Citat:
Ursprungligen postat av
MagicaDHex
Vad tycker du konkret att man ska göra med sådana barn som mördar andra barn.
Vad ska man göra med "sådana barn" för att skydda andra barn?
Tror du man kan läka dem? Isåfall hur?
För det räcker väl inte "bara att slänga tillbaka dem in i systemet".
Det är där de är nu.. och vi ser hur det har gått.
Och personligen tycker jag det största hotet för ett civiliserat Sverige är vår regering och politiker. (Men det är en annan tråd och en annan diskussion).
Det skiljer sig nog hur man ska deala med sådana barn, det beror ju på vad deras drift berodde på och ånger, samvete mm. De måste i alla fall få behandling och i vissa fall om de anses vara farliga för allmänheten så måste de förvaras.
Man måste dock ta hänsyn till att barn inte alltid förstår så tidigt, de är ju inte färdigutvecklade. Och med det bagaget de har nu så kommer deras liv inte bli en dans på rosor.
Där finns ju också omständigheter som jag anser kan förmildra, det är det att de växt upp under hemska förhållanden och inte lärt sig vad som är rätt eller fel. Där ligger ett stort ansvar på soc och föräldrar.
SIS-hem har blivit rekryteringsläger för gängkriminella. Ska man avrätta ungarna för att de skolades att bli som de blev?
Jag tror ju inte heller att mordet var planerat utan var en situation som eskalerade och gick över styr.
Det är som sagt en hemsk tragedi för alla involverade.