2024-08-02, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Raring, vi är inte apor...

Då har du inte sett mig när jag äter bananer 😂 Du är ju unik i positiv mening och är fridlyst från oss andra grottmänniskor. Jag kan tänka mig att du är odödlig faktiskt med din vinnarskalle och ditt driv. Döden skulle inte klara av en match mot dig.
Citera
2024-08-02, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Då har du inte sett mig när jag äter bananer 😂 Du är ju unik i positiv mening och är fridlyst från oss andra grottmänniskor. Jag kan tänka mig att du är odödlig faktiskt med din vinnarskalle och ditt driv. Döden skulle inte klara av en match mot dig.
Fridlyst har jag aldrig kallats och det låter enormt annorlunda 😅

När jag dör kommer tiotusentals, kanske hundratusen inlägg finnas kvar i framtiden och någon kanske snubblar över det en dag och tänker, vilken jävla bedrövlig en det där var!

🤣
Citera
2024-08-02, 23:35
Medlem
Citat:
Fridlyst har jag aldrig kallats och det låter enormt annorlunda 😅

När jag dör kommer tiotusentals, kanske hundratusen inlägg finnas kvar i framtiden och någon kanske snubblar över det en dag och tänker, vilken jävla bedrövlig en det där var!

🤣

Haha lysande! 😂😂 Ja jag kommer ju läsa dina inlägg om och om igen tills jag ramlar av min gungstol en vacker dag och dör.
Citera
2024-08-03, 00:01
Medlem
Citat:
Haha lysande! 😂😂 Ja jag kommer ju läsa dina inlägg om och om igen tills jag ramlar av min gungstol en vacker dag och dör.
Hahaha raring, du vet att jag inte ens tänker när jag skriver 😂

Om du bara visste hir mycket stavfel och skit jag backar och rättar och ändå är inläggen förjävliga.

När jag dör har jag min bok till eftervärlden. Sa det till en unge i slöjten att det är vad de får då jag inte har pe gar att lämna efter mig, bara min livshistoria 🤣
Citera
2024-08-03, 01:44
Medlem
Citat:
Måste bara berätta en sak när det kommer till att leka med döden.

Såg precis en snubbe jag träffat förr på Snap. Kramandes med en fullvuxen lejonhona och pussandes på lejonhuvudet

Alltså han skickade sist bild på vapen. Sånt surar jag på. Hade han skickat bilde på sig med fullvuxna lejon hade jag blivit mer imponerad. Jag blir så irriterad på män som visar vapen eller liknande öven om han fått visa upp några sina knivar när vi dejtade. Skjutvapen irriterar mig. Liksom vad är din poäng?

Jag vill bara spara hans snap som minne över honom 😂

Han tog uttryck som cougar till en ny nivå. Min lilla raring.
Citera
2024-08-03, 09:08
Medlem
Citat:
Måste bara berätta en sak när det kommer till att leka med döden.

Såg precis en snubbe jag träffat förr på Snap. Kramandes med en fullvuxen lejonhona och pussandes på lejonhuvudet

Alltså han skickade sist bild på vapen. Sånt surar jag på. Hade han skickat bilde på sig med fullvuxna lejon hade jag blivit mer imponerad. Jag blir så irriterad på män som visar vapen eller liknande öven om han fått visa upp några sina knivar när vi dejtade. Skjutvapen irriterar mig. Liksom vad är din poäng?

Jag vill bara spara hans snap som minne över honom 😂

Han tog uttryck som cougar till en ny nivå. Min lilla raring.

Haha lejon-mannen verkar leka med döden. Men lejon är imponerande djur 🙂
Citera
2024-08-03, 11:03
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuggaMigInte
Hmm, så det som inte finns är ett problem? ^^

Den här "döden" vi fruktar är snarare icke-existens, alltså det tillstånd som döden leder till.

Så det krävs existens, vilket kommer just från identifiering. "Jag" kan vara kroppen, eller själen (typ observatören), eller hela universum (för dom som upplevt det som kallas "egodöd").

Alla söker tröst—det vill säga, evigheten—på olika sätt. Den som ser sig som kroppen är ofta nöjd med att ha lämnat andra kroppar efter sig; sitt genetiska arv. Den som ser sig som sinnet / själen är nöjd med att ha lämnat någon påverkan efter sig; sitt intellektuella arv. Dom som låtsas vara egodöda har det nog värst, eller bäst, beroende på hur man ser på saken, eftersom dom identifierar med universum och kan använda alla möjliga rationaliseringar för att stödja sin odödlighet.

Om man inte vill söka tröst i sagor, som man gjorde medan man fortfarande var ett barn, så är det själva existensen—det här "jaget," alltså—som är problemet. Det är bara det som kommer dö, så vad annars är det som behöver tröstas?

Hur det faktiskt är—sanningen, om man vill kalla det för nåt grandiöst—är ofta ganska kallt. Det finns ingen tröst. Allt som börjat kommer sluta, inklusive all materia. Det är det man måste möta. Ja, om man vill sluta tro på sagor som sagt. Det finns inget inneboende värde i att göra det. Som någon sa, det här stället är perfekt om man vill leva ut en saga. Life is but a dream.

