2024-08-03, 18:38
Medlem
GretaForPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arrl
Som sagt jag har sett videon! lyssnat och sett på hur dessa utomeuropeiska djur mördar en stackars svensk ung tjej i sina bästa år. Men att du väljer att försvara dom är ditt problem.

Herregud människa - förlåt, men, tror knappast någon flicka/kvinna i detta land tyckte dom var i sina bästa år vid 14 år… Orimligt.

Det är INGEN inne här på FB som försvarar MGM:en, men, rätt skall vara rätt - du låter dig medvetet bli påverkad åt detta hållet - säkerligen pga din politiska hemvist långt nere i Sverige (Blekinge)…
Senast redigerad av GretaForPresident 2024-08-03 kl. 18:40.
Citera
2024-08-03, 18:38
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Det var väl endast 2 tjejer så går inte direkt att kalla för gäng.

Exakt. Därav jag berömde personen för sin deduktionsförmåga.
Citera
2024-08-03, 18:47
Medlem
"Film sprids i sociala medier – uppges skildra mordkvällen"
DNs rubrik. Åklagaren vill inte uttala sig om filmen är äkta.
Citera
2024-08-03, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuKinWangKa
Det är ju också en tragedi för förövarna. Detta hemska brott kommer förfölja dem resten av livet. Chanserna var kanske små för dem att bli något vettigt, men fanns ändå, nu tror jag det är mikroskopiskt.

Förstår inte varför du försvarar dom, de är djur som borde avlivas, men det kommer inte hända. Det blir bull-fika med socialen som förklarar att det är fel att döda, men vi får hoppas att de blir dödade i något av alla de dåliga sammanhang de kommer befinna sig i framöver så de inte orsakar elände för fler oskyldiga.
Citera
2024-08-03, 18:54
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Jo och den som erkänt att hon filmat & även spridit klippet, är den som med kniv hotar BO och hörs uttala just dessa dödshot, just vad som senare inträffar ett flertal hugg i halsen som orsakar BO död
Håll käften. Jag hugger dig i halsen. I halsen, jag svär på allt. Du dör direkt. Jag svär på allt att jag… klipper av din tunga. Schh!

Båda har filmat enligt vad som finns på de andra klippen, och 15-åringen nekar till mord.

Enligt det klippet du beskriver så är det delat läger om "vem håller kniven."

Citatet som en mod gjorde häromdagen med tillåtelse gav väl mer klarhet över just det klippet.
Att det är 15-åringen som boxar BO medan 13-åringen (med kniv fetisch) är den som hetsar på och hotar om att hon ska hugga henne. I citatet nämns både klockan och armbandet som 15-åringen bär och reflekterar i videon när hon boxar BO.
Citera
2024-08-03, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arrl
Som sagt jag har sett videon! lyssnat och sett på hur dessa utomeuropeiska djur mördar en stackars svensk ung tjej i sina bästa år. Men att du väljer att försvara dom är ditt problem.

Försvarar? Vem? Om det spelar roll är det kanske bara en av dem du skulle kunna kalla utomeuropeisk.
Citera
2024-08-03, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MainF
Förstår inte varför du försvarar dom, de är djur som borde avlivas, men det kommer inte hända. Det blir bull-fika med socialen som förklarar att det är fel att döda, men vi får hoppas att de blir dödade i något av alla de dåliga sammanhang de kommer befinna sig i framöver så de inte orsakar elände för fler oskyldiga.
Jag förstår inte att det finns så ociviliserade människor som dig i Sverige, som vill avliva barn.

Sådana som dig är nog det största hotet vi har för ett civiliserat Sverige.
Citera
2024-08-03, 19:07
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuKinWangKa
Jag förstår inte att det finns så ociviliserade människor som dig i Sverige, som vill avliva barn.

Sådana som dig är nog det största hotet vi har för ett civiliserat Sverige.

Vad tycker du konkret att man ska göra med sådana barn som mördar andra barn.

Vad ska man göra med "sådana barn" för att skydda andra barn?

Tror du man kan läka dem? Isåfall hur?

För det räcker väl inte "bara att slänga tillbaka dem in i systemet".
Det är där de är nu.. och vi ser hur det har gått.

