2024-08-03, 20:24
Medlem
3. Inte en endaste granne har hört av sig här i tråden eller Facebook om att de sökte efter Essie eller något ord. Inte ett enda! Kolla man på Google Maps som finns det många ”grannar”. Någon kunde berättat hur det brukade vara när Amanda rastade hunden. Sparkades Essie eller misshandlade Amanda henne även utanför hemmet?
Citera
2024-08-03, 20:33
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Var det inte att han är så rik att han inte behöver några bidrag?

Swishinsamlingen tycker jag var bedrägeri eftersom pengarna gick till hans misslyckade företag. Tror det är sant att han har skickat tillbaka de pengarna, men har inte läst något om vare sig det ena eller det andra.

Ett annat telefonnummer låg uppe länge, vet inte vart det gick och om folk har swishat dit. Någon som vet? Det är borttaget nu.
Sista numret jag såg gick till bosch
Citera
2024-08-03, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diana2020
Min hund är i träning till att bli assistanshund. Hon hjälper även övriga i familjen. Så jag har svårt att se varför hon skulle vara värdelös för någon annan.

Jag tänkte samma men Lena på SBK sa att psykisk hälsa hund utbildas skräddarsytt efter hundförarens behov. Däremot kan man alltid utbilda om en hund men det tar tid och hunden får vara Max 5 år gammal när den påbörjar utbildning till Assistanshund.
Citera
2024-08-03, 20:43
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Jag hade inte ens sålt en guldfisk! Hoppas verkligen inte att får någon ny hund!
Tycker att det är ovanligt tyst från P. Är det inte på kvällskvisten som han brukar börja härja med sina bortförklaringar och lögner?
Ingen i den där familjen ska ha vare sig hundar, katter eller vandrande pinne någonsin igen.
Bäst är att spärra in pappan och farfar på någon låst avdelning.
Citera
2024-08-03, 20:45
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Studier visar att många personliga assistenter faktiskt är rädda att förlora sina jobb om de säger ifrån i arbetsmiljöfrågor, just för att det är så komplext att jobba nära anhöriga till en brukare och i någons hem. Så det assistenterna sagt till EP om den saken går även i linje med forskning.

Vilken studie visar att vad assistenterna än säger och vad de än gör, så blir de hotade med uppsägning?

Nej, just det. Ingen. Det är bara en massa kraftigt överdriven smutskastning.

Att känna oro inför att säga ifrån gäller dessvärre väldigt många yrkeskategorier på väldigt många arbetsplatser. Därför finns på många arbetsplatser en så kallad visseblåsarfunktion. Jag tvivlar dock på att någon sidan finns för dessa assistenter, men det förändrar inte det faktum att uttalandet var kraftigt överdrivet i syfte att smutskasta. Inte heller förändrar det det faktum att det är assistenternas uppgift att skydda Essie från våldsutbrott, så att som assistent komma och beskylla sin brukare för ett agerande som följer av brukarens diagnos är bara att skjuta sig själv i pannan.
Citera
2024-08-03, 20:47
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av no1besserwisser
3. Inte en endaste granne har hört av sig här i tråden eller Facebook om att de sökte efter Essie eller något ord. Inte ett enda! Kolla man på Google Maps som finns det många ”grannar”. Någon kunde berättat hur det brukade vara när Amanda rastade hunden. Sparkades Essie eller misshandlade Amanda henne även utanför hemmet?

Inte en enda granne har hört av sig här i tråden och sagt att det inte skett något eftersökt. Inte en enda granne har hört av sig här i tråden och sagt att dottern och pappan misshandlat hunden. Inte en enda granna har hört av sig här i tråden och sagt någonting negativt alls om familjen. Inte en enda.

Go figure...
Citera
2024-08-03, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av no1besserwisser

Korrekt.
Jag tänker mycket på uttalandet i TV4-intervjun från P.

"Det har varit ett jätteengagemang i hela Enköping.
Jag såg personer här som var ute hela natten med ficklampor och ropade, och det var bilar och det var ett jätteengagemang."

Och sedan:

"Vi har varit ute med värmekameradrönare och sökhundar. Två sökhundar har markerat samma väg över staketet och till hjulspår på allmänningen utanför oss."

