• 8
  • 9
2024-08-01, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fordonskontroll
Enligt flightradar s cirkulerar en helikopter i jordbro, som den flyger r det inte ambulanshelikoptern

Jag rkade stanna till i Port 73 den dagen vid 16-17 tiden nr tv polisbilar drog frbi p Nynsvgen. Jag gick in och handlade en pryl fr att sedan ka mot Jordbro nr jag sg en bl helikopter ka i sidled fram och tillbaka mellan vrmeverket och Sltmossens Naturpark.
Citera
2024-08-01, 23:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nilssonrof2
Han syftar frmodligen p (Z)ero Ntverket.
Okej d hnger jag med.

Personen ifrga verkar ha klarat sig d det har gtt ver 3 dygn och inga "dliga nyheter" slnge ?
Citera
2024-08-01, 23:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 163-127-123-aka-1
Bekrftat att felskjutning? (precis som i Upplands Bro)
Var inte Foxtrot-troll igng och firade p sociala media?
Jo de gjorde de, s jag antar det inte var en felskjutning eller ?
Citera
2024-08-03, 08:32
Medlem
Det var vl en misstnkt skytt som greps? Ingen som hrt ngot om vem BO r heller. Vad vet vi om Q*sim i Jordbro? Ett ex kompis uppger att han tar uppdrag och har mycket pengar och tillhr Jordbro.
Citera
2024-08-03, 11:22
Citat:
Ursprungligen postat av flyingeagleeye
Okej d hnger jag med.

Personen ifrga verkar ha klarat sig d det har gtt ver 3 dygn och inga "dliga nyheter" slnge ?
Han verlever
Citera
2024-08-03, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erikmanda
Han verlever
Vet du mer om BO?
Citera
2024-08-03, 12:09
Medlem
SavedbyChrists avatar
Har nn en hktningsfrhandling?
Citera
2024-08-03, 12:11
Citat:
Vet du mer om BO?
En vanlig person som inte r kriminell stackarn verkar ha varit p fel plats helt enkelt.
Citera
2024-08-03, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erikmanda
En vanlig person som inte r kriminell stackarn verkar ha varit p fel plats helt enkelt.
S ska allts handla om en oskyldig som skjuts i Jordbro och s vederglldas detta med att en oskyldig skjuts i Upplands-Bro (om nu kopplat, hata slumpen)... Det lter nstan fr knas fr att ens kunna ljugas ihop. Sjukt!

I Jordbrofallet tog de vl ngon MGM har jag fr mig s dr kanske kommer ngon form av... eh... "svar" / "frklaring" smnigom. Vem vet.

Hur hittar de (ens) alla dessa oskyldiga att skjuta i detta tillsynes ondliga hav av gangster wannabes?
Citera
2024-08-03, 13:19
Citat:
S ska allts handla om en oskyldig som skjuts i Jordbro och s vederglldas detta med att en oskyldig skjuts i Upplands-Bro (om nu kopplat, hata slumpen)... Det lter nstan fr knas fr att ens kunna ljugas ihop. Sjukt!

I Jordbrofallet tog de vl ngon MGM har jag fr mig s dr kanske kommer ngon form av... eh... "svar" / "frklaring" smnigom. Vem vet.

Hur hittar de (ens) alla dessa oskyldiga att skjuta i detta tillsynes ondliga hav av gangster wannabes?
Ja vet att det lter skumt men han va i sllskap med ngra ja tror att ngon av dessa kan ha varit den riktiga mltavlan vem vet.
Citera
2024-08-04, 22:40
Medlem
PreciousStoness avatar
Omkring Stockholm och dess frorter s finns det en mngd olika lokaltidningar bde digitalt och som papperstidningar.

En vn tipsade om en digital artikel i "Mitt i Haninge" som bl.a. redovisade fljande info (nedskrivet till viss del med mina egna ord):
Skadelget fr BO r inte livshotande!
Samma kvll (30/7) greps en ung man (ingen lder angiven) och ett antal olika frhr ska drefter ha hllits. kl har beslutat om att mannen ska anhllas!
Slut!

Nr/Om mannen hktas misstnkt fr mordfrsk, s fr vi veta dennes identitet om ngon begr en kopia av hktningsframstllan ifrn Sdertrns TR.
Att mannen anhllits ger oss info om att han br vara straffmyndig, d.v.s. inte r under 15 r.

Rent spekulativt ifrn min sida, s kan BO ha varit utomhus med ett antal pers dr ven den tilltnkta mltavlan befann sig.
BO skte sig inomhus efter skadan, dr ambulanspersonalen hmtade h*n (fakta).
Om inomhus var BO:s lgenhet el. ngon utav de andras lgh har f.n. inte framkommit.
Filmen postad i trden visar att ambulanspersonalen kommer ut med bren ifrn innergrdarna dr bl.a Blockstensvgen 122 m.fl. portar befinner sig enl. Google Maps!
Citera
2024-10-06, 20:18
Medlem
PreciousStoness avatar
Samma vn som tipsade mig om artikeln i mitt inlgg ovan mejlade mig om en ny artikel i "Mitt i Haninge", dr ett inlgg berttade om tv ytterligare hktade personer i detta fall.

En 25-rig kvinna ifrn Haninge samt en 21-rig kvinna ifrn sdra Sverige ska nyligen, enl. beslut av Sdertrns TR, ha hktats med rubriceringen "frsk till medhjlp till mord".
Bda kvinnorna frnekar misstanke om brott!

Enl. min vn s talas det p orten om att ngon kvinna ska ha "goat" mannen till platsen utomhus. Mtp de hktade kvinnorna s anser jag att den spekulationen verkar mkt sannolikare n anvndaren Erikmandas pstende om att en felskjutning ska ha gt rum den 30/7 -24.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in