Citat:
Ursprungligen postat av
Slumlord
Jag hoppas du har rätt. Det är tre mycket viktiga matcher som kommer nu: AIK (h), Norrköping (b) och Kalmar (h) och det känns som att det är nu det avgörs för vår del. Vi skulle behöva ha minst fem-sex poäng på de här matcherna för att hänga med. Tar vi endast några få poäng - eller ännu värre inga alls - ser det väldigt mörkt ut.
Citat:
Ursprungligen postat av
fredrik29
Truppen känns ganska uppgiven tyvärr för er del, blir nog inte många poäng till, förlorar man ganska klart hemma mot ett lag som är uselt på bortaplan, har 8 förluster på dom 10 senaste och dessutom ligger sist, ja då känner nog spelarna att hoppet är ute.
Jag tror du (Fredrik29) är på ngt. Nyckeln för Västerås är att få spelarna att fortsätta tro på det. Det är lättare sagt än gjort.
AIK är inte bra borta, dock bättre än förra året. Då snittade man 0.8p på bortaplan, nu 0.9p. Inte bra men mest en reminder om fjolåret.
Dagens prestation skulle jag säga var sämre än mot GAIS senast, men godkänd. Det är påtagligt hur AIK lyckas straffa sig själva. Vid VSKs mål idag gör Thychosen en dundertabbe och sedan gör Nordfeldt det också, hade en av dem suttit hade det inte blivit mål.
Vid GAIS mål senast förlorade AIK tre närkamper i rad. Hade någon av Celina, Edh, Milosevic, Tiedeman vunnit sina närkamper hade det skett ngt annat.
Det har (enligt mig) varit mer individuella misstag än kollektivt. Individuella misstag kommer vi få leva med, nen att de kommer på misstag "på rad" är irriterande.