Helt enig med dig.
Det finns de som alltid reser sig oavsett, hittar bra förebilder, ber om hjälp, ser möjligheter, kämpar osv. Och så finns det de som sitter hemma och röker och dricker/drogar, tycker synd om sig själva, tror att de inte kan göra något åt sin situation, "skyller " andra för sin situation osv.. och som inte lyckas ta sig ur den onda spiralen de själva delvis varit med om att skapa.
Många framgångsrika människor har haft en svår uppväxt, men det är på grund av dessa omständigheter som de blivit väldigt starka, senare framgångsrika och t.o.m gjort något som påverkat hela världen.
Jag tycker detta är mycket intressant och undrar vad som avgör hur individer hanterar svårigheter. Gener?
Citat:
Ursprungligen postat av
BruceWayne89
Som en nu idag vuxen som varit ett av dessa "svikna barn" håller inte med dig. Växte upp med psykisk å fysisk misshandel på permanent basis. Fick ibland ingen mat. Kunde aldrig ens förmå mig stjäla en fralla (som på den tiden kostade 2 kr) för att stilla hungern utan letade burkar istället (som bara var värd 50öre på den tiden). Jag är så förbannat trött på allt putti gull gull å ursäkter hit å dit med dålig uppväxt hit å dit. Du har ett val alltid ett val punkt slut i min värld. Jag valde att aldrig stjäla eller för den delen mörda mm.