Citat:
Ursprungligen postat av
frankkk
Om han har utgående -25 är dock 15 milj otroligt bra betalt för en mittback. Ni är ju hur bra som helst på att bara slussa in nya och kommer givetvis lösa försvaret ändå.
Nja. Inte helt enkelt att hitta en ledare som passar så bra. Det var totalt kaos innan Moros Gracia kom in för nått år sen, när han stack tog Rösler den rollen perfekt.
Citat:
Ursprungligen postat av
trazkei
Antar att Rösler snarare tar Moisanders plats än Cornelius i sådana fall? Vilket kommer sätta rejäl press på Ponny.
Den rollen han ska ha på plan är Cornelius, men så länge Cornelius finns kvar så konkurrerar han ju inte ut honom. Och är Ponne tillräckligt mycket man för att spela andrafiolen när han har Rösler bredvid sig?
Citat:
Ursprungligen postat av
mishima
I varje fall inte som ersättare till Cornelius. Vi behöver något bättre på alla håll.
Rätta mig också om jag har fel, men Rösler är väl högerfotad? Vi behöver en ny vänsterfotad.
Fast då är det ju inte fel spelartyp, då är det precis som jag sa att han inte är tillräckligt bra.
Tror Rösler är högerfotad, har faktiskt aldrig tänkt på det, han spelar ju centralt i Mjällby så spelar ingen roll där, men är det verkligen bra att vara så kräsen? Försvarsgeneral i den klassen är tillräckligt svårt att hitta, måste han dessutom vara vänsterfotad så har ni minskat konkurrensen rätt rejält.