2024-08-02, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Värdelöst oteknisk, så tyvärr kan jag inte det.
Men kanske någon annan kunnig vill göra det åt dig här.
Mamman verkar lika störd
Citera
2024-08-02, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damzzen
Är du på allvar? Alltså genuint? E har LVU av en anledning, hennes mamma HAR INTE visat att hon kunnat sätta gränser i hemmet och därför har E slussats runt i olika familjehem och behandlingshem. Det du säger är verkligen ingen nyhet så förstår inte om du kände dig som Einstein när du kom upp med den slutsatsen?

Att du skammar E för hur hon klädde sig och hur hon dansar ÄR att skuldbelägga E. Spelar ingen roll om du riktar det mot mamman. Ta och läs det du själv skriver istället. E har inte betett sig eller lagt ut saker som skiljer sig p4 från vad ungdomar i hennes ålder lägger ut. Du har nog ingen koll på den åldersgruppen alls och det syns tydligt. Att säga att det är hennes mammas fel att hon dog? Gå och göm dig.
Oj. Du bär på extremt mycket ilska inom dig, märks det såhär tydligt genom text vill jag inte ens veta hur du är mot dom i din omgivning. Det är ju även väldigt vanligt att föra över sina egna psykiska besvär på andra och påstå att andra lider av diverse saker när man själv gör det men det finns bra psykologer som kan hjälpa en med det.

”E har inte betett sig eller lagt ut något som skiljer sig från andra i hennes ålder”. Ehm…. Nu vet jag inte vilka 13-14 åringar du har i din närhet men om dom lyssnar på gängrelaterad rapp och bär pistolsmycken samt röker som skorstenar och klär sig väldigt utmanande så hade jag nog försökt ta en titt utanför min omgivning för att bilda mig en uppfattning om att barn i den åldern normalt sett absolut inte beter sig på detta vis.

Att Emilias mamma inte kunde sätta gränser innan betyder inte att hon inte hade utvecklats för tiden av mordet och kunde ha försökt sätta gränser då. Fanns nog en anledning till att hon fick ha Emilia hos sig korta perioder, hade hon varit fullständigt inkapabel hade hon nog inte fått träffa Emilia alls.

Hoppas du kan läka och känna dig mindre arg framöver. Ilska är väldigt destruktivt. Önskar dig lycka till.
Citera
2024-08-02, 10:37
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master63
Kan det vara så att den här M*j* är anstiftaren ?
En anstiftare är den som förmår en annan person att begå ett brott. Anstiftaren kan dömas till lika strängt straff som gärnings personen.
*=a

Ja spekulativt så skulle hon ju kunna vara det.
Vi vet ju inte 100% vem det är som kallats hora ännu.
I media skrev de att det var en tredje person X som mördarna tagit hennes parti mellan X och BO.

Sen påstår vissa här inne/TT att det är MGM2 som kallats hora.

Och andra har skrivit att det är MGM1 som kallats hora.

Det är få som vet sanningen, och det kan ju försvåra saken. Speciellt om det finns folk som försöker rikta fokus på en av mördarna.

Enligt kusinen så var det 4 i chatten. M*ya, mördarna och en till.
Och M*y* var ju väldigt tydlig med att lägga skuld på MGM2 och skydda MGM1. (MGM1 var så ledsen, hon grät osv medan MGM2 skrattade).

Båda skrattar i videon så hennes påstående verkar inte direkt sanningsenligt.
Citera
2024-08-02, 10:44
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somosdoslocos

Att Emilias mamma inte kunde sätta gränser innan betyder inte att hon inte hade utvecklats för tiden av mordet och kunde ha försökt sätta gränser då. Fanns nog en anledning till att hon fick ha Emilia hos sig korta perioder, hade hon varit fullständigt inkapabel hade hon nog inte fått träffa Emilia alls.

En anledning kan vara inkompetent och likgiltig socialtjänst.

Jo, även om det var fullständigt olämplig kan hon ha fått träffa E.

Vore inte första gången en myndighet klantar sig.

Att E fick bo hos mamman visar inte att mamman var lämplig.
Citera
2024-08-02, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
En anledning kan vara inkompetent och likgiltig socialtjänst.

Jo, även om det var fullständigt olämplig kan hon ha fått träffa E.

Vore inte första gången en myndighet klantar sig.

