Citat:
Ursprungligen postat av
jzon8988
Jag har svårt att förstå pappa PÖ. Varje normalt funtad människa skulle betrakta risken att ett husdjur blir misshandlat som ett oerhört starkt skäl att inte ha husdjur. En gång är alltid en gång för mycket. Beskrivningar av hur katten har behandlats har förekommit och indikationer på att den förra hunden inte mådde bra.
Samtidigt tycker jag att man kan ana att pappa PÖ har en egen problematik han inte tagit itu med.
Tyvärr finns det ju människor som tycks kunna dela upp sin hjärna i olika personligheter.
Därför incest kan förekomma men blånekas och med starkare försvar ju mer sanningen påtalas.
Därför partner misshandel kan förekomma med kärlek ena stunden och slag den andra.
Essie var "en ägodel" enligt PÖ. Det är så sorligt vad den stackars hunden fått utstå
Jag tror att du har svaret i ditt inlägg.
” Varje normal funtad människa”
PÖ är inte normal enl mig. Han har en total avsaknad av empati och jag tror att allt bara handlar om pengar i slutändan.
Det var synd om Essie från dag 1
Hon måste ha fått utstå så mycket vidrigt inget djur eller människa ska få vara med om.
Dom hoppades nog att det skulle fungera att ha djur men innerst inne visste att det inte skulle sluta bra. Om hunden försvann så skulle dom få tillbaka alla pengar på försäkringen.
En så dyr hund har en hög försäkring.
Skulle hunden bli dödad i hemmet så tror jag knappast att några pengar skulle betalas ut.
Är det något som P är duktig på så är det att formulera sig i ord och få igenom sin vilja. Det kan man inte ta i från han.
Han har gjort vården omöjlig att vårda sin egen dotter på bästa sätt, och krigar för att få igenom det som han vill. Därav alla höga kostnader.
Nu kan vi bara hoppas på att utredarna på försäkringsbolaget kan lösa den här frågan. Vi är många som undrar vad hände Essie.
Det är inte A fel utan P som låtit det hända.
Hela historien skiter sönder mitt djurhjärta och jag vet att jag skriver dumma saker mellan varven i frustration. Tycker bara att det är så vidrigt att läsa alla försvarstal och att man kastar skit på assistenterna.
Det är enbart P som är skyldig till att det här hände.