2024-08-03, 17:28
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baeverhojtaa
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/B0xebg/uppgifter-mordmisstankt-flicka-angerfull-efter-mordet-pa-emilia

"De ska enligt Expressen ha förberett sig genom att snatta från olika butiker innan mordet – silvertejp och kniv. Flickorna ska även ha inhalerat lustgas.

Även den minderåriga flickan ska ha gjort vissa medgivanden i förhör. Enligt Expressens uppgifter ska hon kort efter mordet ha meddelat personal på ett tidigare SIS-boende att hon dödat en person."

Humm, personal på ett tidigare SIS boende, R har bara varit på 1 enda SIS hem sedan dom i våras.
Det i Landskrona den placering som pappan den enda vårdnadshavaren krigat för ska upphöra.
Så kan det stämma att R faktiskt bodde hos sin pappa och släppts från SIS?
M skulle inte befinna sig i Landskrona på sin permis det är med 100% säkert.
Men var skulle hon befinna sig och till vilken annan skånsk stad åkte hon dagen efter?
Sen är det av ganska stort intresse var MGM2 var när de tog henne?
MGM1 plockades ju på järnvägsstationen dagen efter då hon vinkade av MGM2, men var hade de två MGM tillbringat natten och varifrån lades klippen/bilderna upp i gruppchatten?
Tror fortfarande det är MGM1s pappa som är MGM3 och att han istället för häktning överlämnades att börja avtjäna tidigare utdömt straff, då häktningstiden skulle ha motsvarat fängelsestraffet.
Citera
2024-08-03, 17:29
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Jag har följt tråden och sett filmen. Detta är den absolut sorgligaste historia jag hört om på länge.
Min personliga tro är att flickorna inte hade planerat att döda Emilia från början. De ville misshandla henne och visa sina Sishemskompisar hur himla gangster och häftiga de var, men något gick överstyr på vägen. En av dem är kanske var mer störd än den andra och började hetsa på om mer och mer, med förödande resultat.
Citera
2024-08-03, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hon skall ha avlidit av flera hugg i halsen - enligt media.
Journalister brukar inte dikta ihop sådana detaljer själva
Vilket återigen får mig att fundera på hur det är möjligt att Emilia fortfarande levde när hon hittades? Med flera stickhål i hals, ben osv så var hon fortfarande vid medvetandet?
Citera
2024-08-03, 17:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Guldstjärna till dig, tack.
Hade det varit åklagaren som varit källa så tycker man att man borde ha angett det, istället för bara "enligt uppgift", så det känns som skvaller, som förvisso kan stämma.
Skulle det vara skvaller och jag hade varit nära anhörig så hade jag exploderat av ilska och stämt tidningen om det hade varit osant. Därför tror jag att dom har fått uppgifterna från en säker källa. Det är alldeles för allvarligt för att " skvallra om".
Citera
2024-08-03, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
En §7 undersökning tar några timmar. Så ingen jätte utredning. Inför dom där påföljd ska beaktas brukar den stora RPV utredningen på 4 veckor genomföras.

Det beror ju på vad den första lilla undersökningen visar. Om det tydligt visar på att det inte finns indikationer på att personen varken då eller vid tillfället led av psykisk störning görs ingen större utredning. Men visar det tvärtom att det kan finnas resultat som tyder på det så kan dom begära att göra den stora.

Jag hoppas att dom beslutar att göra en på 13åringen också!
Citera
2024-08-03, 17:44
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Humm, personal på ett tidigare SIS boende, R har bara varit på 1 enda SIS hem sedan dom i våras.
Det i Landskrona den placering som pappan den enda vårdnadshavaren krigat för ska upphöra.
Men var skulle hon befinna sig och till vilken annan skånsk stad åkte hon dagen efter?
MGM1 plockades ju på järnvägsstationen dagen efter då hon vinkade av MGM2, men var hade de två MGM tillbringat natten och varifrån lades klippen/bilderna upp i gruppchatten?
Tror fortfarande det är MGM1s pappa som är MGM3 och att han istället för häktning överlämnades att börja avtjäna tidigare utdömt straff, då häktningstiden skulle ha motsvarat fängelsestraffet.

Det fanns 2 olika personer (ej räknat MGM1's mamma) där MGM1 brukade "gå och sova" hos i Landskrona. (40+)
Citera
2024-08-03, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Jag har följt tråden och sett filmen. Detta är den absolut sorgligaste historia jag hört om på länge.
Min personliga tro är att flickorna inte hade planerat att döda Emilia från början. De ville misshandla henne och visa sina Sishemskompisar hur himla gangster och häftiga de var, men något gick överstyr på vägen. En av dem är kanske var mer störd än den andra och började hetsa på om mer och mer, med förödande resultat.
Tror också det är precis så.

Det är ju också en tragedi för förövarna. Detta hemska brott kommer förfölja dem resten av livet. Chanserna var kanske små för dem att bli något vettigt, men fanns ändå, nu tror jag det är mikroskopiskt.
Citera
2024-08-03, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost

Man hörde ju att dom var blattar på videon som tex sa: "jag svär på allt jag hugger dig i halsen, jag svär på allt, boxa henne boxa henne, jag skär av din tunga"

Jag tror det här var ett hatbrott gentemot svenskar. Avundsjuka blatte tjejer som hatar svenskar och vill att dom ska dö. Varför annars samla ihop ett blattegäng för att sen tejpa ihop en svensk snäll tjej och döda henne ute i en skog. Utpressning? Tror inte det, hennes mamma verkade vara fattig. Avundsjuka?
Citera
2024-08-03, 17:50
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arrl
Man hörde ju att dom var blattar på videon som tex sa: "jag svär på allt jag hugger dig i halsen, jag svär på allt, boxa henne boxa henne, jag skär av din tunga"

Jag tror det här var ett hatbrott gentemot svenskar. Avundsjuka blatte tjejer som hatar svenskar och vill att dom ska dö. Varför annars samla ihop ett blattegäng för att sen tejpa ihop en svensk snäll tjej och döda henne ute i en skog. Utpressning? Tror inte det, hennes mamma verkade vara fattig. Avundsjuka?

Du kanske borde sätta dig in lite i brottet först.."innan du börjar tro saker".
Citera
2024-08-03, 17:51
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68

Fast med Rafaelas problematik och pappan fälld för misshandel av henne.......skulle det verkligen gå då att få bort LVU och få hem henne? Det ska väl åtminstone göras en hemtagningsutredning som tar en 4 månader, och det har ju inte ens gått 4 månader från pappans misshandelsdom till mordet.....

Jag tvivlar starkt på att soc skulle vara så idiotiska, fast jag personligen inte ger ett skit för soc!

Därför bör det vara någon annan släkting eller kompis mamma (finns ju en i domen där soc placerade henne tillfälligt direkt efter misshandeln medans de letade plats åt henne).
Citera
2024-08-03, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Du kanske borde sätta dig in lite i brottet först..

Vad är din analys?
Citera
2024-08-03, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Skulle det vara skvaller och jag hade varit nära anhörig så hade jag exploderat av ilska och stämt tidningen om det hade varit osant. Därför tror jag att dom har fått uppgifterna från en säker källa. Det är alldeles för allvarligt för att " skvallra om".

Som anhörig hade du nog velat att media inte skrev alls och att folk lät polisen och er hantera detta i fred. Jag vet som sagt inte, jag har bara ett kritiskt öga till allt jag läser. Kvällspressen vill ju främst tjäna pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in