2024-07-23, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukassan
Det är min kusin som blivit mördad 💔
Inget hedersrelaterat så de kan ni släppa..

Beklagar sorgen. Utveckla gärna så vi slipper spekulationer.
Citera
2024-07-23, 20:45
Medlem
Vad heter gymmet?
Citera
2024-07-23, 20:47
Medlem
wasfuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfoder
Vad heter gymmet?
CrossFit Landskrona
Citera
2024-07-23, 20:48
Medlem
Åklagaren Tomas Olvmyr, tog på Tisdags eftermiddag över ledningen av mordutredningen

Saxat: HD betal artikel

– Det senaste informationen jag har är att vi tror att vi kommer ha goda möjligheter att identifiera den avlidna, men just nu är det inte så, säger åklagaren Tomas Olvmyr.

– I så fall kommer vi i första hand att vända oss till de anhöriga innan man kommenterar det i media.

- Enligt Tomas Olvmyr, arbetar polisen brett, med förhör, tekniska undersökningar och liknande. Han vill dock inte gå in på vilka fynd som har gjorts.
Den livlösa kvinnan hittades på ett industriområde.

https://www.hd.se/2024-07-23/aklagaren-goda-mojligheter-att-identifiera-den-avlidna/
Citera
2024-07-23, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfoder
Vad heter gymmet?
Det finns två i området, finns ett nordic wellness men det som ligger närmst är crossfit landskrona.
Citera
2024-07-23, 20:54
Medlem
Lucifers_dicks avatar
Kan ju vara så att det är ett rånmord och MGM har tillhörigheter från offret.
Citera
2024-07-23, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukassan
Det är min kusin som blivit mördad 💔
Inget hedersrelaterat så de kan ni släppa..

Så hemskt, beklagar verkligen. Vill du berätta mer?

Uppenbarligen vet polisen ID.
Citera
2024-07-23, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Väldigt spekulativt. Om det skulle vara ett hedersmord varför tror du att offret måste ha varit en muslim som dessutom träffat en kristen man? Hedersmord begås även av kristna från MENA. Och det är inte så att det skulle vara okej för en muslimsk kvinna som lever i en hederskultur att bli ihop med en ny man, även om den mannen var muslim. Om det vore skulle inga hedersmord begås i länder där alla är muslimer.

Hur ofta kopplar man ihop hedersmord med kristna?
Citera
2024-07-23, 21:03
Medlem
Så hemskt, jag bor ca 100 m från platsen hon hittades och är kvinna i samma ålder som henne. Det blir mer och mer olustigt med alla dessa dödsfallen. Jag låg vaken till runt 23.30-00.00 inatt och hade fönstret öppet, men jag har inte hört något konstigt så hon har väl troligen varit antingen medvetslös eller redan avliden när hon dumpats. Här är väldigt tyst om kvällarna så hade det varit bråk och skrik på platsen så tror jag det hade hörts. Hoppas verkligen inte man vet vem personen är 😟
Citera
2024-07-23, 21:03
Medlem
healer1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuklop
Hur ofta kopplar man ihop hedersmord med kristna?
Media gör det sällan, men realiteten är att det händer ganska ofta. Fundamentalister finns inom alla religioner även om det inte pratas så mycket om det
Citera
2024-07-23, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wasfun
Man kanske hittat mordvapnet i närheten av platsen med fingeravtryck. Sen matchar avtrycket i registret. Behöver ju inte vet vem offret är för att ha en misstänkt då.

Hoppas de har bindande bevis då, lite tur behövs ibland. Men då skulle nästan fyndplatsen även vara brottsplatsen eller i nära anslutning? Undras vad människorov innebär här.
Citera
2024-07-23, 21:12
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av healer1
Media gör det sällan, men realiteten är att det händer ganska ofta. Fundamentalister finns inom alla religioner även om det inte pratas så mycket om det

Nu är ju dock inte hedersmord en religiös företeelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in