2024-08-03, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuKinWangKa
Enligt senaste artikeln i AB så har 15-åringen erkänt att hon filmade, så bör ju vara 13-åringen man ser i klippet.

Låter troligt då att 13-åringen R hetsats till att även sticka kniven i halsen (förutom att "boxa" E). Därav att hon sagt till personal att "jag" dödat någon. Kan ju också vara för att inte avslöja att fler var med.
Enligt mig verkar det vara M som är pådrivande och den riktiga psykopaten. Sen att komma med en sån lögn om att hon ville hitta nr att ringa Es mamma för att be om förlåtelse låter riktigt psykopataktigt,
Citera
2024-08-03, 11:10
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loco1214
Varenda en liknar varandra… såg en kommentar på hon S*sos TT.. där hon Rafaella kommenterat ”sorry att jag slog sönder tvn (på SIS) hahaha”.. jisses

Kan du förtydliga lite?
Citera
2024-08-03, 11:15
Medlem
Något jag reagerar på att hon skulle misshandlas pga att hon kallade en annan tjej för hora. Dessa utlänningsungdomar säger ju det ordet till höger och vänster. Måste legat avundsjuka och något annat bakom detta.
Citera
2024-08-03, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Låter troligt då att 13-åringen R hetsats till att även sticka kniven i halsen (förutom att "boxa" E). Därav att hon sagt till personal att "jag" dödat någon. Kan ju också vara för att inte avslöja att fler var med.
Enligt mig verkar det vara M som är pådrivande och den riktiga psykopaten. Sen att komma med en sån lögn om att hon ville hitta nr att ringa Es mamma för att be om förlåtelse låter riktigt psykopataktigt,
Jag tänker också mig att det gått till lite så.

Tror inte man tänker klart i en sån situation, massa adrenalin och hets på det, och ett barns hjärna.
Jag är inte övertygad om att det var planerat att döda henne, utan tror ändå det kan vara som det gått ur styr i all hets och adrenalin.
Citera
2024-08-03, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Kan du förtydliga lite?

Det finns en tjej som är vän med alla inblandade som också sitter på sis.. hon heter i_i__04 på TT.. På hennes första video har hon filmat inne på avdelningen.. Rafaella har kommenterat under den videon ”sorry för att jag slog sönder tvn hahaha”
Citera
2024-08-03, 11:28
Avstängd
Vilken dödsångest hon måste känt:. Stackars flicka
Citera
2024-08-03, 11:31
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsingesteffo
Artikel i AB
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/B0xebg/uppgifter-mordmisstankt-flicka-angerfull-efter-mordet-pa-emilia
Vad som framkommit sista dygnet skingrar tvivlet om att flickorna visste om E var död eller inte när dom lämnade brottsplatsen.
Vilket inte betyder att det är fastslaget att avsikten var att döda E. Märk väl.
Ur länken:
Citat:
En av flickorna har enligt tidningens uppgifter uppgett i förhör att händelsen gick överstyr och att det inte fanns några planer på att mörda Emilia.
Citera
2024-08-03, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Det jag menar är att om polisen tog Rafaella direkt så var det för Melak som någon gjorde sig skyldig till skyddande av brottsling? Varför skulle Rafaellas mamma ha gjort det för Melak.

Borde inte vara någon anhörig till R som är misstänkt för skyddande. Troligtvis nån till M. Bodde hon på SIS hemmet i Hässleholm?
Citera
2024-08-03, 11:35
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baeverhojtaa
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/B0xebg/uppgifter-mordmisstankt-flicka-angerfull-efter-mordet-pa-emilia

"De ska enligt Expressen ha förberett sig genom att snatta från olika butiker innan mordet – silvertejp och kniv. Flickorna ska även ha inhalerat lustgas.

Även den minderåriga flickan ska ha gjort vissa medgivanden i förhör. Enligt Expressens uppgifter ska hon kort efter ordet ha meddelat personal på ett tidigare SIS-boende att hon dödat en person."

Undrar om det är någon SiS-personal som är "skyddande av brottsling", och ringde inte denna personal polisen?

Polisen har ju hävdat att de hittade en livlös person på ett "rutinuppdrag", de brukade patrullera platsen.......
Citera
2024-08-03, 11:39
Medlem
Står det något annat intressant i Expressens låsta artikel utöver rubriken De två flickorna – 13 och 15 år gamla – misstänks ha mördat 14-åriga Emilia Sjöberg med flera knivhugg i halsen? Eller var det allt för idag från MSM?
Citera
2024-08-03, 11:39
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loco1214
Det finns en tjej som är vän med alla inblandade som också sitter på sis.. hon heter i_i__04 på TT.. På hennes första video har hon filmat inne på avdelningen.. Rafaella har kommenterat under den videon ”sorry för att jag slog sönder tvn hahaha”

R skriver också:

rs975_ Tarantino
Nej lsu är för dom som har gjort
grövre brott o sis är för
ungdomsr som ba e lite knas

typ

06-06

Lite knas... ska man skratta eller gråta...
Citera
2024-08-03, 11:40
Medlem
acid marias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuKinWangKa
Jag tänker också mig att det gått till lite så.

Tror inte man tänker klart i en sån situation, massa adrenalin och hets på det, och ett barns hjärna.
Jag är inte övertygad om att det var planerat att döda henne, utan tror ändå det kan vara som det gått ur styr i all hets och adrenalin.

M*alek och R*faela har planerat våldet, stulit mordvapen och silvertejp i förväg. Nog har de haft tillfälle att tänka om, troligen flera dagar. Mordet handlar inte om förhastade handlingar och tidspress.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in