2024-08-03, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av true_maniac
Jag vet inte om jag drömt men i samband med Mmm 3 blev ”aktuell” hörde jag (ev inbillat) att det gällde en 16-årig pojke, det som talar för att jag hört fel är väl att det fortfarande e sekretess på mgm3
Sveriges Radio gick ut med att det var en person i 45 års åldern. Det stämmer på Rs mamma, men kan också vara Ms släkting som någon påstått i tråden. Men jag satsar mina pengar på att det är Rs sinnessjuka mamma
Citera
2024-08-03, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
"Film sprids i sociala medier – uppges skildra mordkvällen"
DNs rubrik. Åklagaren vill inte uttala sig om filmen är äkta.
Klart filmen är äkta! Vad ska Åklagaren påstått när filmen sprids som den nu gör överallt.
Citera
2024-08-03, 19:44
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aroobo
Behöver inte ha att göra med att soc är inkompetenta. Kan vara att de är utan alternativ. Att hitta alternativ till familjehem är knappast lätt skulle jag tro. Ständig brist. Många fulla hvb. Vad ska de göra när ett familjehem säger upp sig? Än färre skulle vara familjehem om uppsägningstiden i lontrakten var sllt för långa. Jag tror det finns en verklighet som inte alltid ger soc fullkomliga alternativ att välja på.

Då kan socialtjänsten påtala och UPPLYSA politikerna det, dom träffas ju varje vecka på sina NÄMNDMÖTEN, där POLITIKERNA skriver under och GODKÄNNER LVU!!!!!!!
Citera
2024-08-03, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Vad tycker du konkret att man ska göra med sådana barn som mördar andra barn.

Vad ska man göra med "sådana barn" för att skydda andra barn?

Tror du man kan läka dem? Isåfall hur?

För det räcker väl inte "bara att slänga tillbaka dem in i systemet".
Det är där de är nu.. och vi ser hur det har gått.

Och personligen tycker jag det största hotet för ett civiliserat Sverige är vår regering och politiker. (Men det är en annan tråd och en annan diskussion).
Det skiljer sig nog hur man ska deala med sådana barn, det beror ju på vad deras drift berodde på och ånger, samvete mm. De måste i alla fall få behandling och i vissa fall om de anses vara farliga för allmänheten så måste de förvaras.

Man måste dock ta hänsyn till att barn inte alltid förstår så tidigt, de är ju inte färdigutvecklade. Och med det bagaget de har nu så kommer deras liv inte bli en dans på rosor.

Där finns ju också omständigheter som jag anser kan förmildra, det är det att de växt upp under hemska förhållanden och inte lärt sig vad som är rätt eller fel. Där ligger ett stort ansvar på soc och föräldrar.

SIS-hem har blivit rekryteringsläger för gängkriminella. Ska man avrätta ungarna för att de skolades att bli som de blev?

Jag tror ju inte heller att mordet var planerat utan var en situation som eskalerade och gick över styr.

Det är som sagt en hemsk tragedi för alla involverade.
Citera
2024-08-03, 19:48
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mcbiker
Det är tufft att födas till skitkassa förutsättningar som from spädbarns ålder inte har nån chans att påverka sin situation. Det är detta jag menar med att alla är offer i det här.
När föräldrar och vårdnadshavare sviker och det inte finns alternativ i släkten heller utan man tvingas in i detta kassa system. Alla människor vill bli omtyckta visad ömhet och kärlek men när inte det kan erbjudas va ska vi förvänta oss då.
Har ingen lösning och det är säkert inte bara en sak det beror på men nuvarande systen fungerar uppenbarligen inte. Dom här 2 tjejerna har gjort en förfärlig gärning som ej kan förlåtas men vi får inte glömma att det är svikna barn det är frågan om.

Jag håller med dig, alla är offer här för troligen flera extremt slimmade skitsystem.

Även bios verkar vara offer, jag gissar på att Melaks föräldrar är krigsoffer från Irak och Rafaelas bios verkar ju minst lida av psykisk sjukdom.
Citera
2024-08-03, 19:48
Medlem
Citat:
Det är tufft att födas till skitkassa förutsättningar som from spädbarns ålder inte har nån chans att påverka sin situation. Det är detta jag menar med att alla är offer i det här.
När föräldrar och vårdnadshavare sviker och det inte finns alternativ i släkten heller utan man tvingas in i detta kassa system. Alla människor vill bli omtyckta visad ömhet och kärlek men när inte det kan erbjudas va ska vi förvänta oss då.
Har ingen lösning och det är säkert inte bara en sak det beror på men nuvarande systen fungerar uppenbarligen inte. Dom här 2 tjejerna har gjort en förfärlig gärning som ej kan förlåtas men vi får inte glömma att det är svikna barn det är frågan om.

