Citat:
Det är tufft att födas till skitkassa förutsättningar som from spädbarns ålder inte har nån chans att påverka sin situation. Det är detta jag menar med att alla är offer i det här.
När föräldrar och vårdnadshavare sviker och det inte finns alternativ i släkten heller utan man tvingas in i detta kassa system. Alla människor vill bli omtyckta visad ömhet och kärlek men när inte det kan erbjudas va ska vi förvänta oss då.
Har ingen lösning och det är säkert inte bara en sak det beror på men nuvarande systen fungerar uppenbarligen inte. Dom här 2 tjejerna har gjort en förfärlig gärning som ej kan förlåtas men vi får inte glömma att det är svikna barn det är frågan om.
När föräldrar och vårdnadshavare sviker och det inte finns alternativ i släkten heller utan man tvingas in i detta kassa system. Alla människor vill bli omtyckta visad ömhet och kärlek men när inte det kan erbjudas va ska vi förvänta oss då.
Har ingen lösning och det är säkert inte bara en sak det beror på men nuvarande systen fungerar uppenbarligen inte. Dom här 2 tjejerna har gjort en förfärlig gärning som ej kan förlåtas men vi får inte glömma att det är svikna barn det är frågan om.
Jag håller med dig i allt du skriver, utöver att två av offren har nu blivit förövare. "Fram till mordet" var de offer.
För mig blir en känslomässig splittring när man (jag) kan känna en sådan djup empati och medlidande för de bådas liv och uppväxt. Präglat av trauman, sorg, övergrepp, fysiskt och psykiskt lidande och allt annat de varit med om som inte är dokumenterat.
Och samtidigt känna ett enormt hat och primitiv vrede.
Inte bara för tjejerna men för hela systemet (hela vägen upp) som failat dem och alla andra i samma situationer.
Jag tror inte att jag är ensam om dessa känslor, för jag ser ju vad som skrivs här inne.
Detta mordet har påverkat många (utanför den närmaste kretsen), av säkerligen hundra olika skäl.
Allt från föräldrar med barn i den åldern till människor och barn som själv växt/växer upp under liknande förhållanden.
Det är så tragiskt på så många plan.