2024-07-22, 23:34
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Springerom
Känner till flera delar ja, precis som du gör.

Ahaaa... Om A inte får ha med sig hunden till boendet och den är präglad på henne, är den i princip värdelös..... 300 000 i sjön....
Citera
2024-07-22, 23:41
Medlem
Cirsiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Är det här bekräftade uppgifter att dottern fått nytt boende i augusti? I så fall är det ju ett fantastiskt sammanträffande att Essie försvinner veckorna före.

Det är som sagt tur om det stämmer.

Anledningen till att de skaffade hunden var väl att ingen ville ta emot henne på något boende och pappan säger själv att hunden är anpassad för dottern så ingen annan har nytta av den. Även den som utbildat hunden säger att den inte finns en andrahandsmarknad för hunden som assistanshund.

Om hunden inte får bo med dottern på ett boende blir investeringen på 300000 i princip värdelös. Det svider antagligen hårt eftersom att de enligt uppgift har en mycket ansträngd ekonomi.

Försvunnen försäkrad hund återställer värdet på hunden. Återfinns hunden skall pengarna betalas tillbaks.
Citera
2024-07-22, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Ahaaa... Om A inte får ha med sig hunden till boendet och den är präglad på henne, är den i princip värdelös..... 300 000 i sjön....

Precis.

Det kan vara en faktor. Både utifrån kommunal verkamhet, men även assistansbolaget som har synpunkter på hund eller pälsdjur.

Eller en olycka från A.
Citera
2024-07-22, 23:43
Medlem
Citat:

Jag hoppas innerligt att hunden är i tryggt förvar hos någon som kan ge den ett gott liv, och att den inte är sönderknivad i ett raseriutbrott av dottern som kanske blivit arg av att måsta flytta igen…
Citera
2024-07-22, 23:45
Medlem
TheStonedApeTheorys avatar
Citat:
Det har jag missat. Vad föreställde den?
Jag vet inte vad jag får skriva här tidigare beskrivningar av bilden har raderats.
Citera
2024-07-22, 23:47
Medlem
Citat:
Det har jag missat. Vad föreställde den?

Något förjävligt vidrigt, vill inte ens skriva vad jag såg, för mitt hjärta krossades i miljontals bitar, detta är inte bara tragiskt, detta är helt jävla fkn sjukt.
Citera
2024-07-22, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jossarvin
Är även kommentaren med länk till denna bild borta från tråden? Tycker mig ja läst hela utan att se någon sådan bild.

Förmodligen….
Citera
2024-07-22, 23:52
Medlem
LilzAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Jag är med dig här! Visst kan man släppa ut på en snabb nattkiss, men detta var både efter midnatt och sex minuter senare kommer de ut för att plocka in kuddarna till utemöblerna - varför låta Essie vara därute oövervakad och med stängd altandörr? Det hade jag bara gjort om jag visste att trädgården var säkrad till 100%, om ens då. Och då har jag inte en hund värd 300 k…

Vadå efter midnatt? Detta hände runt 22.20 på kvällen då det fortfarande var ljust ute och förmodlingen hela grannskapet fortfarande var vakna.
Senast redigerad av LilzA 2024-07-23 kl. 00:01.
Citera
2024-07-22, 23:55
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Jag hoppas innerligt att hunden är i tryggt förvar hos någon som kan ge den ett gott liv, och att den inte är sönderknivad i ett raseriutbrott av dottern som kanske blivit arg av att måsta flytta igen…

Nu äntligen känns det som alla pusselbitarna faller på plats!

Försäkringsbedrägeri.

Om de hade vett att omplacera kattstackarn borde de ha gjort det med hunden också. Det stämmer ju in på vad "snacket på stan" säger, enligt ett tidigare inlägg. För vår egen sinnesros skull får vi djurvänner tänka att det är vad som skett, och snåljåparna vill ha tillbaka sin jätteinvestering i en oanvändbar hund.

Och vad gäller otäck bild är det lika bra att inte veta, verkar det som....
Citera
2024-07-23, 00:11
Medlem
Citat:
Nu äntligen känns det som alla pusselbitarna faller på plats!

Försäkringsbedrägeri.

Om de hade vett att omplacera kattstackarn borde de ha gjort det med hunden också. Det stämmer ju in på vad "snacket på stan" säger, enligt ett tidigare inlägg. För vår egen sinnesros skull får vi djurvänner tänka att det är vad som skett, och snåljåparna vill ha tillbaka sin jätteinvestering i en oanvändbar hund.

Och vad gäller otäck bild är det lika bra att inte veta, verkar det som....

Dessvärre kommer vi väl aldrig att få veta om Essie lever och har det bra.

Jag är förvånad över att ingen av dessa assistenter hört av sig och anonymt lämnat info i tråden. De får gärna pma någon av oss om de inte vill skriva själva, så har folk gjort i krimtrådar förr.
Citera
2024-07-23, 00:13
Medlem
Citat:

Dessvärre kommer vi väl aldrig att få veta om Essie lever och har det bra.

Jag är förvånad över att ingen av dessa assistenter hört av sig och anonymt lämnat info i tråden. De får gärna pma någon av oss om de inte vill skriva själva, så har folk gjort i krimtrådar förr.

Dom lär ju lägga ut på insta..
Citera
2024-07-23, 00:14
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BekraftadNeger
Det sorgliga med att gå ut med något i media nu för tiden. Alla jävlar letar vad de kan hitta om personerna.

Vad spelar det för roll? Dottern är fäst vid den hunden, inget man ersätter med pengar.

Och ändå tiggde pappan pengar till en ny hund bara två dagar efter försvinnandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in