2024-08-03, 21:19
Medlem
Har ni sett att ETC är i farten igen. "Dumpen – en vinstfest för Patrik Sjöberg"
"Tack vare donationerna var 2023 det första året där Dumpen har avlönat två anställda. Personalkostnaderna uppgick till 1 012 752 kronor. "
https://www.etc.se/inrikes/dumpen-en-vinstfest-foer-patrik-sjoeberg
Senast redigerad av Berraperra1975 2024-08-03 kl. 21:22.
Citera
2024-08-03, 22:31
Medlem
Kollade Dumpen och det är klart att gullegrisen Amir i Malmö måste kämpa lite hårdare för sex ikväll men imorrn går det bra. Helt underbar video.
Amirs huckle lämnar inte the building liksom.
Fatima och Amir går gemensamt i terapi hos Inpullskolen, kostar 270.000 kr. Jag tror inte Patrik nådde fram med visitkortet.
Vad är detta, hur fan kan dettta vara tillåtet? 😀
Citera
2024-08-03, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Hotellen blir omkostnader i verksamheten och det betalar de knappast från sin lön. Lönen är nog inte så enorm, arbetsgivaravgifter kostar, men gratis hotellfukost är det nog, låter gott. Och utdelningen på aktierna blir nog ca. 200 tusen efter skatt.

Förstår att de inte betalar hotellet själva, men hade personligen skippat hotellet och begärt högre lön ifrån Dumpen för att bo på vandrarhem istället, men visst, de kanske ser hotellvistelserna som löneförmån, sängarna brukar vara sköna och frukosten god. Hotellnätter måste vara en gigantisk utgiftspost för Dumpen, säkert 30-40 000 per månad, restaurangnotor betalas säkerligen också av Föreningen, så pengar finns då i överflöd, imponerande faktiskt.
Senast redigerad av Florman 2024-08-03 kl. 22:35.
Citera
2024-08-04, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Har ni sett att ETC är i farten igen. "Dumpen – en vinstfest för Patrik Sjöberg"
"Tack vare donationerna var 2023 det första året där Dumpen har avlönat två anställda. Personalkostnaderna uppgick till 1 012 752 kronor. "

Ja börjar fan gilla dessa kommunister. Klockrent skrivet. Dumpen har inte avlönat nån, jävla skitsnack.
Åsa is the shit vad jag förstår.
Givetvis tar Dumplingarna för sig av kakan, pengar.
Känns Patrik som en go gubbe man har ett utvecklingssamtal med?
-Nja tror inte det men kanske köpa en begagnad bil av honom.
Citera
2024-08-04, 01:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975

ETC får döpa om sig till Dumpen-nytt, och laddade såklart ner årsredovisningen från denna tråd.
Citera
2024-08-04, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ValentinoBladsson
ETC får döpa om sig till Dumpen-nytt, och laddade såklart ner årsredovisningen från denna tråd.

Jag tolkar det som att Johan-Jenny på ETC förklarat fullt krig. Släpper man igenom en sån artikel så kommer det givetvis smälla.
Vad har Sara för ess i rockärmen?
Citera
2024-08-04, 01:59
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ValentinoBladsson
Haha, helt klart. Dumpen har tillfälligt räddat det bidragsberoende, vänstervurmande och fortfarande sjunkande skeppet! Klart de fortsätter "granska". Ser fram mot när mer sansade publikationer i samma genre (samhällsmagasin, inte cirkelrunkvänster) börjar granska granskarna. kommer bli mycket komiskt.
Citera
2024-08-04, 07:56
Avslutad
Vad tror ni poliser över hela landet tänker om Dumpen? Jag tror det finns stort stöd då lagen som vanligt inte räcker till.
Citera
2024-08-04, 09:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Vad tror ni poliser över hela landet tänker om Dumpen? Jag tror det finns stort stöd då lagen som vanligt inte räcker till.

Naturligtvis uppskattas de inte av polisen. Vad är det för analyser du gör egentligen? Skulle svenska polisen vara för medborgargarden och kriminalitet? Vad är näst på deras önskelista utifrån den svagbegåvade slutsatsen? Clark olofsson som riksbankschef? Skärp till dig nu din narr.
Citera
2024-08-04, 11:09
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Jag har inte koll på alla poliser men har två jag känt mycket länge, den ena en släkting i yttre tjänst den andra på inre chefsnivå i en utredande tjänst eller vad man säger. Båda har oberoende av varandra uttryckt att de är typ motvilligt positiva till Dumpen. Ovilligt av lite olika skäl, den ene menar att det är skitbra att de här personerna dras ut i ljuset och att han önskar de hade mer befogenheter, men att det kan medföra problem med lynchstämning och liknande, särskilt på mindre orter. Den andre menar att Dumpen är helt fel sätt att hantera det men ett symtom på att samhället inte hängt med i vad som kommit med digitaliseringen ffa och han tror Dumpen kommer tvinga fram ändringar i hur de arbetar, vilket han menar är bra och nödvändigt.

Det är som sagt två individers uppfattning, även om mitt intryck av båda och de känner inte varandra, är att det diskuterats bland kollegor och uttryckte generella uppfattningar.
Citera
2024-08-04, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porslinstruten
Naturligtvis uppskattas de inte av polisen. Vad är det för analyser du gör egentligen? Skulle svenska polisen vara för medborgargarden och kriminalitet? Vad är näst på deras önskelista utifrån den svagbegåvade slutsatsen? Clark olofsson som riksbankschef? Skärp till dig nu din narr.

Har fått en kontakt inom polisen som jobbar som it-forensiker o utredare. Satt senast i går kväll o talade med honom. Han anser att problemet är så stort o polisen endast har tid för de stora fiskarna där ute. Menar att de inte hamnar på dumpen då de är mer försiktiga o utstuderade. Tar till metoder där de hamnar under radarn för grupper som Dumpen. Han tycker dumpen är harmlösa o tycker inte synd om de dumpen tar. Menar på att det bara är en liten del av dem o de också gör skada men polisen inte har resurser till att ta dem. Menar på att samhället behöver komma ifatt i lagstiftning utefter att närvaron på internet växer. Han är helt emot de våldsamma grupperna som man kunde förvänta sig.
Som Lagopussy skriver år det här ju också bara en åsikt.
Senast redigerad av medea1 2024-08-04 kl. 12:47.
Citera
2024-08-04, 13:18
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Fortfarande ingen gädda som kommit på tanken att maskera sig utifall att det skulle vara P och S
Som jag har skrivit tidigare så tror jag att det beror på att vi bara ser de mest korkade och oförsiktiga gubbarna på Dumpen. Det finns många tänkbara metoder för att göra Dumpens upplägg svårare för att inte säga omöjligt, och ett sätt är precis som du skriver att gubben maskerar sig.

Ett annat sätt som man inte behöver vara särskilt smart för att fundera ut är att bestämma träff med fjortisen vid en busshållplats utan buskar eller skymd sikt. Gubben kommer körande i en hyrbil och har lösskägg och solglasögon. Fjortisen har instruktioner att låtsas vänta på bussen och att kliva in i bilen inom en sekund efter att den har stannat till. Om någon annan står vid hållplatsen så är kör gubben helt enkelt bara förbi i normal hastighet.

Man behöver som sagt ingen högre nivå av begåvning för att komma fram till detta upplägg, och jag tror att Dumpen har råkat ut för liknande upplägg i chattarna många gånger. Jag tror att Dumpen helt enkelt avstår från träff om gubben har den här typen av krav.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in