat att de var ur funktion..det är väl ett brott?

Vet att ha sa så till assistenterna. Det var väl lite snack fram och tillbaka i den första gruppen.

Vi har dock sett en film inifrån köket, den som han "hittade'. Så de var inte urkopplade. Och ute kamerorna verkar ju ha fungerat men "laggat".

Det har stått om anmälan till Arbetsmiljöverket men vet ingenting mer.
Citera
2024-08-04, 10:04
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Vet att ha sa så till assistenterna. Det var väl lite snack fram och tillbaka i den första gruppen.

Vi har dock sett en film inifrån köket, den som han "hittade'. Så de var inte urkopplade. Och ute kamerorna verkar ju ha fungerat men "laggat".

Det har stått om anmälan till Arbetsmiljöverket men vet ingenting mer.
Jag hoppas innerligt de gör det.
Citera
2024-08-04, 10:38
Medlem
Mopsans avatar
Citat:

Det är så märkligt att det finns förklaringar på allt som ifrågasätts. Känns som att P har tänkt på ALLT.
Mycket farlig människa det där och nu gör han allt för att tysta dom som inte håller med och ställer han mot väggen.
Citera
2024-08-04, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Jag har inte bistridit något. Jag har bara sagt att som förvaltare kan du inte ansvara för vårdfrågor, då man som förvaltare inte kan lämna samtycke till medicinsk behandling, undersökning eller fysisk omsorg. Något som fortfarande är sant. Inte heller har du någon som helst medicinsk kompetens som förvaltare.

Nu är det pappan som är förvaltare, har kontakt med kommunen (FK) ang hur mycket tillsyn dottern behöver ha. Beskriver i stort sett att hon är livsfarlig både för sig själv, assistenter och husdjur, kan göra utfall på ett ögonblick.
Vem ska ha ansvaret för vårdfrågor tänker du?

Ska förvaltaren (pappan) få bestämma att de ska ha passning dygnet runt men få tacka nej till en utredning ang dottern och hennes tillkortakommanden?
Senast redigerad av Kattentufsan 2024-08-04 kl. 11:13.
Citera
2024-08-04, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Ja, det är bra att polisen lagför de som bryter mot lagstadgad tystnadsplikt och GDPR, det är allvarliga brott som ger fängelse i upp till fyra år!

Men några skärmdumpar finns ingen i tråden som har. Det är bara ren lögn.
Bara för att du inte kan se eller får se dem betyder inte att de inte finns. Anonyma är de inte heller.
Fängelse för att de berättar att pappan uppfört sig som ett as lär inte ge något fängelse. Låt säga att pappan anmäler, vilket man ändå hoppas, då skulle vi få svart på vitt att bilden av pappan som de flesta av oss har stämmer.
Citera
2024-08-04, 11:25
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Det blev en lååång diskussion efter jag skrev det där inlägget.

Mitt inlägg grundar sig i vad pappan sagt från början, att hunden inte går att skola om iöht.
(Vilket framkommit att han har helt fel i)

Tillslut kom det in en hundtränare som försäkrade att det går men ibland kan vara svårt och tidskrävande. Men alltid mindre tidskrävande än att träna upp en ny hund.

Exaktemente. Hunden har till att börja med sin "medfödda lämplighet" och därtill hela sin grundutbildning. Därtill kan det mycket väl vara så att en del av den individuella träningen hunden fått kan komma till nytta hos en ny brukare också, och till sist så kan så klart hunden tränas vidare tillsammans med en ny brukare, men det kräver så klart någon som har kompetensen att träna en sådan hund.

Dock har jag lämnat min initiala tro att det var ett beställningsjobb för en "ny brukare", efter allt som framkommit, nu tror jag mer på att det är någon som vill familjen illa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in