2024-07-31, 14:03
Medlem
UEX-bortbytarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Det var Ernst jag tänkte på. Fotade dom brunnarna under 2022. Ligger precis utanför huvudinslaget.

Fanns en observationsplats ett stenkast bort, vet ej om den är kvar idag. Fanns en FE några km från HC, den fanns kvar för 10 år sen iaf.
Kollade brunnarna. Igensvetsade, men lika rostiga som brunnen, så inget nytt
Citera
2024-07-31, 18:58
Medlem
UEX-bortbytarens avatar
Kan någon ge tips om hur jag får kommunen att ändra sig och låta mig in på ett besök?
Citera
2024-08-02, 21:49
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UEX-bortbytaren
Så du har varit där! Har alla HC tele brunn utanför eller är detta specialfall?

PM:a mig snarast med koordinater till OBS-platsen och FE:n. Hade tänkt kolla Ernst idag, kanske öppna brunnen om jag hittar bra verktyg.
FE är ju kul. De i Stockholm följer ju samma ritningar, undra om det görs här med?
Skulle jag få chansen att besöka Ernst så PM:ar jag dig, men det blir inte idag.
Tack!
Har sett ett 30-tal HC/DC/LC-anläggningar tror jag. Vad jag minns så har jag bara lagt märke till såna här brunnar(precis utanför inslagen) på bara detta ställe.

Tror att det har med terrängen och läget att göra. Inslaget ligger ju i en sluttning...
Citera
2024-08-03, 15:21
Medlem
UEX-bortbytarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Det var Ernst jag tänkte på. Fotade dom brunnarna under 2022. Ligger precis utanför huvudinslaget.

Fanns en observationsplats ett stenkast bort, vet ej om den är kvar idag. Fanns en FE några km från HC, den fanns kvar för 10 år sen iaf.
Vad krävs för att du ska ge mig platserna? Har några ställen men de är rivna :/
Citera
2024-08-03, 17:48
Medlem
Alla brunnar som det står K på är ju kulvertar (eller kärlek om man vill 🥰 ) men hur stora är dessa kulvertar? Har aldrig varit insatt i UE men bor i Sthlms innerstad och blivit mer och mer intresserad. Om man öppnar en sådan lucka, hamnar man då i ett underjordiskt system och kan gå runt hela stan underifrån?
Citera
2024-08-03, 20:13
Medlem
UEX-bortbytarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalenGeneral
Alla brunnar som det står K på är ju kulvertar (eller kärlek om man vill 🥰 ) men hur stora är dessa kulvertar? Har aldrig varit insatt i UE men bor i Sthlms innerstad och blivit mer och mer intresserad. Om man öppnar en sådan lucka, hamnar man då i ett underjordiskt system och kan gå runt hela stan underifrån?
K står för Kloak

Verkar som A och K (brunnar) inte har jättestor skillnad, K gissar jag är främst för regnvatten. Och rören är nog för små att gå runt i (iallafall de bider jag hittade på google), men kanske finns större på vissa platser. Tycker vattenbrunnar är lite för läskiga att gå ner i, SMHI brukar ju ha fel, och där nere blir det ju livsfarligt med minsta regn.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Brunnslock
https://goteborg.se/wps/portal/start/bygga-bo-och-leva-hallbart/vatten-och-avlopp/vems-ar-brunnen
Citera
2024-08-03, 21:53
Medlem
Citat:
K står för Kloak

Verkar som A och K (brunnar) inte har jättestor skillnad, K gissar jag är främst för regnvatten. Och rören är nog för små att gå runt i (iallafall de bider jag hittade på google), men kanske finns större på vissa platser. Tycker vattenbrunnar är lite för läskiga att gå ner i, SMHI brukar ju ha fel, och där nere blir det ju livsfarligt med minsta regn.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Brunnslock
https://goteborg.se/wps/portal/start/bygga-bo-och-leva-hallbart/vatten-och-avlopp/vems-ar-brunnen
Men vafaaaaan!!!!! Nu blir det ett sånt där Mandela effekt moment. Är 100% säker på att K står för kulvertt och har läst om det här på flashback många gånger. Vilket parallellt universum är vi i nu??????
Citera
2024-08-03, 22:28
Medlem
UEX-bortbytarens avatar
Citat:
Men vafaaaaan!!!!! Nu blir det ett sånt där Mandela effekt moment. Är 100% säker på att K står för kulvertt och har läst om det här på flashback många gånger. Vilket parallellt universum är vi i nu??????
K har alltid (vad jag vet) stått för kloak, men fyrkantiga/rektangulära omärkta brukar vara kulvertar
Sen ska man aldrig tro på det man läser online, speciellt inte på FB
Citera
2024-08-03, 22:29
Medlem
Citat:
K har alltid (vad jag vet) stått för kloak, men fyrkantiga/rektangulära omärkta brukar vara kulvertar
Sen ska man aldrig tro på det man läser online, speciellt inte på FB
Tror ni har ändrat K som alltid står för kulvert. För många fick reda på sanningen... En stor psyop, och du är en hemlig agent
Citera
2024-08-04, 00:39
Medlem
Jag skulle vilja veta hur man tar sig till den underjordiska hemliga staden alla pratar om. Ska tydligen sträcka sig runt hela Stockholm och även ha avgrening längt ut i förorterna. Vad är detta för typ av tunnlar och kommer man in i dessa? Vissa har även bilvägar? Vilken är coolast att se som en nybörjare som vill börja smyga omkring lite grann?
Citera
2024-08-04, 16:53
Medlem
UEX-bortbytarens avatar
Citat:
Jag skulle vilja veta hur man tar sig till den underjordiska hemliga staden alla pratar om. Ska tydligen sträcka sig runt hela Stockholm och även ha avgrening längt ut i förorterna. Vad är detta för typ av tunnlar och kommer man in i dessa? Vissa har även bilvägar? Vilken är coolast att se som en nybörjare som vill börja smyga omkring lite grann?
Har aldrig hört talas om någon stad under Stockholm , det ska finnas tunnlar där bilar kan köra men tror de är skyddsobjekt, dvs väldigt olagliga att ta sig in i, jag kan inget om de mer än vad som står på Wikipedia. https://sv.wikipedia.org/wiki/Gemensamhetstunnel

Har pratat lite här innan om telebrunnarna, har fortfarande inte öppnat en sån, men vissa kan vara tunnlar, vissa är bara lite grus med kablar på och ingen tunnel.

Vill man som nybörjare rekommenderar jag något ödehus, tunnlar är både livsfarliga och bevakade.
Citera
2024-08-04, 17:17
Medlem
Citat:
Har aldrig hört talas om någon stad under Stockholm , det ska finnas tunnlar där bilar kan köra men tror de är skyddsobjekt, dvs väldigt olagliga att ta sig in i, jag kan inget om de mer än vad som står på Wikipedia. https://sv.wikipedia.org/wiki/Gemensamhetstunnel

Har pratat lite här innan om telebrunnarna, har fortfarande inte öppnat en sån, men vissa kan vara tunnlar, vissa är bara lite grus med kablar på och ingen tunnel.

Vill man som nybörjare rekommenderar jag något ödehus, tunnlar är både livsfarliga och bevakade.
Det finns en underjordisk stad under Stockholm. Har du inte hört talas om detta så är du garanterat en disinformatör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in