2024-08-03, 14:46
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Det är nog tolkningsbart. Vill minnas att formuleringen är att "vi har gått till mias varannan vecka från när hunden levererades". Så vad någon, som inte är jag borde göra, är att ringa till stället han uppger och kolla om det varit ganska regelbundet.

Men oavsett vilken tolkning vi väljer, så har alltså den anonyma anmälaren väntat sedan hunden levererades. Så antingen över ett år gamla uppgifter eller så sett på. Vilket fall, så kan jag erkänna att jag tvekar på trovärdigheten. Om en assistent varit där i ett år och fortfarande inte lärt sig vilken funktionsnedsättning A har, så hur bra koll har man.

Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Jag minns det som, och tolkade PÖ:s inlägg på FB som att de använde sig av Hundhjälpens instruktioner inledningsvis att tvångshålla Essie, men då det inte kändes bra (eller hur PÖ uttryckte sig - jag kan inte komma ihåg exakt formulering) att gå efter den metoden, valde de att åka till butik för att klippa klorna. Men jag kanske förstod galet här.

Det har stått efter leverans hela tiden i inlägget, det är tillagt ett förtydligande att Essie var rädd för att klippa klorna.
Citera
2024-08-03, 14:52
Medlem
larkascendings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
I ansökan om förvaltarskap uppger PÖ, citat, "epilepsi, biopolärt syndrom, ADHD och lindrig utvecklingsstörning med beteendestörning" och sammanfattar det med "psykiskt störd".

Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
Eh...har ni missat vem som är deras juridiska ombud!

Trist att tråden har spårat ur.

Vem är deras juridiska ombud och vad har det för relevans för fortsättningen?

Jag har f.ö. genomsökt tråden och inte hittat en enda konkret källa på att A faktiskt lider av autism. I anmälan till LS står att hon har NPF, men det går väl lika bra med assistanshundar till människor med ADHD också, eller?
Citera
2024-08-03, 14:53
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Jag har ju kollat igenom farfars videor. Om man tittar på den katten, så är den inte det minsta brydd när han kommer med en borste. Den lägger sig i princip direkt i ryggläge och visar magen.

Misstänker att både farfar och farmor pysslar med den katten, och lär helt enkelt också haft koll på familjens katt. Så de har nog lärt upp hur en katt ska skötas.

Och helt ärligt, tittar man på farmor, så är det många tillfällen hon har djur omkring sig, som enligt mig inte känns rädda. Jag undrar verkligen om hon skulle köpa att katter kastas in i väggar, djur anfalls på daglig basis och en kloklippning som beskrivs på det sättet den görs.

Jag fattar inte? Farmor? Var ska vi se henne menar? På dessa videor menar du? Bor Amanda där nu eller vad?
Citera
2024-08-03, 14:55
Medlem
Tyvärr osannolikt att Essie lever idag. Syftet med efterlysning, odaterade filmer, info om hjulspår m.m. är glasklart att casha in försäkringen. Att det då och då poppar upp påståenden om att stackarn räddats, men att inga frågor kan besvaras, kan bero på att familjen infiltrerar grupper på ex.vis facebook där sådan info "planteras" för vidare spridning, allt för att hjälpa dem i försäkringsärendet.

Skulle vara intressant om försäkringsbolaget begär familjens och anhörigas bilars GPS och telefonlistor i sin utredning, men det är väl osäkert om sånt görs i denna typ av ärenden. Det har hänvisats till fallet med J Möller, men där var väl en livförsäkring på miljonbelopp.
Citera
2024-08-03, 15:02
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrikhostan
Det skulle vara intressant om någon kan bevisa att hunden lever eller är död. Jag menar inte att någon som kan spåras skall lägga ut en bild utan att den eller dom kan på något sätt kan lägga ut det anonymt så att det inte kan spåras var hunden i så fall finns. Om hunden lever så har den det nog bättre hos någon ny husse o matte.

Jag önskar bara att Patrik kan bryta ihop och erkänna att han dödat och begravt Essie så kan denna historien ta slut. Annars kommer han nog få fly landet snart. Han kanske tycker det är värt att ha förstört hela familjens liv för futtiga 300.000 eller vad nu livförsäkringen är. Den betalas väl snart ut om dom inte tänker utreda vidare.
Citera
2024-08-03, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Skummar tråden med jämna mellanrum sedan starten.

