2024-06-30, 14:34
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wijnbladh
Men det stmmer ju inte alls.
All mat som serveras p Chop Chop lagas i deras enorma produktionskk i Rotebro.
Maten levereras frdig till dom olika enheterna dr maten egentligen bara vrms upp.

Jag har tit dr ngra gnger senaste ret eftersom jag befunnit mig nra en av deras restauranger p sistone. Jag tycker att det r helt okej mat och gillar konceptet dr man fyller p utifrn hur hungrig man r, jag r inte stor i maten och har svrt att ta asiatiskt ute normalt sett eftersom portionerna r enorma. Men att maten lagas ngonstans och sen vrms upp r verkligen knslan jag fr nr jag r dr. Inte s att det r ckligt, men det ger verkligen inte intryck av att vara ngot mathantverk om man sger s... Halvfabrikat, strkelse och MSG snarare. Vilket kan vara gott.
Citera
2024-06-30, 15:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Jag har tit dr ngra gnger senaste ret eftersom jag befunnit mig nra en av deras restauranger p sistone. Jag tycker att det r helt okej mat och gillar konceptet dr man fyller p utifrn hur hungrig man r, jag r inte stor i maten och har svrt att ta asiatiskt ute normalt sett eftersom portionerna r enorma. Men att maten lagas ngonstans och sen vrms upp r verkligen knslan jag fr nr jag r dr. Inte s att det r ckligt, men det ger verkligen inte intryck av att vara ngot mathantverk om man sger s... Halvfabrikat, strkelse och MSG snarare. Vilket kan vara gott.

Det kan vara jvligt gott 😀.
Knde bara att jag behvde klargra helfabrikatskonceptet fr lirarn som trodde allt var hemlagat och in-house p kedjans enheter.
Dom allra flesta enheter har inte ens kk som r godknda fr att skra morotter i.
Citera
2024-06-30, 19:20
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Knde bara att jag behvde klargra helfabrikatskonceptet fr lirarn som trodde allt var hemlagat och in-house p kedjans enheter.

Haha, ja... Det r ju som sagt inte direkt den hemlagade knslan man fr dr. Skulle dock inte sga att det r smre n genomsnittlig thai-wok fr den sakens skull. Det grs mycket dlig asiatisk mat p restaurangerna i Sverige...
Citera
2024-06-30, 23:06
Dom frsker gra sig sjlva till thai-matens McDonalds och det r ett problem. Dom "egna" sm thai-stllena r mycket bttre generellt.
Citera
2024-07-01, 11:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Dom frsker gra sig sjlva till thai-matens McDonalds och det r ett problem. Dom "egna" sm thai-stllena r mycket bttre generellt.

Det r vl inte ett problem?
Det r ju jttbra att det finns valmjligheter och alternativ?
Citera
2024-07-01, 11:56
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Chopchop r perfekt snabbmat. Dels jttegott och dels blir man mtt p riset.

I min vrld konkurrerar de inte mot lokala thairestauranger utan mot donken och gnget.
Citera
2024-07-01, 12:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Chopchop r perfekt snabbmat. Dels jttegott och dels blir man mtt p riset.

I min vrld konkurrerar de inte mot lokala thairestauranger utan mot donken och gnget.

Detta.
S lnge man r medveten om man man betalar fr (god och mttande) helfabrikat s kan man ju varken klaga eller jmfra det med riktiga restauranger.

Just nu r jag i en del av vrlden dr en tant gr jordntssen i en mortel medan man vntar och kycklingen grillas p konroliknande hemmabyggen.
Men chop chop drhemma fyller helt klart sitt syfte.
Senast redigerad av Wijnbladh 2024-07-01 kl. 12:14.
Citera
2024-07-01, 12:45
Citat:
Helt rligt liksom McDonalds r Sveriges strsta "resturang" och dom serverar nringsfattigt gift det gr hem nd inte ens billigt lngre heller kan f en dagens lunch mycket bttre mat inklusive dryck fr samma pris men dom flesta vljer skrp. Folk r frvirrade tjockisar. Frbjud McDonalds.

Vill inte se att Thai-maten gr samma de till mtes blir ngon kedjeverksamhet p bekostnad av kvalit som med Chop Chop. Fort och fel smre kvalit ingen respekt fr matkonsten. Till en kundgrupp som har svrt att skilja p bra och dlig mat.
Citera
2024-07-01, 14:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Helt rligt liksom McDonalds r Sveriges strsta "resturang" och dom serverar nringsfattigt gift det gr hem nd inte ens billigt lngre heller kan f en dagens lunch mycket bttre mat inklusive dryck fr samma pris men dom flesta vljer skrp. Folk r frvirrade tjockisar. Frbjud McDonalds.

Vill inte se att Thai-maten gr samma de till mtes blir ngon kedjeverksamhet p bekostnad av kvalit som med Chop Chop. Fort och fel smre kvalit ingen respekt fr matkonsten. Till en kundgrupp som har svrt att skilja p bra och dlig mat.

Men isfall s r det inte mnga asiatiska restauranger i Sverige som har respekt fr matkonsten.
Du vet att det, i fallet McDonalds, finns ganska mnga andra burgarstllen att vlja p va?
Och det var vl lngesen McDonalds var strst?
Dom som vill ha hantverksburgare har mycket att vlja p, liksom dom som vill ha snabbmat, p samma vis som nr det gller pan-asiatiskt kk.
Tror du p allvar att Chop Chop skulle konkurrera ut och bort andra restauranger som serverar asiatisk mat?
Att ngon p riktigt skulle se Chop Chop som ett alternativ till Miyakodori eller Blue Chili?
Citera
2024-08-02, 21:05
Medlem
Citat:

Det str d ett gng bakom disken med stekpannor, inget som verkar komma via en microugn tminstone.
Citera
2024-08-03, 15:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Det str d ett gng bakom disken med stekpannor, inget som verkar komma via en microugn tminstone.

Du mste vl sjlv inse hur orimligt det r att vrma mat i micron p ett snt stlle?
Citera
2024-08-03, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alltommat
Du mste vl sjlv inse hur orimligt det r att vrma mat i micron p ett snt stlle?

Ngon i trden ville ju antyda att s var fallet. Inte alls min uppfattning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in