2024-08-03, 02:08
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Ja du har rätt, personen jag skrev med hade missförstått, så informationen blev fel. Men det reddes ut.

Så nej , det har inte varit något våldtäktsförsök på MGM1's mamma så detta nu startar nya missförstånd av folk som inte orkar läsa bakåt

Egentligen mycket lite som kommit fram om MGM1s mamma.
Endast namn/bild och vad hon skrivit åt ett ex. på hans Facebook.
Så vad föranledde MGM1s tidigare omhändertaganden?
Varför är inte mamman en av Rs vårdnadshavare orsak?
Även MGM2s föräldrar lyser helt med sin frånvaro.
Mamman och tvingade ju MGM2 och hennes syster flackat runt i världen.
En av hennes karlar våldförde sig på MGM, flera av dessa ’mammas vän”
utsatte dom för kränkning , förnedringar och örfilar
Detta hMedans MGM2s pappa levde ett lugnt familjeliv i b.la Sala.
Hade Ms pappa ens mist sin del av vårdnaden, om mist varför?
Det är inte världens ände Irak han bor med sin familj utan i Sala!
Citera
2024-08-03, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Okej tack.
Hur kommer det sig isf att hon heter Eliasson?

Enligt vissa i tråden ska hon ha varit den pådrivande men jag har svårt att förstå det om hon dels bara är 13 och Melak 15 och som hon ser ut sen, ingen kan väl ta henne på allvar.
En 15 åriing är inte nödvändigtvis ledare och en 13 åring kan vara skvatt galen. Bilden man får via sociala medier lutar däremot inte mot att Rafaella är den kallblodiga (om det är hon som är 13 år). Jag tror att hon är dåren med kniv men jag tror inte att hon är någon ledarfigur. Att hon är drivande innebär inte att hon är en ledare. Den andra flickan framstår som mer störd av det lilla man ser. Men nu är inte vad man ser detsamma som vad som måste vara sanningen. Rafaella är väl också den på adhd mediciner? Hon kan vara skvatt galen och svårt sjuk pga skit vården tryckt i henne.

Eliasson var tydligen ett vanligt namn. Du kan ta vilket namn som helst som inte är ditt eget utan koppling till dig/anhöriga bara namnet har 2000 bärare.
Citera
2024-08-03, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Scenariot blir troligen:
15 åringen döms och gärningen ”motsvarar” 10års fängelse, men med beaktande av den dömdes unga ålder kan endast sluten ungdomsvård komma ifråga.
Den dömde överförs helt från kriminalvården och till den slutna ungdomsvården.
Bortre gräns för sluten ungdomsvård är dessutom 21, den tidigare myndighetsåldern.

Man överflyttas aldrig tillbaka till kriminalvården, när den slutna ungdomsvården upphör är man fri

Om 15åringen döms till 2,5års LSU så får man nog vara ”nöjd” tyvärr…
”vanliga mord” som inte är kopplade till gängkriminalitet brukar i regel aldrig ge mer än 2,5-3år. Många kommer undan med 1,5år också!

Värsta va ändå förra året när en 16åring som misshandlade en annan kille till döds så kom han undan med vållande till annans död, grov misshandel o brott mot knivlagen o fick ENBART Ungdomsövervakning!! 🤬
Citera
2024-08-03, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Okej tack.
Hur kommer det sig isf att hon heter Eliasson?

Enligt vissa i tråden ska hon ha varit den pådrivande men jag har svårt att förstå det om hon dels bara är 13 och Melak 15 och som hon ser ut sen, ingen kan väl ta henne på allvar.
Hon är zigenare, och de kan mycket väl ha vanliga svenska efternamn.
Förnamnen kan dock ofta vara lite märkliga och malplacerade.
Citera
2024-08-03, 02:27
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Scenariot blir troligen:
15 åringen döms och gärningen ”motsvarar” 10års fängelse, men med beaktande av den dömdes unga ålder kan endast sluten ungdomsvård komma ifråga.
Den dömde överförs helt från kriminalvården och till den slutna ungdomsvården.
Bortre gräns för sluten ungdomsvård är dessutom 21, den tidigare myndighetsåldern.