Som en nu idag vuxen som varit ett av dessa "svikna barn" håller inte med dig. Växte upp med psykisk å fysisk misshandel på permanent basis. Fick ibland ingen mat. Kunde aldrig ens förmå mig stjäla en fralla (som på den tiden kostade 2 kr) för att stilla hungern utan letade burkar istället (som bara var värd 50öre på den tiden). Jag är så förbannat trött på allt putti gull gull å ursäkter hit å dit med dålig uppväxt hit å dit. Du har ett val alltid ett val punkt slut i min värld. Jag valde att aldrig stjäla eller för den delen mörda mm.
Citera
2024-08-03, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuKinWangKa
Det skiljer sig nog hur man ska deala med sådana barn, det beror ju på vad deras drift berodde på och ånger, samvete mm. De måste i alla fall få behandling och i vissa fall om de anses vara farliga för allmänheten så måste de förvaras.

Man måste dock ta hänsyn till att barn inte alltid förstår så tidigt, de är ju inte färdigutvecklade. Och med det bagaget de har nu så kommer deras liv inte bli en dans på rosor.

Där finns ju också omständigheter som jag anser kan förmildra, det är det att de växt upp under hemska förhållanden och inte lärt sig vad som är rätt eller fel. Där ligger ett stort ansvar på soc och föräldrar.

SIS-hem har blivit rekryteringsläger för gängkriminella. Ska man avrätta ungarna för att de skolades att bli som de blev?

Jag tror ju inte heller att mordet var planerat utan var en situation som eskalerade och gick över styr.

Det är som sagt en hemsk tragedi för alla involverade.

Det är ju detta som e det sjuka med dagens samhälle å naiva invånare å medborgare. Sverige 2024 en flicka tejpad till händer å fötter blir knivmördad i halsen är enligt folk här inne en "situation" som går överstyr. Jag blir mörkrädd på riktigt.
Citera
2024-08-03, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BruceWayne89
Som en nu idag vuxen som varit ett av dessa "svikna barn" håller inte med dig. Växte upp med psykisk å fysisk misshandel på permanent basis. Fick ibland ingen mat. Kunde aldrig ens förmå mig stjäla en fralla (som på den tiden kostade 2 kr) för att stilla hungern utan letade burkar istället (som bara var värd 50öre på den tiden). Jag är så förbannat trött på allt putti gull gull å ursäkter hit å dit med dålig uppväxt hit å dit. Du har ett val alltid ett val punkt slut i min värld. Jag valde att aldrig stjäla eller för den delen mörda mm.

Starkt av dig att stå upp för dig själv. Och ta dig igenom detta i din uppväxt.
Men alla kanske inte har den möjligheten, styrkan att stå emot vuxenvärlden oavsett vilka val man har.
Citera
2024-08-03, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miradoux
Sveriges Radio gick ut med att det var en person i 45 års åldern. Det stämmer på Rs mamma, men kan också vara Ms släkting som någon påstått i tråden. Men jag satsar mina pengar på att det är Rs sinnessjuka mamma

Tack då hörde jag uppenbart fel☺️
Citera
2024-08-03, 19:56
Medlem
Citat:
Starkt av dig att stå upp för dig själv. Och ta dig igenom detta i din uppväxt.
Men alla kanske inte har den möjligheten, styrkan att stå emot vuxenvärlden oavsett vilka val man har.

Man har alltid ett val. Punkt slut. Dessa tjejer valde att mörda å ska därför straffas därefter.
Citera
2024-08-03, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orcinus-orca
Backade upp klippet på tre tjänster.

Streamable
https://streamable.com/k7koav

Filebin
https://filebin.net/949crbp6x5e26hxz

ShareAllFiles
https://shareallfiles.net/HG-EP1

(Orginallänken)
https://www.transfernow.net/sv/bld?utm_source=20240731HLrg4fBr

Ni som har moraliska problem med att klippet sprids. Ni behöver inte se, det är ett fritt val om man vill se eller inte. Jag personligen blev illa berörd, men samtidigt har jag under mina år på nätet blivit avtrubbad av värre saker. Anledningen till att jag själv ville se och att andra kanske vill se är för att få en bild av hur mörk vår värld är och vad som faktiskt hände. Jag tror det kan vara nyttigt att inte leva i en bubbla utan att förstå vad en del människor kan vara kapabla till.

Detta var det värsta jag någonsin sett , fy fan fy fan DÖDSÅNGEST .. TA LIVET AV DESSA JÄVLA HORUNGAR. DERAS FÖRÄLDRAR ÄR VIDRIGA MONSTER SOM SKAPAT DESSA VIDRIGA BARN
Citera
2024-08-03, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BruceWayne89
Det är ju detta som e det sjuka med dagens samhälle å naiva invånare å medborgare. Sverige 2024 en flicka tejpad till händer å fötter blir knivmördad i halsen är enligt folk här inne en "situation" som går överstyr. Jag blir mörkrädd på riktigt.

Där är ingen som försvarar vad som har hänt, utan diskussionen handlar ju bara om att försöka komma så nära sanningen som möjligt. Frågan om det är en situation som spårade ur eller inte handlar ju om ifall planen var mord, eller om det var något som hände i situationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in