Men vad är kommentarer från alla de här människorna och inte minst ifrån grannar?
Låter ju som ett jäkla pådrag som ingen kan ha undvikit att se/höra.

Någon som har hört något ifrån de som medverkat i allt detta intensiva sökandet som tydligen pågått hela natten enligt P?
Citera
2024-08-03, 20:53
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Min hund är i träning till att bli assistanshund. Hon hjälper även övriga i familjen. Så jag har svårt att se varför hon skulle vara värdelös för någon annan.

Du har helt rätt. Även om en assistanshund är tränad för en brukare, betyder inte det att hunden är värdelös för någon annan. Hunden har till att börja med sin grundutbildning, och sedan kan en annan brukare ha liknande behov som denna dottern, och därtill kan hunden så klart vänjas vid och tränas för en ny brukare.

Om jag minns rätt är Essie ca 3 år gammal, och har redan gått igenom hela utbildningen och blivit certifierad. För att får börja utbildning får en hund vara max 5 år. Så sett bara ur det perspektivet finns det mycket gott om tid för att anpassa Essie för en ny brukare.

Givet det som framkommit i fallet tror jag dock inte längre i första hand att Essie stulits som ett beställningsjobb för en annan brukare, utan snarare att det är någon som vill familjen illa, som tagit henne. Det kan också vara så att den som vill familjen illa har fäst sig vid hunden, och kanske till och med tyckte att det var "dens" hund.
Citera
2024-08-03, 20:53
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Vilken studie visar att vad assistenterna än säger och vad de än gör, så blir de hotade med uppsägning?

Nej, just det. Ingen. Det är bara en massa kraftigt överdriven smutskastning.

Att känna oro inför att säga ifrån gäller dessvärre väldigt många yrkeskategorier på väldigt många arbetsplatser. Därför finns på många arbetsplatser en så kallad visseblåsarfunktion. Jag tvivlar dock på att någon sidan finns för dessa assistenter, men det förändrar inte det faktum att uttalandet var kraftigt överdrivet i syfte att smutskasta. Inte heller förändrar det det faktum att det är assistenternas uppgift att skydda Essie från våldsutbrott, så att som assistent komma och beskylla sin brukare för ett agerande som följer av brukarens diagnos är bara att skjuta sig själv i pannan.
Hur vet du vad som är överdrivet eller inte! Har du jobbat i familjen? Dina aggressiva inlägg skrämmer ingen till tystnad om det är det du önskar.
Citera
2024-08-03, 20:56
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Inte en enda granne har hört av sig här i tråden och sagt att det inte skett något eftersökt. Inte en enda granne har hört av sig här i tråden och sagt att dottern och pappan misshandlat hunden. Inte en enda granna har hört av sig här i tråden och sagt någonting negativt alls om familjen. Inte en enda.

Go figure...
Vad de däremot har sagt är att det inte suttit en enda efterlysningslapp uppe. Ingen har sett någon gå och leta på kvällen eller ropa efter hunden. Ingen har sett något id sök.
Citera
2024-08-03, 21:00
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Sista numret jag såg gick till bosch

Ok. Kanske har han inget privat nr.
Citera
2024-08-03, 21:00
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Vad de däremot har sagt är att det inte suttit en enda efterlysningslapp uppe. Ingen har sett någon gå och leta på kvällen eller ropa efter hunden. Ingen har sett något id sök.

"Ingen" har sett nåt? Jaha, så du har pratat med varenda människa i Enköping?

Nej, just det. Det är bara ännu mer skitsnack ifrån dig.

"Ingen" har hört av sig här i tråden och påstått vare sig det ena eller det andra.
Och även om "någon" skulle göra det, så skulle det ju inte säga ett smack, eftersom denne "någon", kanske helt enkelt inte uppmärksammat det hela.

Det är bara en massa tramsig icke-argument du och dina gelikar kommer med hela tiden. Förstår ni verkligen inte det själva?

Kampanjen har pågått i riksmedia! Har du inte fattat det? Det finns facebookgrupp, lokal tidning har skrivit om det och det har varit på riksnyheterna om saken. Och du gnäller om att det saknas papperslappar Skärp dig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in