Citat:
Ursprungligen postat av
Kryptonitonia
Det här börjar bli larvigt med din totala förnekelse för fakta och övertro på dig själv.
Här har du en forskare:
Forskare
Eva Schömer, docent i rättssociologi.
Institution
Rättssociologiska institutionen, Lund universitet.
Forskningsprojekt
”I skärningspunkten av arbetsmiljö och socialrätt – Tre studier om varför arbetsmiljön ser ut som den gör vid arbete i annans hem i form av hemtjänst eller personlig assistans”. Studierna som rör hemtjänst pågår och redovisas senare.
Länk till sidan med mer info om studien:
https://www.suntarbetsliv.se/forskning/fysisk-arbetsmiljo/nar-arbetsmiljon-krockar-med-socialratten/
Citat från sidan ovan av forskaren:
"Många gånger tvekade assistenterna att säga till eftersom de var rädda att mista jobbet."
Du har visst inte förstått ett ord av någonting, varken av anklagelserna, något av inläggen i debatten eller mitt senaste inlägg. Jag har snarare bekräftat än förnekat vad du tar upp ovan, som inte alls stöder din argumentation om påståendena i detta fallet, men det förstod du inte det heller.
Sedan är det en hel debatt vid sidan av, vad "säga till" innebär, och inte minst hur man kan agera för att "säga till". Lågaffektivt bemötande är en teknik som bör tillämpas inte bara emot exempelvis personer som dottern i fallet, utan emot de allra flesta människor, dock för det mesta internettroll undantaget, de brukar funka bästa att bemöta så som de själva bemöter andra... Men om du inte ens förstått det jag skrivit om saken tidigare, så lär du väl knappast ha förstått något i detta inlägget heller.