Ber om överseende, om mina funderingar säkert tagits upp här tidigare,

Om Essie hade rymt från sin rastning i trädgården, så borde ju folk med jämna mellanrum sett henne?
En lös hund, utan utan någon husse eller matte i närheten, reagerar åtminstone jag på.
Och framförallt, då försvinnandet snabbt fick en så stor medial uppmärksamhet.

Om någon Essie av ” förbarmande”, så måste ju den/de husera henne väldigt avlägset, utan nära grannar? Och med möjlighet att rasta henne ostört?
I ” en stuga i skogens bryn”?

Skulle det vara några unga ” rötägg ” i grannskapet, ( vilket jag tror pappan spekulerat kring?? ) som tagit henne - så vore de nog oförmögna att hålla henne gömd?
Och om de ( vidriga tanke! ) tagit henne av, så vore de nog inte heller förmögna att gömma hennes kropp??

Bara tankar som far, bortse från om detta redan avhandlats här.
Får skumma noggrannare då.

Eller det som framkommer tydligt allt mer och mer, att PÖ själv sett till så Essie "försvunnit" eller avlivats av någon i nära led.
Efterlysningarna är numera borttagna av PÖ, hittelönen drogs ju tillbaka redan för någon vecka sedan.
Ja, skumma du, det finns mycket matnyttigt att inhämta
Citera
2024-08-03, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Det har stått efter leverans hela tiden i inlägget, det är tillagt ett förtydligande att Essie var rädd för att klippa klorna.

Var rädd eller blev rädd?
Citera
2024-08-03, 15:04
Medlem
larkascendings avatar
Det här stycket ur artikeln i EP är litet intressant och vet inte om det varit uppe i tråden innan?

Citat:

Mamma Charlotte arbetar sedan dess i hemmet som anställd för att vårda sin dotter. Det finns alltid minst en till i personalen på plats.

EP har pratat med en person som är anställd och som jobbade den kväll då Essie försvann. Hon vill egentligen inte tala med EP, men säger att hon fick veta genom ett sms att hunden var borta.

Så förutom C så fanns ytterligare en person där på kvällen som alltså inte ens märkte av att hunden försvann?? Och C som var på plats har inte brytt sig om att ens nämna det för sin kollega?
Ju mer man vänder på historien desto märkligare blir det.
Citera
2024-08-03, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arioso
Tyvärr osannolikt att Essie lever idag. Syftet med efterlysning, odaterade filmer, info om hjulspår m.m. är glasklart att casha in försäkringen. Att det då och då poppar upp påståenden om att stackarn räddats, men att inga frågor kan besvaras, kan bero på att familjen infiltrerar grupper på ex.vis facebook där sådan info "planteras" för vidare spridning, allt för att hjälpa dem i försäkringsärendet.

Skulle vara intressant om försäkringsbolaget begär familjens och anhörigas bilars GPS och telefonlistor i sin utredning, men det är väl osäkert om sånt görs i denna typ av ärenden. Det har hänvisats till fallet med J Möller, men där var väl en livförsäkring på miljonbelopp.

Försäkringsbolagen borde uppmärksammas på Essies försvinnande och hur hon misshandlats
Citera
2024-08-03, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larkascending
Det här stycket ur artikeln i EP är litet intressant och vet inte om det varit uppe i tråden innan?

Så förutom C så fanns ytterligare en person där på kvällen som alltså inte ens märkte av att hunden försvann?? Och C som var på plats har inte brytt sig om att ens nämna det för sin kollega?

Ja, Essie försvann tydligen ljudlöst och obemärkt. Ytterst märkligt och faktiskt osannolikt....
Citera
2024-08-03, 15:15
Medlem
larkascendings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jzon8988
Ja, Essie försvann tydligen ljudlöst och obemärkt. Ytterst märkligt och faktiskt osannolikt....

Inte bara själva försvinnandet som är märkligt utan även kommunikationen mellan föräldrar och assistent som då var i tjänst.
Citera
2024-08-03, 15:19
Medlem
Cirsiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larkascending

Mamman bör rimligen frågat kollegan om denne sett hunden men det verkar hon inte gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in