Man överflyttas aldrig tillbaka till kriminalvården, när den slutna ungdomsvården upphör är man fri

Ska kanske tillägga att bli utfallet psykiatriskvård med särskild utskrivningsprövning.
Där kan en dömd sitta resten av livet om det är illa, annars ungefär som strafflängden.
Citera
2024-08-03, 02:33
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Det här med ”kontakter” mellan MGMs släkt & BOs dito med uppgifter som visat sig stämma, har nog att göra med att båda tillhör den gemensamma familjen dvs. romer fast från olika klaner.
Ni behöver inte reflektera, för tror ändå inte ni förstår hur sånt hänger ihop.

Skulle inte människor som inte är romer, inte förstå hur "klaner/gemensamma familjen" hänger ihop?
Klansamhällen är inte unikt för romer
Citera
2024-08-03, 02:34
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
OT men svarar ändå!
Jag tror han va avstängd eller nått efter en ”incident” med en ungdom eller kollega.

Citat:
Ursprungligen postat av 163-127-123-aka-1
Har fått det beskrivet för mig att BO har en kjol eller klänning på sig, som har "åkt upp". Vet ej.

Och om detta med att övernatta i tågvagnen (vilket iofs låter helt rimligt som projekt resp fälla oavsett pyjamas) var ett sätt att få upp BO i tågvagnen... videosekvensen ska ju ha varit filmad med gräsunderlag (dvs utomhus)? I så fall - skulle BO först ha lurats upp / in i vagnen för att sedan misshandlas utanför denna? Låter lite bakvänt / ostrategiskt av MGM med den logistiken? Men man ska så klart inte stirra sig blind på logik i det här fallet.

Tror dock (med anledning av bilder på polisens tekniker) att något av intresse för utredningen har utspelat sig i tågvagnen. Oavsett om BO har vistats i denna eller inte.
Vagnen nyttjade kanske för intag av sprit och/eller droger, då MGM peppade sig och BO gjordes mindre medveten för att sedan knuffas ut? En ren spekulation alltså.
Citera
2024-08-03, 02:45
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Vagnen nyttjade kanske för intag av sprit och/eller droger, då MGM peppade sig och BO gjordes mindre medveten för att sedan knuffas ut? En ren spekulation alltså.
Jag tror inte det någonsin var någon av flickorna som avsåg pyjamasparty, det var vad som sas till (minst) en förälder. De skulle hänga, vejpa, träffa killar.. Sånt. Trodde E. Men så blev det inte.
Citera
2024-08-03, 02:50
Medlem
sybels avatar
Citat:

Nova68 verkar veta mycket om händelseförloppet och sagt något i stil med att hon ingår i den större familjen där BO ingick så kanske fråga henne.

"Ursprungligen postat av nova68
Inte med BO men i den större familj hon ingick."

Detta ifrågasatte "Sjukassan" starkt och menade att de varken ingick eller hade kontakt med någon "större familj".
Citera
2024-08-03, 02:58
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Detta ifrågasatte "Sjukassan" starkt och menade att de varken ingick eller hade kontakt med någon "större familj".

Skulle anta att den "större familjen" handlar om klankulturen.
BO och MGM1 är bl.a romer.

De kanske tillhör olika klanfamiljer.. eller kanske samma..
Senast redigerad av MagicaDHex 2024-08-03 kl. 03:04.
Citera
2024-08-03, 03:00
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Jag tror inte det någonsin var någon av flickorna som avsåg pyjamasparty, det var vad som sas till (minst) en förälder. De skulle hänga, vejpa, träffa killar.. Sånt. Trodde E. Men så blev det inte.
Jag menade inte intag som partajande utan som inledning till misshandeln.
Citera
2024-08-03, 03:02
Medlem
sybels avatar
Citat:
Skulle anta att den "större familjen" handlar om klankulturen.
BO och MGM1 är bl.a romer.
Jo, Nova syftade nog på det, vilket "Sjukassan" ifrågasatte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in