2024-08-02, 17:22
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Du vill ha nått tyngre? Snabbare? Fysiken är väl hans svagare sidor.

I varje fall inte som ersättare till Cornelius. Vi behöver något bättre på alla håll.

Rätta mig också om jag har fel, men Rösler är väl högerfotad? Vi behöver en ny vänsterfotad.
2024-08-03, 09:15
Medlem
eternussermos avatar
Hummet ryktas till en spansk klubb, prislapp 12-15 bajenmiljoner
2024-08-03, 10:29
Medlem
Kalle-Kulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Hummet ryktas till en spansk klubb, prislapp 12-15 bajenmiljoner
Det låter helt orimligt, varför skulle Bosse sälja för så lite? Var har du hört det?
2024-08-03, 11:08
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kula
Det låter helt orimligt, varför skulle Bosse sälja för så lite? Var har du hört det?
27 år fyller 28 om en månad. Men lite skevt om Gnaget lyckas sälja Faraj för mer än Hümmet. Men högre ålder sänker ju priset, kolla bara på Pittas som verkar ha ungefär samma marknadsvärde som Faraj.
2024-08-03, 11:10
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Om han har utgående -25 är dock 15 milj otroligt bra betalt för en mittback. Ni är ju hur bra som helst på att bara slussa in nya och kommer givetvis lösa försvaret ändå.
Nja. Inte helt enkelt att hitta en ledare som passar så bra. Det var totalt kaos innan Moros Gracia kom in för nått år sen, när han stack tog Rösler den rollen perfekt.

Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Antar att Rösler snarare tar Moisanders plats än Cornelius i sådana fall? Vilket kommer sätta rejäl press på Ponny.
Den rollen han ska ha på plan är Cornelius, men så länge Cornelius finns kvar så konkurrerar han ju inte ut honom. Och är Ponne tillräckligt mycket man för att spela andrafiolen när han har Rösler bredvid sig?

Citat:
Ursprungligen postat av mishima
I varje fall inte som ersättare till Cornelius. Vi behöver något bättre på alla håll.

Rätta mig också om jag har fel, men Rösler är väl högerfotad? Vi behöver en ny vänsterfotad.
Fast då är det ju inte fel spelartyp, då är det precis som jag sa att han inte är tillräckligt bra.
Tror Rösler är högerfotad, har faktiskt aldrig tänkt på det, han spelar ju centralt i Mjällby så spelar ingen roll där, men är det verkligen bra att vara så kräsen? Försvarsgeneral i den klassen är tillräckligt svårt att hitta, måste han dessutom vara vänsterfotad så har ni minskat konkurrensen rätt rejält.
2024-08-03, 11:14
Medlem
trazkeis avatar
Citat:

Den rollen han ska ha på plan är Cornelius, men så länge Cornelius finns kvar så konkurrerar han ju inte ut honom. Och är Ponne tillräckligt mycket man för att spela andrafiolen när han har Rösler bredvid sig?

.
Lite det jag menar. Om han inte är tillräckligt bra för att konkurrera med Cornelius så vetefan om det är en tillräckligt bra värvning för MFF? Däremot är han definitivt tillräckligt bra för att bänka Ponny. Så om MFF värvar två nya backar så är Rösler ett gott steg upp från Moisander. Men det behövs fortfarande värvas någon i Cornelius-klass.
2024-08-03, 14:18
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Vad kan budet på Sabovic tänkas vara på. West Brom som gäller tydligen enligt Expressen. Hans kontrakt går ju ut efter säsongen. Känns som att det är en summa som kanske inte är värt det i nuvarande läge då Europacupspel kan ge mer klirr i kassan än försäljning så då bättre och behålla säsongen ut och släppa gratis än att försämra chanser till Europa. Alternativt vänts ut kval.
2024-08-03, 15:03
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Vad kan budet på Sabovic tänkas vara på. West Brom som gäller tydligen enligt Expressen. Hans kontrakt går ju ut efter säsongen. Känns som att det är en summa som kanske inte är värt det i nuvarande läge då Europacupspel kan ge mer klirr i kassan än försäljning så då bättre och behålla säsongen ut och släppa gratis än att försämra chanser till Europa. Alternativt vänts ut kval.