Och personligen tycker jag det största hotet för ett civiliserat Sverige är vår regering och politiker. (Men det är en annan tråd och en annan diskussion).
Senast redigerad av MagicaDHex 2024-08-03 kl. 19:15.
Citera
2024-08-03, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
En anledning kan vara inkompetent och likgiltig socialtjänst.

Jo, även om det var fullständigt olämplig kan hon ha fått träffa E.

Vore inte första gången en myndighet klantar sig.

Att E fick bo hos mamman visar inte att mamman var lämplig.

Behöver inte ha att göra med att soc är inkompetenta. Kan vara att de är utan alternativ. Att hitta alternativ till familjehem är knappast lätt skulle jag tro. Ständig brist. Många fulla hvb. Vad ska de göra när ett familjehem säger upp sig? Än färre skulle vara familjehem om uppsägningstiden i lontrakten var sllt för långa. Jag tror det finns en verklighet som inte alltid ger soc fullkomliga alternativ att välja på.
Citera
2024-08-03, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Obegripligt att det fortsätter hävdas att socialtjänsten ska hantera kriminella barn och unga. Det må vara att de kan sköta samordning och administration men i övrigt är det kriminalvård och psykiatrisektorn som ska hantera denna grupp.

Håller helt med dig. Kriminalvården ska hantera kriminella barn och unga - särskilt när det rör sig om våldsbrott. Våld/brott är kriminalvård.
Citera
2024-08-03, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Vad tycker du konkret att man ska göra med sådana barn som mördar andra barn.

Vad ska man göra med "sådana barn" för att skydda andra barn?

Tror du man kan läka dem? Isåfall hur?

För det räcker väl inte "bara att slänga tillbaka dem in i systemet".
Det är där de är nu.. och vi ser hur det har gått.

Och personligen tycker jag det största hotet för ett civiliserat Sverige är vår regering och politiker. (Men det är en annan tråd och en annan diskussion).

Det är tufft att födas till skitkassa förutsättningar som from spädbarns ålder inte har nån chans att påverka sin situation. Det är detta jag menar med att alla är offer i det här.
När föräldrar och vårdnadshavare sviker och det inte finns alternativ i släkten heller utan man tvingas in i detta kassa system. Alla människor vill bli omtyckta visad ömhet och kärlek men när inte det kan erbjudas va ska vi förvänta oss då.
Har ingen lösning och det är säkert inte bara en sak det beror på men nuvarande systen fungerar uppenbarligen inte. Dom här 2 tjejerna har gjort en förfärlig gärning som ej kan förlåtas men vi får inte glömma att det är svikna barn det är frågan om.
Citera
2024-08-03, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somosdoslocos
Oj. Du bär på extremt mycket ilska inom dig, märks det såhär tydligt genom text vill jag inte ens veta hur du är mot dom i din omgivning. Det är ju även väldigt vanligt att föra över sina egna psykiska besvär på andra och påstå att andra lider av diverse saker när man själv gör det men det finns bra psykologer som kan hjälpa en med det.

”E har inte betett sig eller lagt ut något som skiljer sig från andra i hennes ålder”. Ehm…. Nu vet jag inte vilka 13-14 åringar du har i din närhet men om dom lyssnar på gängrelaterad rapp och bär pistolsmycken samt röker som skorstenar och klär sig väldigt utmanande så hade jag nog försökt ta en titt utanför min omgivning för att bilda mig en uppfattning om att barn i den åldern normalt sett absolut inte beter sig på detta vis.

Att Emilias mamma inte kunde sätta gränser innan betyder inte att hon inte hade utvecklats för tiden av mordet och kunde ha försökt sätta gränser då. Fanns nog en anledning till att hon fick ha Emilia hos sig korta perioder, hade hon varit fullständigt inkapabel hade hon nog inte fått träffa Emilia alls.

Hoppas du kan läka och känna dig mindre arg framöver. Ilska är väldigt destruktivt. Önskar dig lycka till.

Väldigt nedlåtande kommentar. Personligen föredrar jag arga människor framför osympatiska. Och vad som är normalt skiljer sig mellan olika subkulturer. Att lyssna på rapp är kanhända inte norm i dina kretsar (typisk medelklass?) men inte heller liktydligt med att vara kriminell. Så är inte heller wipe eller röka per automatik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in