Att E fick bo hos mamman visar inte att mamman var lämplig.
Tack för saklig och trevlig kommentar utan påhopp. Kan absolut hålla med dig om det du säger.
Citera
2024-08-02, 10:47
Medlem
Citat:
Ja spekulativt så skulle hon ju kunna vara det.
Vi vet ju inte 100% vem det är som kallats hora ännu.
I media skrev de att det var en tredje person X som mördarna tagit hennes parti mellan X och BO.

Sen påstår vissa här inne/TT att det är MGM2 som kallats hora.

Och andra har skrivit att det är MGM1 som kallats hora.

Det är få som vet sanningen, och det kan ju försvåra saken. Speciellt om det finns folk som försöker rikta fokus på en av mördarna.

Enligt kusinen så var det 4 i chatten. M*ya, mördarna och en till.
Och M*y* var ju väldigt tydlig med att lägga skuld på MGM2 och skydda MGM1. (MGM1 var så ledsen, hon grät osv medan MGM2 skrattade).

Båda skrattar i videon så hennes påstående verkar inte direkt sanningsenligt.

Främsta anledningen till att folk gissar på att det var MGM2 som blev kallad hora är väl dels pga att hennes namn var det första som blev känt eftersom BOs mamma skrev det på instagram och dels för att hon (enligt uppgifter här och sen stärkt av LVU (?) domen) har "sålt" sex till främlingar via sociala medier (dock minderårig flicka som blev 15 för en månad sen så det är väl snarare klassat som våldtäkt av barn än något som hon hade kunnat samtycka till). Kan ha fel men så har jag förstått det i alla fall.
Citera
2024-08-02, 10:50
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damzzen
Tycker inte det faktumet att hon fortfarande var vid liv ändrar så mycket med tanke på att det är ofta brottsoffer förklaras döda på sjukhus och det enda livstecknet fram tills dess kan vara så litet att det omöjligt ens har uppfattats av gärningsmännen. De kan lika gärna tro att hon är död (de vet nog inte hur man säkerställer det) eller åtminsone har de lämnat henne till sin död medvetet.

Det är väl inte bekräftat att hon var vid liv.
Och som du säger det är en väl en läkare som måste dödsförklara henne.
Så polis/ambulans måste väl ge hlr på ett offer oavsett då det kan röra sog om ett hjärtstopp (bortsett från när det är 100% klart att offret är död)
Tidningar kan väl inte gå ut med att säga att hon var död på plats då hon dödsförklarades på sjukhuset.
Citera
2024-08-02, 10:50
Medlem
Vet inte om det framkommit i tråden och orkar inte läsa genom allt då det är en massa helt orelevanta kommentarer. Men enligt Sveriges Radio så är, den person som misstänks för grovt skyddande av brottsling i samband med det misstänkta mordet på en 14-årig flicka i Landskrona, är en person i 45-årsåldern
Citera
2024-08-02, 10:51
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janibollen
Ja men hon hade även med sig en sportbag med kläder då hon trodde att hon skulle på pyjamasparty

Fick för mig att jag läste att polisen fann sportbagen vid hamnbassängen efter första dyket.
Men det kanske de inte gjorde?
Citera
2024-08-02, 10:53
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janibollen
Mamman verkar lika störd

Lite är en understatement skulle jag säga.
Citera
2024-08-02, 10:53
Medlem
Citat:
Fick för mig att jag läste att polisen fann sportbagen vid hamnbassängen efter första dyket.
Men det kanske de inte gjorde?
Ser ut som hon har pyjamas på sig i videon under misshandeln/mordet.
Citera
2024-08-02, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miradoux
Vet inte om det framkommit i tråden och orkar inte läsa genom allt då det är en massa helt orelevanta kommentarer. Men enligt Sveriges Radio så är, den person som misstänks för grovt skyddande av brottsling i samband med det misstänkta mordet på en 14-årig flicka i Landskrona, är en person i 45-årsåldern

Då pekar det ju på att det är MGM1s pappa, enligt mrkoll är han 49

https://mrkoll.se/person/D**ego-Arm*ndo-M*r*don*-Eli*sson-Suellsg*tan-18-L*ndskrona/DYuquerADYuqkyqRaQmUxabTAQmdYQacYfrkyqRaQbTAQmpuhQ uerArahA

**-i
*-a
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in