2024-08-04, 10:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PROLIFIC
De oidentifierade gäddorna då. Det finns ju ett gäng men det stör mig nåt enormt att #450 Joggargäddan är oidentifierad. Inte för att han på nåt sätt skulle vara värst, men han har skickat tydliga ansiktsbilder och han syns tydligt i konfrontationen. Han ser dessutom så jävla vanlig ut att jag bara utifrån det utgår från att han lever ett vanligt liv där han i jobbet träffar folk + i övrigt har ett socialt umgänge så nån jävel borde väl känna igen honom? En gammal klasskompis, kollega, granne... Väldigt konstigt att han är så svårhittad.

Man börjar undra om det kan vara en besökare från en annan planet, för Dumpen själva har inte heller lyckats identifiera honom. Detta enligt det senaste avsnittet i dumpen-podden, som kom för ett par dagar sedan. De efterfrågar hjälp med identifiering.
Citera
2024-08-04, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottFree
Man börjar undra om det kan vara en besökare från en annan planet, för Dumpen själva har inte heller lyckats identifiera honom. Detta enligt det senaste avsnittet i dumpen-podden, som kom för ett par dagar sedan. De efterfrågar hjälp med identifiering.

Ja märkligt. Keyser Söze vibbar.
Citera
2024-08-04, 12:23
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
De oidentifierade gäddorna då. Det finns ju ett gäng men det stör mig nåt enormt att #450 Joggargäddan är oidentifierad. Inte för att han på nåt sätt skulle vara värst, men han har skickat tydliga ansiktsbilder och han syns tydligt i konfrontationen. Han ser dessutom så jävla vanlig ut att jag bara utifrån det utgår från att han lever ett vanligt liv där han i jobbet träffar folk + i övrigt har ett socialt umgänge så nån jävel borde väl känna igen honom? En gammal klasskompis, kollega, granne... Väldigt konstigt att han är så svårhittad.

#404 Blottaren som stod och buskrunkade i Uppsala kan mycket väl vara nån med begränsat socialt liv och som kanske pluggar nåt udda med många utländska studenter som inte känner till Dumpen. Å andra sidan så kanske han hör till en institution där folk är "för fina" för såna här pöbelföreteelser. Vet inte, men det är inte lika konstigt att han flyger under radarn. I videon så framstår han som nån som håller en ganska låg profil. När han inte står och runkar på allmän plats vill säga.

Bara en teori:

Kan båda dessa vara personer som bott eller bor i trakten tillfälligt?

Gädda 404 hade dock mycket god lokalkännedom.

Var det inte en läskig typ med skåpbil, för länge sedan, som ertappades två gånger, men som inte ens var skriven i Sverige?

På tal om tillfälliga "återvändare" eller besökare ...
Citera
2024-08-04, 12:32
Medlem
Citat:

#404 Blottaren som stod och buskrunkade i Uppsala kan mycket väl vara nån med begränsat socialt liv och som kanske pluggar nåt udda med många utländska studenter som inte känner till Dumpen. Å andra sidan så kanske han hör till en institution där folk är "för fina" för såna här pöbelföreteelser. Vet inte, men det är inte lika konstigt att han flyger under radarn. I videon så framstår han som nån som håller en ganska låg profil. När han inte står och runkar på allmän plats vill säga.

#404 Blottaren i Uppsala
Var det inte någon som blev tagen nyligen i Uppsala som hade samma beteende?
Minns inte vart jag såg det men bör ha varit i någon artikel iaf.
Det är absolut inte säkert att det är samma gök!

Hittade:
14 juli 14.22, Sedlighetsbrott, Uppsala
Man onanerade på parkbänk.
Polisen får flera samtal från personer som ska ha sett en man onanera på en parkbänk i centrala Uppsala.
Efter en kortare sökinsats anträffar patrullen en man som stämmer in på signalementet.
En anmälan gällande sexuellt ofredande kommer att upprättas med mannen, som är i 45-årsåldern, som misstänkt.
Avsändare
Kommunikationsenheten polisregion Mitt
Publicerad
14 juli 15.13
Senast redigerad av emmizen32 2024-08-04 kl. 13:11. Anledning: Tillägg
Citera
2024-08-04, 13:03
Avstängd
Fortfarande ingen gädda som kommit på tanken att maskera sig utifall att det skulle vara P och S
Citera
2024-08-04, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Fortfarande ingen gädda som kommit på tanken att maskera sig utifall att det skulle vara P och S

Lösskägg och peruk då eller?
Citera
2024-08-04, 14:00
Bannlyst
Citat:

Det finns en del sneakygäddor. Ett klockrent exempel jag kommer på såhär på rak hand är "Lyftkranen".

Han raka av sig allt hår och moppemustachen när det skulle dejtas barnrumpa. Dock blev han igenkänd ändå.
Citera
2024-08-04, 15:18
Medlem
Citat:

En gädda maskerade sin bil, satte nånting över registreringsskylten så man inte kunda se reg-numret.

Men dom flesta brukar inte köra med maskering, dom vill ju att barnet ska känna igen dem?
Istället gömmer dom sig i buskar och snokar omkring i skymundan för att försöka få en skymt av sitt offer.
Citera
2024-08-04, 15:46
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Varför det när man kan knalla ut barfota och säga "ja nu ser jag ju vilka det är" medans man ger onda ögat.
Citera
2024-08-04, 15:57
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
En gädda maskerade sin bil, satte nånting över registreringsskylten så man inte kunda se reg-numret.

Men dom flesta brukar inte köra med maskering, dom vill ju att barnet ska känna igen dem?
Istället gömmer dom sig i buskar och snokar omkring i skymundan för att försöka få en skymt av sitt offer.
Det är ju värt att poängtera att alla gäddor faktiskt inte dyker upp för att träffa nått barn utan att dumpen ibland får dra en fuling såsom en vuxendejt eller "hej jag råkade backa på din bil, kan du komma ut".
En del av dom är vääääldigt försiktiga.
Citera
2024-08-04, 16:09
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Min favorit är nog att vissa lägger vikt vid antalet dagar på kik, ungefär som om det skulle finnas någon slags linjärt samband mellan det och antalet påsatta fjortisar.

0,04 fjortisar/dag för alla som har ett konto på kik.

Ja, finns väl andra som har KIK också? Jag har nog ett tio år gammalt konto där som jag skaffade för en kontakt, har inte kvar lösenordet men borde ju innebära 3-4000 dagar på KIK trots att jag bara använde det en gång och pratade med en vuxen människa (hora).
Citera
2024-08-04, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tindravarg
Nej det är arbetslöshetsförsäkring, men han kommer att få 3 månaders karens pga att han blev uppsagd.

Nä du får inte karens om du blir uppsagd. Du får det däremot om du säger upp dig själv eller blir avskedad: https://www.a-kassa.se/vanliga-fragor/a-kassa-uppsagd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in