Har inget mer att svara än att säga att jag inte vet ett skit om någonting men älskar att spekulera.
Om du anser att din existens startade samtidigt som du föddes så låter det mest rimligt att du går tillbaka till icke existens när du dör. Men om man tror att vi på något vis är ett med universum och universum alltid har existerat så kan det säker te sig annorlunda.
Och du lever också i en saga precis som alla andra för det är omänskligt att inte ha nåt tankeflöde och tankar är vad som skapar sagor. Du verkar nästan tro att du är mänsklighetens undantag och känner till sanningen ( det är bara en saga du har skapat för dig själv)
Citera
2024-08-03, 11:51
Medlem
Citat:
Haha lejon-mannen verkar leka med döden. Men lejon är imponerande djur 🙂
Det var tydligen ett ungt lejon och en hane. Stor iallafall. Jag trodde de alltid hade en man kring huvudet.

Ja det var lite att leka med döden men det gör han antagligen generellt ändå.

Hittade ett klipp om ett lejon i Sverige 1970
https://sverigesradio.se/avsnitt/lej...ken-i-steninge

Den här bilden 😱
https://x.com/AFTRetro/status/626821953928736768

Lyssnar på klippet. Det som fick lejonet att få spel var att ägaren tog tag i huvudet och vred det åt sidan. "Exet" kanske inte ska linda armarna kring ett lejons huvud. Även om han är muskulös så är det inte i närheten av lejonets styrka 🙃
Senast redigerad av OtursAktivist 2024-08-03 kl. 12:25.
Citera
2024-08-03, 12:35
Medlem
Citat:
Det var tydligen ett ungt lejon och en hane. Stor iallafall. Jag trodde de alltid hade en man kring huvudet.

Ja det var lite att leka med döden men det gör han antagligen generellt ändå.

Hittade ett klipp om ett lejon i Sverige 1970
https://sverigesradio.se/avsnitt/lej...ken-i-steninge

Den här bilden 😱
https://x.com/AFTRetro/status/626821953928736768

Lyssnar på klippet. Det som fick lejonet att få spel var att ägaren tog tag i huvudet och vred det åt sidan. "Exet" kanske inte ska linda armarna kring ett lejons huvud. Även om han är muskulös så är det inte i närheten av lejonets styrka 🙃

Jag förstår 🙂 Ja vi alla leker väl lite med döden här i livet varje dag känns det som. Man vet aldrig om nästa potatis ska fastna i halsen eller om man ska bli överkörd av en närsynt pensionär som glömt sätta på sig sina glasögon när man korsar gatan.

Tuff lejonattack på bilden där. Lejonet är nära att klippa djurpsykologen.
Citera
2024-08-03, 12:47
Medlem
Citat:
Jag förstår 🙂 Ja vi alla leker väl lite med döden här i livet varje dag känns det som. Man vet aldrig om nästa potatis ska fastna i halsen eller om man ska bli överkörd av en närsynt pensionär som glömt sätta på sig sina glasögon när man korsar gatan.

Tuff lejonattack på bilden där. Lejonet är nära att klippa djurpsykologen.
Ja det gör väl många av oss på olika vis. Jag är mer försiktig av mig. Det leder till det märkliga med att en tråkig hemmasittare som jag konstigt nog träffat en del snubbar som lever mer aktiva liv där det tycks hända saker.

Bilden fick mig att garva 😅 förhoppningsvis kommer exet inte fortsätta gosa med lejon, var än i världen han nu befinner sig.

Vi har aldrig ens grälat med varandra och hade det väl helt ok och kom överens men jag kände att jag inte såg något i det. Det finns andra ex jag hellre ser fotograferade i en bild 2024 under ett lejon i ett modernare fotografi 😂
Citera
2024-08-03, 12:53
Medlem
Citat:
Ja det gör väl många av oss på olika vis. Jag är mer försiktig av mig. Det leder till det märkliga med att en tråkig hemmasittare som jag konstigt nog träffat en del snubbar som lever mer aktiva liv där det tycks hända saker.

Bilden fick mig att garva 😅 förhoppningsvis kommer exet inte fortsätta gosa med lejon, var än i världen han nu befinner sig.

Vi har aldrig ens grälat med varandra och hade det väl helt ok och kom överens men jag kände att jag inte såg något i det. Det finns andra ex jag hellre ser fotograferade i en bild 2024 under ett lejon i ett modernare fotografi 😂

Haha vi får hoppas att rätt ex väljer nästa lejonbild då 😂 Sant men är du hemmasittare så minskar nog risken att dö i någon olycka. Hemma i soffan sitter man tryggt.
Citera
2024-08-03, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tandan
Så numera lider du aldrig psykiskt av något alls?
På sätt och vis. Nå, på det sätt som spelar roll, för mig i alla fall. Allt onödigt lidande är borta. Jag har slutat lägga pinnar på den elden; slutat respektera mitt tidigare perspektiv på mitt lidande; slutat rationalisera och ge stöd för mitt lidande.

Men det är så klart mer komplicerat också, med fler rörliga delar. Man kan se det som en följd av "genuin nihilism." Typ allt saknar vikt, så ingenting tynger ned mig.

Jag har dessutom mött de flesta av mina demoner, så jag hamnar sällan i jobbiga situationer nu för tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av Tandan
Får jag cancer vill jag inte behandlas alls utan tar livet av mig. Jag är trött på den här existensens trams. haha
Hrm, jo. En retorisk fråga. ^^
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in