5 miljoner (?)
2024-08-03, 15:42
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Lite det jag menar. Om han inte är tillräckligt bra för att konkurrera med Cornelius så vetefan om det är en tillräckligt bra värvning för MFF? Däremot är han definitivt tillräckligt bra för att bänka Ponny. Så om MFF värvar två nya backar så är Rösler ett gott steg upp från Moisander. Men det behövs fortfarande värvas någon i Cornelius-klass.
Man behöver inte 11 spelare som är "för bra för allsvenskan" i ett lag. Men Rösler är idag inte heller en man för ett topplag i allsvenskan. Känns som han var bättre förra året..
2024-08-03, 15:53
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Man behöver inte 11 spelare som är "för bra för allsvenskan" i ett lag. Men Rösler är idag inte heller en man för ett topplag i allsvenskan. Känns som han var bättre förra året..
MFF med sin darriga backlinje behöver definitivt en spelare av Cornelius kaliber för att styra upp det.
Senast redigerad av trazkei 2024-08-03 kl. 15:58.
2024-08-03, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Jag pratade isf mest om att misslyckade ungdomsproffs ofta inte lyckas bättre i Sverige när dom får kicken som 17-19år.

Att Aik inte bara har värvat >27 åringar är ju helt sant, som du tydligt påvisar. Men däremot så har ju få av de yngre spelare värvats som tilltänkta soon-to-be-startelva-spelare. Jämför med Lucas Bergvall, Åslund, Dahl, Bazoumana Toure, Erabi, Djukanovic mfl som låg betydligt närmare startelvan när dom togs in.

Värvar man 27 åringar så är det för att dom skall spela, inte bänkas kan jag tycka, hoppas du missförstår mig rätt på den punkten? Celine och Besirovic är bara 2 i en mängd sådana exempel.
Visst hade Aik en annan tanke med alla åldringar, men det belyser det stora problemet. Hade dom lyckats lite bättre så hade dom fortfarande varit förhållandevis ointressanta åldringar på en marknad där Aik behöver sälja för att växa som klubb.

Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Tolvåring? Vad pratar du om?
Han har varit skadad och är gjuten i startelvan nu när han är tillbaka. Betydligt närmare en startelva än samtidiga* som MrOrdonnee räknade upp.

* Okej, Faraj är ju förstås urtypen på spelare som Aik borde värvat fler av. U21 landslagsman och en riktigt bra spelare (så som jag proklamerade inför säsongen). Nu blev det inte så bra i Aik, men ändå spelare som Aik borde sikta in sig på oftare än dom gjort.
Edh & Fanne var i startelvan idag (Faqa och Ring inbytta) och Ring startade förra matchen. Andersson spelade inte idag men fått elva inhopp i år.

Jag tycker inte de är så "i frysboxen" som du vill göra gällande.

Men vi har olika åsikter och kanske helt enkelt ska släppa det där.

Mer on-topic.

Förvånande, men både Aftonbladet och Expressen skriver om intresse för Nordfeldt
https://www.aftonbladet.se/sportblad...sto-forsvinner

https://www.expressen.se/sport/fotbo...enclerbirligi/
Senast redigerad av MrOrdonnee 2024-08-03 kl. 21:30.
2024-08-03, 21:39
Medlem
Kalle-Kulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
27 år fyller 28 om en månad. Men lite skevt om Gnaget lyckas sälja Faraj för mer än Hümmet. Men högre ålder sänker ju priset, kolla bara på Pittas som verkar ha ungefär samma marknadsvärde som Faraj.
Jo marknadsvärdet kanske ligger där men har svårt att se att Bosse säljer för det, första nian som funkar sen Buya typ.

Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Förvånande, men både Aftonbladet och Expressen skriver om intresse för Nordfeldt
https://www.aftonbladet.se/sportblad...sto-forsvinner

https://www.expressen.se/sport/fotbo...enclerbirligi/
Hur är det möjligt 🤯
Senast redigerad av Kalle-Kula 2024-08-03 kl. 21:42.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in