2024-08-03, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miradoux
100% enig!

+1! Eloge.
Citera
2024-08-03, 20:34
Medlem
Helt enig med dig.
Det finns de som alltid reser sig oavsett, hittar bra förebilder, ber om hjälp, ser möjligheter, kämpar osv. Och så finns det de som sitter hemma och röker och dricker/drogar, tycker synd om sig själva, tror att de inte kan göra något åt sin situation, "skyller " andra för sin situation osv.. och som inte lyckas ta sig ur den onda spiralen de själva delvis varit med om att skapa.

Många framgångsrika människor har haft en svår uppväxt, men det är på grund av dessa omständigheter som de blivit väldigt starka, senare framgångsrika och t.o.m gjort något som påverkat hela världen.

Jag tycker detta är mycket intressant och undrar vad som avgör hur individer hanterar svårigheter. Gener?

Citat:
Ursprungligen postat av BruceWayne89
Som en nu idag vuxen som varit ett av dessa "svikna barn" håller inte med dig. Växte upp med psykisk å fysisk misshandel på permanent basis. Fick ibland ingen mat. Kunde aldrig ens förmå mig stjäla en fralla (som på den tiden kostade 2 kr) för att stilla hungern utan letade burkar istället (som bara var värd 50öre på den tiden). Jag är så förbannat trött på allt putti gull gull å ursäkter hit å dit med dålig uppväxt hit å dit. Du har ett val alltid ett val punkt slut i min värld. Jag valde att aldrig stjäla eller för den delen mörda mm.
Citera
2024-08-03, 20:35
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av true_maniac
Det här är en så galen händelse å det gör ont i varenda fiber i kroppen att detta ens hänt…

Men som läsare och betraktare av tråden så vill jag berömma MagicaDHex och Marie-Antoinette för sakliga inlägg och deras oförtrutna tålamod med alla idioter i tråden <3

Ja, mycket tragisk.

Tack så mycket, det värmer .
Citera
2024-08-03, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukassan
.
Skrev snabbt igår. Hon brukar sova hos olika äldre män. Dessa ord kommer från hennes familj själv. Från hennes morbror.
Det är säkert inga "normala" män hon sover över hos utan då alkolister eller narkomaner. Behöver inte vara sex inblandat utan de tycker bara det är roligt och trevligt med lite sällskap. De sitter och dricker tillsammans eller något annat. Så, kanske är det någon sådan stor personlighet som är MGM3. Rörigt som fan och jag fattar mindre och mindre allt eftersom det kommer nya inlägg. Puuuuuuuuuh!
Citera
2024-08-03, 20:42
Medlem
Vad har ni för teorier kring anledningen till varför R ringde SIS-hemmet och berättade att hon dödat en person? Har hon blivit tillsagd av M att ta på sig skulden utifrån sin låga ålder eller kände hon måhända ånger över vad hon gjort?
Vilka andra motiv finns?
Citera
2024-08-03, 20:44
Medlem
LiquidTensions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Ja du är naiv. Precis som att media skriver om flickorna som ångerfulla och gråtandes. De är ledsna för att de åkt dit och fabulerar fram historier där man ska tycka synd om dem samt gråter krokodiltårar.

Jag har sett den här sortens skitungar sätta sig och böla och snörvla om att morbrodern våldtagit och tröstats av ett riktigt offer för barnvåldtäkter, för att så fort vi stängt ytterdörren kastat masken och skadeglatt visa upp stöldgodset personen precis tagit ur hemmet.

De är riktiga skådespelare eftersom de spelat i många år redan när de är 13-15 år och jo, de är utstuderade och grymma och planerar ständigt våld och konflikter.

Det är naivt av dig att tro att man bara råkar hugga någon i halsen. Att man bara råkar tortera den innan. Att man bara råkar binda fast den och hetsa andra till våld. Att man bara råkar slå en bunden människa. Att man bara råkar skria likt ett lystet djur åt dess dödsångest. Att man bara råkar filma. Att man bara råkat maskera sig. Att man bara råkat lura iväg en person till en ödslig plats. Att man bara råkat ha med sig maskering, kniv och silvertejp. Att man bara råkat möta upp den som vänner med saker dolda för att ta fram senare. Att man bara råkat införskaffa material för att genomföra tortyrmord. Att man bara råkat samspråka och planera tillvägagångssättet för att få iväg en person.

Störda. Sluta använd ord som.ska signalera en offerroll. Inte trasiga utan störda ungar. Och jo, de kan och ja det finns skäl till att de hambar på SiS.

Det enda långsökta är att du vill inbilla dig att ett monster aldrig kan vara 12 år eller 13 år eller 14 år eller 15 år. Att du tror att människor måste bli vuxna innan de kan "bli" psykopater, antisociala eller narcissister. Att ondska bara finns inom vuxna människor. Enda skälet till att vi inte kan se särskilt små barn som onda beror på att de inte är utvecklade kognitivt till att vara tillräckligt avvikande såsom när hjärnan är mer strukturerad. I tonåren är det däremot fullt möjligt att kunna se vilka som är särskilt avvikande och deras utveckling från normla individer sker hela tiden. Varje dag.

Bra inlägg. Spot on.
Det är väl bara den särbegåvade du svarar och den lika särbegåvade Dogmatix som fortfarande försöker få det till "olyckshändelse" trots att trolig dödsorsak framkommit.
Citera
2024-08-03, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Vad har ni för teorier kring anledningen till varför R ringde SIS-hemmet och berättade att hon dödat en person? Har hon blivit tillsagd av M att ta på sig skulden utifrån sin låga ålder eller kände hon måhända ånger över vad hon gjort?
Vilka andra motiv finns?

Ta på sig skulden i egenskap av yngsta förövaren kanske, eller så tog samvetet henne, dock alldeles försent
Citera
2024-08-03, 20:47
Medlem
Citat:
.
Skrev snabbt igår. Hon brukar sova hos olika äldre män. Dessa ord kommer från hennes familj själv. Från hennes morbror.

Hennes farfar bor kvar i Landskrona
Citera
2024-08-03, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mcbiker
Jag menar att om dom här tjejerna haft en normal uppväxt, fått kärlek haft regler osv så kanske dom inte hamnat i den här situationen.

Troligtvis ja, men har man självupptagna, pundar föräldrar så blir det så här, inte ett jävla SIS hem eller liknande hjälper då, svaret när det blir som jävligast har vi nog i denna tråd nu
Citera
2024-08-03, 20:50
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mcbiker
Jag menar att om dom här tjejerna haft en normal uppväxt, fått kärlek haft regler osv så kanske dom inte hamnat i den här situationen.

Fast jag måste faktiskt upplysa dig om att en del barn föds med diagnoser, ex autismspectrum, vilket faktiskt är en mutation, och ex ADHD, ADD och ODD ingår numera i Autismspectrat . Vad mutationen beror på vet man nog inte ännu, men det föds fler och fler barn med detta spectrum.

Om jag ska leka lite amatörpsykolog (jag har själv ett barn hemma med spectrat) så lider Rafaela av minst ODD, och det är INTE lätta barn att "uppfostra", inte för bioföräldrar heller.

Jag kunde tyvärr inte saxa ur artikeln.

https://www.gu.se/gnc/trotssyndrom
Citera
2024-08-03, 20:53
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
.

Mm du sa det.
Vet du åldern på dessa män?
Citera
2024-08-03, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Mm du sa det.
Vet du åldern på dessa män?

Varför fortsatt under sekretess om det är en vuxen människa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in