2024-06-30, 14:34
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wijnbladh
Men det stämmer ju inte alls.
All mat som serveras på Chop Chop lagas i deras enorma produktionskök i Rotebro.
Maten levereras färdig till dom olika enheterna där maten egentligen bara värms upp.

Jag har ätit där några gånger senaste året eftersom jag befunnit mig nära en av deras restauranger på sistone. Jag tycker att det är helt okej mat och gillar konceptet där man fyller på utifrån hur hungrig man är, jag är inte stor i maten och har svårt att äta asiatiskt ute normalt sett eftersom portionerna är enorma. Men att maten lagas någonstans och sen värms upp är verkligen känslan jag får när jag är där. Inte så att det är äckligt, men det ger verkligen inte intryck av att vara något mathantverk om man säger så... Halvfabrikat, stärkelse och MSG snarare. Vilket kan vara gott.
Citera
2024-06-30, 15:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Jag har ätit där några gånger senaste året eftersom jag befunnit mig nära en av deras restauranger på sistone. Jag tycker att det är helt okej mat och gillar konceptet där man fyller på utifrån hur hungrig man är, jag är inte stor i maten och har svårt att äta asiatiskt ute normalt sett eftersom portionerna är enorma. Men att maten lagas någonstans och sen värms upp är verkligen känslan jag får när jag är där. Inte så att det är äckligt, men det ger verkligen inte intryck av att vara något mathantverk om man säger så... Halvfabrikat, stärkelse och MSG snarare. Vilket kan vara gott.

Det kan vara jävligt gott 😀.
Kände bara att jag behövde klargöra helfabrikatskonceptet för lirarn som trodde allt var ’hemlagat’ och in-house på kedjans enheter.
Dom allra flesta enheter har inte ens kök som är godkända för att skära morotter i.
Citera
2024-06-30, 19:20
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Kände bara att jag behövde klargöra helfabrikatskonceptet för lirarn som trodde allt var ’hemlagat’ och in-house på kedjans enheter.
Dom allra flesta enheter har inte ens kök som är godkända för att skära morotter i.

Haha, ja... Det är ju som sagt inte direkt den hemlagade känslan man får där. Skulle dock inte säga att det är sämre än genomsnittlig thai-wok för den sakens skull. Det görs mycket dålig asiatisk mat på restaurangerna i Sverige...
Citera
2024-06-30, 23:06
Avslutad
Dom försöker göra sig själva till thai-matens McDonalds och det är ett problem. Dom "egna" små thai-ställena är mycket bättre generellt.
Citera
2024-07-01, 11:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Dom försöker göra sig själva till thai-matens McDonalds och det är ett problem. Dom "egna" små thai-ställena är mycket bättre generellt.

Det är väl inte ett problem?
Det är ju jättbra att det finns valmöjligheter och alternativ?
Citera
2024-07-01, 11:56
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Chopchop är perfekt snabbmat. Dels jättegott och dels blir man mätt på riset.

I min värld konkurrerar de inte mot lokala thairestauranger utan mot donken och gänget.
Citera
2024-07-01, 12:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Chopchop är perfekt snabbmat. Dels jättegott och dels blir man mätt på riset.

I min värld konkurrerar de inte mot lokala thairestauranger utan mot donken och gänget.

Detta.
Så länge man är medveten om man man betalar för (god och mättande) helfabrikat så kan man ju varken klaga eller jämföra det med ’riktiga’ restauranger.

Just nu är jag i en del av världen där en tant gör jordnötsåsen i en mortel medan man väntar och kycklingen grillas på konroliknande hemmabyggen.
Men chop chop därhemma fyller helt klart sitt syfte.
Senast redigerad av Wijnbladh 2024-07-01 kl. 12:14.
Citera
2024-07-01, 12:45
Avslutad
Citat:
Helt ärligt liksom McDonalds är Sveriges största "resturang" och dom serverar näringsfattigt gift det går hem ändå inte ens billigt längre heller kan få en dagens lunch mycket bättre mat inklusive dryck för samma pris men dom flesta väljer skräp. Folk är förvirrade tjockisar. Förbjud McDonalds.

Vill inte se att Thai-maten går samma öde till mötes blir någon kedjeverksamhet på bekostnad av kvalité som med Chop Chop. Fort och fel sämre kvalité ingen respekt för matkonsten. Till en kundgrupp som har svårt att skilja på bra och dålig mat.
Citera
2024-07-01, 14:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Helt ärligt liksom McDonalds är Sveriges största "resturang" och dom serverar näringsfattigt gift det går hem ändå inte ens billigt längre heller kan få en dagens lunch mycket bättre mat inklusive dryck för samma pris men dom flesta väljer skräp. Folk är förvirrade tjockisar. Förbjud McDonalds.

Vill inte se att Thai-maten går samma öde till mötes blir någon kedjeverksamhet på bekostnad av kvalité som med Chop Chop. Fort och fel sämre kvalité ingen respekt för matkonsten. Till en kundgrupp som har svårt att skilja på bra och dålig mat.

Men isåfall så är det inte många asiatiska restauranger i Sverige som har ”respekt för matkonsten”.
Du vet att det, i fallet McDonalds, finns ganska många andra burgarställen att välja på va?
Och det var väl längesen McDonalds var störst?
Dom som vill ha hantverksburgare har mycket att välja på, liksom dom som vill ha snabbmat, på samma vis som när det gäller pan-asiatiskt käk.
Tror du på allvar att Chop Chop skulle konkurrera ut och bort andra restauranger som serverar asiatisk mat?
Att någon på riktigt skulle se Chop Chop som ett alternativ till Miyakodori eller Blue Chili?
Citera
2024-08-02, 21:05
Medlem
Citat:

Det står då ett gäng bakom disken med stekpannor, inget som verkar komma via en microugn åtminstone.
Citera
2024-08-03, 15:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Det står då ett gäng bakom disken med stekpannor, inget som verkar komma via en microugn åtminstone.

Du måste väl själv inse hur orimligt det är att värma mat i micron på ett sånt ställe?
Citera
2024-08-03, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alltommat
Du måste väl själv inse hur orimligt det är att värma mat i micron på ett sånt ställe?

Någon i tråden ville ju antyda att så var fallet. Inte alls min uppfattning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in